تعین سایز انگشتر
کاملترین راهنمای تعیین سایز انگشتر و حلقه✔️ ساده ترین روش+جدول

اگر تاکنون انگشتر را به صورت اینترنتی سفارش نداده اید و مثل من نگران این هستید که انگشتر را با سایز اشتباه سفارش دهید، بهتر است قبل از سفارش این زیورآلات، این مقاله را که در خصوص تعیین سایز انگشتر از فروشگاه اینترنتی خرید نقره سیلور110 نوشته شده را بخوانید تا بهترین خرید اینترنتی خود را تجربه کنید.

سئوال اصلی این است که چگونه سایز انگشتر طلا یا نقره را تشخیص دهیم؟ دو راه برای تشخیص سایز حلقه وجود دارد:

  1. کمک گرفتن از انگشترهای قبلی خود.
  2. کمک گرفتن از متر، خط کش و کاغذ.

یکی از راحت ترین راه های تشخیص سایز انگشتر مردانه یا زنانه کمک گرفتن از انگشترهای قبلی خود است؛ اگر انگشتری نداشته اید ادامه مقاله را مطالعه کنید تا راه های بیشتری را یاد بگیرید.

 

آموزش ویدئویی تعیین سایز انگشتر

 

بهترین زمان تعیین سایز انگشتر

تشخیص سایز انگشتر زنانه یا مردانه هم نیازمند شرایط خاصی است؛ یعنی اینکه انگشت شما تمام روز یک اندازه نیست و در سرما یا گرما، صبح یا عصر سایز انگشت شما دچار تغییرات می شود. به همین دلیل قبل از هر کاری، باید اول باید بهترین زمان را برای تشخیص سایز حلقه پیدا کنید.

ساعات بعد از ظهر بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر است؛ زیرا در این زمان دستان شما که احتمالا در منزل هستید، نسبت به دیگر زمان ها گرم تر است.

پیشنهاد می شود که چندین بار انگشت خود را اندازه بگیرید تا اندازه دقیق تری برای تعیین سایز انگشتر خود پیدا کنید. اما سئوالی که پیش می آید، این است که اگر چندین اندازه متفاوت به دست آمد، کدام اندازه دقیق تر است؟ بهترین گزینه بزرگترین اندازه است؛ زیرا اگر کوچکترین اندازه استفاده کنید، ممکن است به مشکلاتی مانند وارد نشدن انگشتر داخل انگشت یا تنگ بودن دچار شوید.

اگر بعد از اندازه گیری قطر داخلی انگشتر و اندازه گیری دور برجستگی انگشت دو عدد متفاوت به دست آمد چه کاری کنیم؟

  • اگر سایز قطر داخلی انگشتر 4.5 و سایز دور برجستگی انگشت 5.5 بود، اندازه بین این دو عدد که سایز 5 است، بهترین گزینه است.
  • اگر سایز قطر داخلی انگشتر 4.5 و سایز برجستگی دور انگشت 5 بود، بهترین گزینه سایز 5 است.
بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر
بهترین و مناسب ترین زمان برای تعیین سایز انگشتر

لوازم مورد نیاز برای تعیین سایز انگشتر

اگر تصمیم دارید در منزل انگشت خود را اندازه بگیرید، باید چند تا وسایل ساده اما کاربردی را گرد آوری کنید تا بتوانید قطر حلقه و اندازه برجستگی دور انگشت را تشخیص دهید. لیست وسایل به شرح زیر است:

  1. کاغذ یا نخ
  2. قیچی
  3. خودکار
  4. خط کش

کاغذ و نخ، خودکار و قیچی برای تشخیص برجستگی دور انگشت ضرروی است که پس از قیچی کردن کاغذ، باید از خط کش برای تشخیص سایز کمک بگیرید. خط کش به تنهایی هم برای تشخیص قطر دور انگشتر مفید است.

راه های تعیین سایز انگشتر

یکی از ضرروی ترین کارها قبل از خرید انگشتر نقره، پیدا کردن راهنمای سایز انگشتر نقره یا طلا است تا شما خرید موفقی داشته باشید و انگشتر هم اندازه انگشت شما باشد.

چندین راه برای تعیین سایز دقیق انگشتر زنانه و مردانه وجود دارد که می توان به محاسبه قطر داخلی انگشتر و محاسبه برجستگی دور انگشت اشاره کرد؛ برای اینکه صفر تا صد یاد بگیرید چگونه سایز انگشتر را قبل از خرید اندازه بگیرید، می توانید ادامه محتوا را بخوانید.

محاسبه قطر داخلی انگشتر

قبل از هر کاری برای تعیین سایز انگشتر، باید قطر داخلی این زیورآلات را محاسبه کنید؛ اگر قبل از اینکه تصمیم بگیرید انگشتر جدیدی سفارش بدهید، در حال استفاده از یک انگشتری دیگر هستید، از آن حلقه را برای بررسی سایز انگشتر مخصوص دست خود اندازه بگیرید؛ اما اگر انگشتری ندارید این راه برای شما کاربردی نیست و باید برجستگی دور انگشت خود را اندازه بگیرید. یعنی فرض کنیم قرار است برای انگشت اشاره دست چپ می‌خواهید

راه های محاسبه قطر داخلی انگشتر:

نکته مهمی که باید قبل از شروع اندازه گیری برای تعیین سایز انگشتر بدانید، این است که انگشتری برای محاسبه انتخاب کنید که مشابه انگشتری که قصد خرید دارید، باشد. زیرا اگر انگشتری که برای بررسی قطر آن انتخاب می کنید، رکاب داشته باشد ولی انگشتری که می خرید رکاب نداشته باشد، باعث می شود انگشتر خریداری شده هم سایز انگشت شما نباشد.

شما باید قطر داخلی این زیورآلات را با کمک خط کش بر حسب میلی متر محاسبه کنید؛ یعنی اگر قطر حلقه 1.5 سانتی متر بود، تقریبا اندازه آن 14.9 تا 15 میلی متر است و سایز شما 4 است. پس از اندازه گیری، جدول سایز انگشتر زیر را مطالعه کنید.

قطر انگشتر سایز انگشتر
14.9 میلی متر (حدود 1.5 سانتی متر) 4
15.3 میلی متر (کمی بیشتر از 1.5 سانتی متر) 4(1/2)
15.7 میلی متر  (کمی کمتر از 1.6 سانتی متر) 5
16.1 میلی متر  (حدود 1.6 سانتی متر) 5 (1/2)
16.5 میلی متر  (حدود 1.65 سانتی متر) 6
16.9 میلی متر  (حدود 1.7 سانتی متر) 6 (1/2)
17.3 میلی متر (کمی بیشتر از 1.7 سانتی متر) 7
17.7 میلی متر (کمی کمتر از 1.8 سانتی متر) 7 (1/2)
18.1 میلی متر (حدود 1.8 سانتی متر) 8
18.5 میلی متر  (حدود 1.85 سانتی متر) 8 (1/2)
19.0 میلی متر  (حدود 1.9 سانتی متر) 9
19.4 میلی متر  (حدود 1.95 سانتی متر) 9 (1/2)
19.8 میلی متر  (کمی کمتر از 2 سانتی متر) 10
20.2 میلی متر  (کمی بیشتر از 2 سانتی متر) 10 (1/2)
20.6 میلی متر  (حدود 2.6 سانتی متر) 11
21.0 میلی متر (حدود 2.1 سانتی متر) 11 (1/2)
21.4 میلی متر ( حدود 2.15 سانتی متر) 12
22.2 میلی متر 13
مشخصات کامل اندازه گیری قطر انگشتر

محاسبه برجستگی دور انگشت

اگر فکر می کنید برای تعیین سایز انگشتر و اندازه گیری برجستگی دور انگشت به وسایل عجیب و غریب نیاز است سخت در اشتباه هستید؛ با یک تکه کاغذ هم می توانید انگشت خود را اندازه گیری کنید؛ اما چگونه؟ راه های زیر را در زمانی که بدنتان گرمتر است چندین بار انجام دهید تا جواب دقیقی به دست آورید و ادامه مقاله راهنمای تعیین سایز انگشتر را بخوانید.

بهترین راه برای اندازه گیری قطر انگشتان
بهترین راه برای اندازه گیری قطر انگشتان در تعیین سایز انگشتر

در مرحله اول برجستگی دور انگشت برای تعیین سایز انگشتر خود، کاغذ را دور انگشتتان بپیچید یه گونه ای پس از یک دور چرخش کاغذ به دور انگشت، کاغذ بر روی کاغذ فرار بگیرد. بگذارید مثال بزنیم؛ اگر انگشت شما مرکز ساعت باشد، کاغذ را به صورت عقربه ساعت دور انگشت بپیچانید به گونه ای که ابتدای کاغذ بر ر روی نقطه 12 ساعت قرار بگیرد و شما پس از یک دور چرخش کاغذ، مجددا به عدد 12 می رسید.

پس از ان، باید لایه قرار گرفته بر روی کاغذ زیری را با خودکار نشانه گذاری کنید و سپس آن را قیچی کنید‌ و با خط کش اندازه دور انگشت خود را تشخیص دهید و در جدول زیر سایز خود را پیدا کنید.

بهتر است چندین بار این روند را انجام دهید تا نتیجه دقیقی برای تعیین سایز انگشتر پیدا کنید؛ سعی کنید کاغذ خیلی شل و یا خیلی سفت نباشد.

اندازه طول نوار دور انگشت (سانتی متر) سایز انگشتر
49 تا 50 میلی متر (4.9 تا 5 سانتی متر) 5
51.5 تا 52.5 میلی متر (5.1 تا 5.2 سانتی متر) 6
54 تا 55 میلی متر(5.4 تا 5.5 سانتی متر) 7
56.5 تا 57.5 میلی متر(5.6 تا 5.7 سانتی متر) 8
59 تا 60 میلی متر(5.9 تا 6 سانتی متر) 9
62 تا 62.5 میلی متر(6.2 تا 6.3 سانتی متر) 10
64 تا 65 میلی متر(6.4 تا 6.5 سانتی متر) 11
67 تا 67.5 میلی متر(6.7 تا 6.8 سانتی متر) 12
69 تا 70 میلی متر(6.9 تا 7 سانتی متر) 13
71 تا 72 میلی متر(7.1 تا 7.2 سانتی متر) 14
جدول اندازه گیری قطر انگشتان

اگر اولین بار می خواهید انگشتر خریداری کنید، اگر انگشتر نقره از فروشگاه سیلور110 سفارش داده اید یا دیگر مدلهای انگشتر را از سایت ما خریداری کردید اما متوجه شده اید سایز اشتباهی سفارش داده اید، در این صورت باید بدانید که رویه بازگردانی کالا چگونه است؛ در ابتدا باید بدانید از پاره کردن جعبه خودداری کنید و به محض اطلاع از عدم یکسان بودن سایز انگشت خود با انگشتر، با پشتیبانی ما تماس بگیرید و شرایط را توضیح دهید تا پاسخ دقیق دریافت کنید، همچنین اگر به دنبال اطلاعات بیشتر برای اندازه گیری دقیق تر هستید میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. راه های تعیین سایز انگشتر چیست؟
    برای تعیین سایز انگشتر از دو روش میتوانید استفاده نمایید 1_ محاسبه قطر داخلی انگشتر 2_محاسبه برجستگی دور انگشت
  2. بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر چیست؟ 
    بهترین زمان برای تعیین سایز اگشتر بعد ظهر میباشد به علت آنکه در این بازه زمانی در منزل هستید و دست ها نسبت به دیگر بازه زمانی گرمتر میباشد.
  3. لوازم مورد نیاز برای تعیین سایز انگشتر چیست؟
    لیست لوازم مود نیاز اینگونه میباشد: 1. کاغذ یا نخ 2. قیچی 3. خودکار 4. خط کش این وسایل برای تشخیص برجستگی دور انگشت ضروری است.
  4. اگر چند عدد متفاوت بدست آمد کدام اندازه مناسب تر است؟
    بهترین عددی که میتوانید انتخاب کنید بزرگترین اندازه میباشد زیرا اگر کوچک ترین اندازه را انتخاب کنید ممکن است دچار مشکلاتی نظیر تنگ بودن انگشتر شوید.
3.2/5 - (4 امتیاز)