سنگ آمیتیست
سنگ آمیتیست💜بررسی، تشخیص اصالت و خواص سنگ آمیتیست

طبع آمیتیست بنفش چیست؟ خواص سنگ آمیتیست برای پوست چیست؟ بهترین سنگ آمیتیست را از کجا تهیه کنیم؟ ارتباط میان آمیتیست و چاکرا چیست؟ این سنگ در کجا پیدا میشود؟ آمیتیست از جمله سنگ‌های بسیار جذاب و زیبا است که به دلیل رنگ چشم‌نواز و همچنین خواص بی‌شماری که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. از جمله خواص این نوع سنگ می‌توان به رفع بی‌خوابی و دور کردن کابوس‌های ازاردهنده، رفع ریزش موی سر، از بین بردن اضطراب و تشویش، رفع دردهای میگرنی و سردرد، تصفیه خون، تقویت اراده، و همچنین بهبود فعالیت هورمون‌های بدن اشاره داشت. همچنین ارتباط میان این سنگ بنفش و چاکرا نیز از دیگر مسائلی است که بسیاری از افراد را به این سنگ زیبا علاقمند کرده است.

این سنگ بر خلاف گذشته در بسیاری از کشورهای جهان یافت می‌شود. از جمله کشورهای اصلی دارای معادن آمیتیست سفید و بنفش می‌توان به کشورهای برزیل، ایالات متحده، و همچنین اروگوئه اشاره داشت. روش‌های گوناگونی برای تشخیص آمیتیست طبیعی و اصل وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محاسبه وزن مخصوص سنگ و همچنین توجه به رنگ و شفافیت نگین اشاره داشت. آمیتیست به طور عمده در رنگ‌های بنفش و ارغوانی یافت می‌شود؛ با این وجود سنگ آمیتیست صورتی و سیاه نیز از دیگر سنگ‌هایی هستند که در بسیاری از فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. برای نگهداری از این سنگ بهتر است آن را در مکانی مجزا از دیگر سنگ‌های قیمتی و به دور از حرارت و گرمای شدید نگهداری کنید. همچنین برای تمیز کردن آن می‌توانید از آب و صابون و تکه‌ای پارچه‌ی لطیف استفاده کنید. این سنگ بر اساس علم ستاره‌شناسی سنگی برای متولدین ماه‌های اسفند و بهمن بوده و برای این افراد خواص بیش‌تری به همراه دارد. در ادامه به بررسی بیش‌تر سنگ امیتیست و خواص آن خواهیم پرداخت. با وب سایت خرید نقره سیلور110 همراه شوید.

فواید و خواص سنگ آمیتیست

آمیتیست علاوه بر زیبایی و جذابیت منحصر به فرد خود از مزایا و خواص زیادی نیز برخوردار است که ارزش آن را چند برابر کرده است. به طور کلی این سنگ را می‌توان سنگی محافظ دانست که در پاکسازی روانی بسیار موثر است. معمولاً از این سنگ برای کمک به ترک عادات غلط مانند مصرف الکل و یا مواد مخدر استفاده می‌شود. همچنین برای درمان عمومی روح و بدن، توصیه میکنیم مقاله خواص سنگ شرف الشمس را مطالعه کنید. علاوه بر این اگر شخصی بیمار باشد، با قرار دادن این سنگ بر بستر وی می‌توان به تعادل سطوح انرژی و بهزیستی محیط روانی وی کمک کرد. همچنین اگر از کابوس‌های آزاردهنده در خواب رنج می‌برید نیز می‌توانید از این سنگ بر بالین خود استفاده کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از آمیتیست می‌تواند موجب به تعادل رسیدن ساختار عصبی مغز شود. اگر قصد دارید به درک شهودی و شناختی بالایی برسید بهتر است از این گوهر باارزش غافل نشوید. همچنین از جمله خواص این سنگ برای پوست می‌توان به از بین بردن انواع حساسیت‌های پوستی اشاره داشت. در ادامه مزایای سنگ آمیتیست و خواص آن را بیش‌تر بررسی خواهیم کرد. از دیگر خواص مهم این سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تقویت اراده
  • رفع دردهای میگرنی، سردردهای عصبی، بهبود حمله‌های عصبی از جمله صرع
  • رفع بی‌خوابی و از بین بردن کابوس
  • از بین بردن انرژی‌های منفی و افزایش انرژی‌های مثبت
  • دوری از اضطراب و تشویش و رسیدن به آرامش و تعادل روانی
  • کاهش توهمات مغزی و افزایش فعالیت نیمکره مغزی
  • تقویت و گسترش الهامات و شهود و شفادهی
  • تصفیه خون و تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش فعالیت سوخت و ساز سلولی
  • بهبود فعالیت غدد و هورمون‌های بدن
  • تاثیرگذاری روی کم‌خونی و دیگر مشکلات و بیماری‌های مربوط به خون
  • جلوگیری از ریزش موی سر

جهت استفاده از خواص این سنگ بی نظیر، میتوانید با خرید انگشتر آمیتیست اصل با ارزانترین قیمت از فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 از این خواص بهره مند شوید.

سنگ آمیتیست و چاکرا

زمانی که صحبت از این سنگ بنفش به میان می‌آید، امکان ندارد که درباره مزایای استفاده از آن در چاکرا درمانی چیزی نشنوید. این سنگ به دلیل رنگ ارغوانی یا بنفشی که دارد تاثیر مستقیم بر چاکرای هفتم یا همان تاج دارد. علاوه بر این استفاده از سنگ آمیتیست می‌تواند چاکرای ششم یا همان چشم سوم انسان را نیز تقویت کند. همانطور که گفتیم استفاده از آمیتیست می‌تواند تاثیر زیادی بر ذهن و روان انسان داشته باشد. استفاده از این سنگ می‌تواند ارتعاشات تصوری در ذهن انسان نیز ایجاد کند.

سنگ آمیتیست و تاثیر آن بر چاکرا
تاثیر سنگ آمیتیست بر چاکرا ها

به طور کلی این سنگ گوهری بسیار مفید برای مدیتیشن و مراقبه است و می‌تواند افکار انسان را در رسیدن به سطوح بالای هوشیاری هدایت کند. علاوه بر این آمیتیست و سنگ آن می‌تواند سطح انرژی فرد را از تاثیرات و وابستگی‌های منفی به طور کامل پاک کرده و آن‌ها را از محیط خنثی کند.

سنگ آمیتیست در کجا یافت می‌شود

آمیتیست از جمله سنگ‌های کوارتزی است که در بسیاری از کشورهای جهان یافت می‌شود. این سنگ باارزش برای اولین بار در کشور رومانی کشف شد. امروزه این سنگ را می‌توان در ماداگاسکار، برزیل، آلمان، چک، رومانی، اروگوئه، روسیه، نامبیا، و همچنین ایالات متحده یافت کرد. از میان تمام این کشورها، کشورهای برزیل و اروگوئه دارای بیش‌ترین معادن حاوی این سنگ نیمه قیمتی هستند. همچنین سنگ استخراج شده از منابع این کشورها از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. این سنگ زیبا را می‌توان در برخی از معادن ایران نیز یافت کرد.    

بهتر است اشاره داشته باشیم که این سنگ در زمان‌های گذشته جزو سنگ‌های بسیار قیمتی و گران‌قیمت بود؛ اما با گذشت زمان و یافتن منابع جدید در تعداد زیادی از کشورها قیمت آن کاهش یافت. امروزه سنگ آمیتیست را می‌توان یک سنگ نیمه قیمتی و در عین حال باارزش دانست.

تشخیص سنگ آمیتیست اصل

یکی از چالش‌های مهم در خرید و فروش این سنگ تشخیص اصل بودن آن است. معمولاً توصیه می‌شود که برای تشخیص سنگ آمیتیست اصل آن را به یک کارشناس خبره و باتجربه بسپارید؛ زیرا این کار کاملاً تخصصی بوده و نیازمند دانش و مهارت در این زمینه است. با این وجود روش‌ها و نشانه‌هایی وجود دارند که گاه با استفاده از آن‌ها می‌توانید سنگ آمیتیست طبیعی را تشخیص دهید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای تشخیص آمیتیست اصل توجه به رنگ نگین است.

این سنگ زیبا در اصل به رنگ بنفش یا ارغوانی دیده می‌شود. نشانه دیگری که می‌تواند به تشخیص طبیعی بودن آمیتیست کمک کند توجه به شفافیت و وضوح سنگ است. با وجود آنکه سنگ‌های اصل ممکن است دارای ناخالصی باشند، اما اکثر اوقات مانند شیشه شفاف و زلال هستند.

راه های تشخیص سنگ آمیتیست اصل
راه های تشخیص سنگ آمیتیست اصل

راه دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید بررسی سختی سنگ آمیتیست است. با توجه به آن که سختی سنگ آمیتیست 7 است، نباید بتوان با ناخن یا سنگ‌هایی از جمله فیروزه، لاجورد، و هماتیت روی آن خط انداخت. همچنین می‌توانید برای تشخیص سنگ آمیتیست اصل وزن مخصوص ان را محاسبه کنید. برای این کار باید وزن دقیق و حجم سنگ را یافته و با تقسیم وزن به حجم به عددی حدود 2.65 برسید. البته واضح است که برای استفاده از این روش باید از ابزار مناسب آزمایشگاهی استفاده کنید. تمامی این روش‌ها تنها در پاره‌ای از شرایط جواب مناسبی به شما خواهند داد. از این رو توصیه ما به شما جهت تشخیص اصل بودن این سنگ بنفش کمک گرفتن از فردی متخصص و باتجربه در این زمینه است.

تنوع رنگ سنگ آمیتیست

آمیتیست به طور کلی در رنگ ارغوانی و بنفش یافت می‌شود. این سنگ در سایه ممکن است به رنگ‌های ارغوانی روشن تا ارغوانی تیره نیز مشاهده شود. جالب است بدانید که این سنگ دارای پدیده دورنگی ضعیف می‌باشد و به همین دلیل هم در رنگ قرمز مایل به ارغوانی هم خودنمایی می‌کند. سنگ آمیتیست بنفش سیر یا ارغوانی در بازار جهانی ارزش بیش‌تری داشته و به همین دلیل هم با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.

سنگ آمیتیست ارغوانی یا بنفش
از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین رنگ‌های سنگ آمیتیست، رنگ ارغوانی و بنفش است که از روشن تا تیره تغییر می‌کند.

بهتر است اشاره داشته باشیم که آمیتیست سبز نیز وجود دارد و رنگ این سنگ لزوما همیشه بنفش نیست. بلورهای این سنگ در حرارت بالا به رنگ‌های قهوه‌ای، زرد روشن، آبی، و سبز نیز در می‌آیند. آمیتیست زرد با عنوان سیترین به فروش می‌رسد. سنگ آمیتیست سبز در بازار اغلب با انجام عملیات حرارتی پدید می‌آید. سنگ آمیتیست سبزرنگ غالباً از کشور برزیل دریافت می‌شود. نوع قهوه‌ای این سنگ که با نام tea color شناخته می‌شود نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین بهتر است بدانید که سنگ آمیتیست صورتی نیز از جمله نمونه‌های محبوب این سنگ است. همچنین این سنگ زیبا در رنگ سفید نیز در بازار جهانی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سنگ آمیتیست روشن

همانطور که گفته شد این سنگ در اکثر شرایط به رنگ بنفش سیر یا ارغوانی به فروش می‌رسد. این سنگ کوارتزی با کیفیت کاملاً روشن بوده و از شفافیت بالایی برخوردار است. واضح است که هر اندازه شفافیت سنگ بیش‌تر بوده و ناخالصی ان کم‌تر باشد ارزش و همچنین قیمت آن نیز بیش‌تر خواهد بود. بسیاری از افراد به آمیتیست روشن علاقه بیش‌تری دارند؛ با این وجود هر اندازه رنگ سنگ آمیتیست تیره‌تر و سیرتر باشد، قیمت و ارزش آن نیز بیش‌تر خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های سنگ‌های قیمتی بهتر آمیتیست روشن یا تیره را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

نگهداری سنگ آمیتیست

یکی از نکات بسیار مهمی که باید پس از خرید این نوع سنگ بنفش یا سیاه به آن توجه داشته باشید نگهداری از سنگ است. از جمله ویژگی‌های سنگ آمیتیست بنفش می‌توان به شکنندگی ان اشاره داشت. از این رو باید از آن با دقت بسیار بالایی نگهداری کنید. بهتر است آمیتیست بنفش را در مکانی به دور از دیگر سنگ‌ها (چه نرم‌تر و چه سخت‌تر) قرار دهید تا از خواص آن کاسته نشود. با وجود آنکه سختی این سنگ زیبا 7 بوده و به نسبت مقاوم است، اما باز هم ممکن است در تماس با دیگر سنگ‌ها کمی خراشیده شده و زیبایی خود را از دست بدهد.

نحوه نگهداری سنگ آمیتیست
نحوه‌ی نگهداری: برای جلوگیری از کاهش شفافیت و محافظت در برابر آسیب‌ها بهتر است آن را با مواد شوینده قوی تمیز نکنید.

شما می‌توانید برای تمیز کردن سنگ آمیتیست از آب گرم و صابون و پارچه‌ای لطیف استفاده کنید. بهتر است برای تمیز کردن آمیتیست سیاه هیچگاه از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید تا از شفافیت آن کاسته نشود. همچنین سعی کنید آمیتیست سیاه یا بنفش را در گرمای بالا نگهداری نکنید؛ زیرا حرارت و گرما به سنگ شما اسیب دائمی خواهد رساند.

ماه تولد سنگ آمیتیست

هر یک از سنگ‌های قیمتی متعلق به یک ماه تولد هستند و بر همین اساس می‌تواند اثرات فراوانی بر روی صاحب خود داشته باشند. اگر افراد از سنگ‌های مختص ماه تولد خود استفاده کنند می‌تواند خواص سنگ را چندین برابر بیش از حد معمول دریافت کنند.

ماه تولد سنگ آمیتیست بر اساس رنگ‌شناسی و طیف رنگی خود ماه دی است. با این وجود اگر بخواهیم این سنگ را از نظر ستاره‌شناسی بررسی کنیم می‌توان گفت که آمیتیست مخصوص متولدین ماه بهمن و اسفند است. به همین دلیل هم متولدان ماه‌های اسفند و بهمن بیش از اشخاص دیگر از این سنگ باارزش بهره می‌برند. البته این به هیچ وجه به آن معنا نیست که متولدین سایر ماه‌ها نمی‌توانند از آمیتیست بنفش استفاده کنند.

در یک کلام

همانطور که گفته شد، آمیتیست از جمله سنگ‌های نیمه قیمتی است که علاوه بر خواص و مزایای بی‌شماری که به همراه دارد، از زیبایی شگفت‌انگیزی نیز برخوردار است. این سنگ معمولاً به رنگ بنفش سیر و ارغوانی استخراج شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. بر اساس علم ستاره‌شناسی، این سنگ متعلق به متولدین ماه‌های بهمن و اسفند است. از جمله خواص این سنگ می‌توان به ارامش و تعادل روانی، از بین رفتن انرژی‌های منفی، رفع بی‌خوابی، دوری از استرس و اضطراب، تقویت اراده، و همچنین جلوگیری از ریزش موی سر اشاره داشت. لازم به ذکر است که آمیتیست سفید و صورتی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. جهت تشخیص اصل بودن این سنگ زیبا و کوارتزی می‌توانید از روش‌های گوناگون از جمله تست خراش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که سختی این نوع سنگ 7 بوده و می‌توان با استفاده از آن بر روی شیشه خراش ایجاد کرد. بهتر است برای نگهداری این سنگ پر خاصیت و تمیز کردن آن از اب و صابون و پارچه‌ای لطیف استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سنگ به این سایت مراجعه کنید. جهت خرید بهترین سنگ آمیتیست طبیعی بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان در این زمینه مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. نحوه نگهداری سنگ آمیتیست چگونه است؟
    بهتر است این گوهر را به دور از حرارت،گرما و دیگر جواهرات نگه داری کنید و میتوانید از صابون و آب جهت تمیز کردن آن استفاده نمایید.
  2. مهم ترین خواص سنگ آمیتیست چیست؟
    از مهم ترین خواص این سنگ میتوان به خواصی چون : تعادل ساز ساختار عصبی مغز، محافظ، تقویت کننده اراده و نجات دهنده از بیماری هایی مانند میگرن و خون اشاره کرد.
  3. انواع سنگ آمیتیست چیست؟
    بهتر است بدانید این سنگ در انواع دیگری نیز وجود دارد از جمله آمیتیست سبز که با انجام عملیات حرارتی پدید می آید و آمیتیست زرد که به عنوان سیترین به فروش میرسد و در رنگ های دیگری نظیر قهوه ای، آبی، بنفش، روشن نیز وجود دارد
  4. نحوه تشخیص اصالت سنگ آمیتیست چیست؟
    برای تشخیص اصالت سنگ آمیتیست باید به وزن آن و همچنین رنگ سنگ و شفافیت و وضوح آن دقت فرمایید، سنگ باید مانند شیشه شفاف و زلال نیز باشد.
5/5 - (1 امتیاز)