9 روش تمیز کردن انگشتر نقره سیاه شده
9 روش ساده تمیز کردن انگشتر نقره سیاه شده😍فقط در 3 دقیقه!

نقره‌جات از پرطرفدارترین زیورآلات هستند. با استفاده‌ی مداوم از آن‌ها پس از مدتی شاهد تغییر رنگ و جرم‌های روی آن خواهیم بود. به همین دلیل تمیز کردن نقره‌جات موضوع بسیار مهمی در زیبایی آن‌ها است. برای تمیز کردن انگشتر نقره روش‌های بسیاری وجود دارند. دانستن نحوه‌ تمیز کردن مهم‌ترین اصل در نگهداری از انگشتر نقره است. این مطلب از وبسایت آنلاین خرید نقره سیلور110 شما را با روش‌های ساده و طرز تمیز کردن انگشتر نقره بیشتر آشنا خواهد کرد.

چرا انگشتر نقره سیاه می‌شود؟

اگر شما هم ازافرادی هستید که به استفاده از زیورآلات نقره مخصوصا انگشتر علاقه‌ زیادی دارید، احتمالا با مشکل سیاه شدن‌ و روش برق انداختن انگشتر نقره خود مواجه شده‌اید. تیره و کدر شدن خاصیت نقره است. علت سیاه شدن انگشتر نقره را می‌توان تماس آن با عرق و چربی بدن دانست؛ این تیرگی به معنای خورده شدن و یا از بین رفتن نقره نیست و جزوی از خاصیت آن است.

سیاه شدن انگشتر نقره
چرا انگشتر نقره سیاه میشود؟

یکی از دلایل دیگر سیاه و زرد شدن نقره، واکنش آن با مولکول‌های هوا است. البته این اتفاق برای نقره‌ی خالص بسیار نادر است ولی در نقره‌ی 925 به دلیل وجود مس در ترکیب انگشتر نقره، وجود جرم روی آن را قطعی خواهد کرد. از دیگر علت سیاه شدن انگشتر نقره تماس آن با مواد شوینده، مواد آرایشی مثل رنگ مو و انواع سفید کننده‌ها را می‌توان نام برد. اما آیا راه حلی برای جلوگیری از تیره شدن و تمیز کردن انگشتر نقره وجود دارد؟ برای رفع تیرگی انگشتر نقره چه اقداماتی لازم است؟

چگونه انگشتر نقره را سفید کنیم؟

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که از زیورآلات نقره استفاده می‌کنند، جلوگیری از سیاه شدن آن است. یکی از جذابیت‌های نقره، جلا و درخشندگی آن است. برای حفظ این درخشش ارائه‌ روش سفید کردن انگشتر نقره بسیار ساده و نتیجه‌بخش است.
آموزش ویدئویی تمیز کردن انگشتر نقره:

طریقه‌ سفید کردن انگشتر نقره به روش‌های زیر خلاصه می‌شود:

  1. استفاده ازشیشه پاک‌کن؛ ساده‌ترین طرز براق کردن انگشتر نقره است. کافی است مقداری شیشه پاک‌کن را روی دستمال پارچه‌ای اسپری کرده و انگشتر نقره را با آن تمیز کنید. خواهید دید که در عرض چند ثانیه نقره‌جات کاملا درخشان خواهند شد.
  2. استفاده از پودر ماشین لباس‌شویی؛ تمیز کردن انگشتر نقره با این روش بسیار ساده است. یک کاسه را با فویل آلمینیومی پوشانده و در آن آب داغ و کمی پودر لباس‌شویی بریزید؛ سپس سپس نقره‌جات را در آن بیاندازید و شستشو دهید.
  3. استفاده از نشاسته ذرت؛ برای جلا دادن انگشتر نقره استفاده از خمیر نشاسته ذرت که با ترکیب آب و آرد ذرت تهیه می‌شود، موثرترین نحوه‌ی تمیز کردن انگشتر نقره است. برای این کار خمیر را با پارچه‌ای مرطوب روی انگشتر کاور کنید و اجازه دهید تا کمی خشک شود. سپس با پارچه‌ی زبر سطوح انگشتر نقره را تمیز کنید.
  4. استفاده ازسس گوجه‌فرنگی؛ نحوه‌ی سفید کردن انگشتر نقره در این روش به گونه‌ای است که با یک پارچه مقداری سس را به سطح انگشتر می‌کشید. اگر سفید نشد به مدت 15 دقیقه مقداری سس را در بخش‌های تیرهقرار داده و سپس بشویید. برای نقاطی که به راحتی تمیز نمی‌شوند از یک مسواک نرم کمک بگیرید.
  5. استفاده از سرکه و جوش شیرین؛ برای سفید کردن انگشتر نقره، نصف پیمانه سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و به مدت 2 الی 3 ساعت انگشتر نقره را درون مخلوط قرار دهید. پس از طی زمان ذکر شده نقره را با آب سرد بشویید.
  6. استفاده ازورق آلمینیوم؛ برای تمیز کردن انگشتر نقره یک ورق آلمینیوم را با یک لیتر آب محتوی یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بجوشانید؛ سپس به مدت 10 دقیقه انگشتر خود را در آن قرار داده و بعد بشویید.
  7. استفاده از مایع ظرف شویی؛ روش سفید کردن انگشتر نقره با مایع به طوری است که ابتدا مقداری مایع ظرف شویی را در یک کاسه پر از آب حل کرده و سپس با استفاده از یک مسواک نرم یا اسفنج نقره خود را تمیز کنید.

سریع‌ترین روش جرم‌زدایی انگشتر نقره

جرم زدایی انگشتر نقره
بهترین روش جرم زدایی انگشتر نقره چیست؟

روش‌های پیشنهاد شده در قسمت قبل همگی در جرم‌گیری انگشتر نقره بسیار موثر هستند. اما اگر در موقعیتی ضروری بودید که زمان زیادی برای انجام روش‌های قبل نداشتید، می‌توانید سطح بیرونی رکاب انگشتر خود را به فرش بکشید. خواهید دید در عرض یک ثانیه جرم‌های روی رکاب به راحتی از بین می‌روند. سعی کنید از این روش زیاد استفاده نکنید و به صیقل دادن انگشتر نقره‌ خود در زمان مناسب اهمیت دهید، زیرا این روش در دفعات زیاد ممکن است به انگشتر شما آسیب بزند. آشنایی با روش‌های نگهداری از انگشتر نقره می‌تواند عمر انگشتر را بیشتر کند.

بهترین روش شستن انگشتر نقره

شستن انگشتر نقره
بهترین روش شستن انگشتر نقره چیست؟

از بهترین روش تمیز کردن نقره استفاده از خمیر دندان است. در نحوه سفید کردن انگشتر نقره با خمیر دندان نیاز به یک مسواک نرم دارید. در ابتدا انگشتر را با آب سرد مرطوب کنید؛ سپس انگشتر را با خمیر دندان آغشته کرده و به مدت 3 تا 5 دقیقه با مسواک جلا دهید. پس از آن انگشتر را با آب سرد بشویید. به وضوح درخشندگی انگشتر را مشاهده خواهید کرد.

 

نتیجه‌گیری

در نهایت نحوه‌ تمیز کردن انگشتر نقره و طریقه‌ی شستن انگشتر نقره به شما در نگهداری از آن کمک خواهد کرد. سعی کنید پس از استفاده از زیورآلات و انگشتر نقره خود، روزانه آن‌ها را به طور صحیح و مرتب پولیش کرده و درخشش آن‌ها را دائما حفظ کنید. زیورآلات نقره‌ی خود را طولانی مدت در محلو‌ل‌های مختلف قرار ندهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ تمیز کردن انگشترهای نقره می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

3.4/5 - (42 امتیاز)