حکم انگشتر نقره برای مرد و زن
بررسی کامل حکم انگشتر نقره برای مرد و زن در اسلام + آداب استفاده

در دین مبین اسلام همیشه و در همه‌ی موضوعات احکام شرعی مورد بحث قرار گرفته است. استفاده از زیورآلات به خصوص استفاده از انگشترها، چه برای آقایان و چه بانوان موضوع مهمی است. برای اطلاع از حکم انگشتر نقره در این قسمت از مقاله‌ی فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 به بررسی جنبه‌های استفاده از انگشتر در اسلام و نظر بزرگان و امامان می‌پردازیم؛ همچنین خواهیم آموخت که آداب استفاده از انگشتر نقره در شرایط مختلف چگونه است؟

حکم انگشتر نقره برای مردان و زنان در دین اسلام

همیشه یکی ازسوالات چالش‌برانگیز برای مسلمانان، احکام زندگی در دین اسلام بوده است. دانستن نکات مربوط به احکام شرعی می‌تواند باعث سعادت در زندگی و آخرت انسان‌ها شود. استفاده از زیورآلات و انگشترها در بین ادیان و افراد مختلف بسیار مرسوم است. طلا یکی از فلزات ارزشمند در سراسر دنیا است که در ساخت زیورآلات و انگشترها از آن استفاده می‌شود. زیورآلات به خصوص انگشتر علاوه بر خانم‌ها، برای آقایان نیز طراحی و ساخته می‌شوند. طبق روایات و احادیث، استفاده از طلا برای آقایان حرام اعلام شده است. ثواب انگشتر نقره برای آقایان بسیار بالا و ارزشمند دانسته شده است. اما آیا استفاده از فلزات دیگر مانند نقره نیز برای آقایان غیر مجاز می‌باشد و نباید به هیچ عنوان از آن استفاده کنند؟ حکم انگشتر نقره برای مردان به صورت زیر بیان شده است:

حکم انگشتر نقره در دین اسلام
حکم انگشتر نقره برای مردان و زنان در دین اسلام
  • طبق یکی از روایت از نظر اسلام، استفاده از زیورآلاتی مثل انگشتر ، گردنبند، دستبند و … که از جنس نقره باشد، حرام نیست؛ برخلاف طلا که برای مردان حرام است.
  • پیامبر(ص) و سایر معصومین نیز از انگشتر نقره استفاده می‌کرده‌اند. اما استفاده از دیگر فلزات به ویژه آهن را در حکم انگشتر نقره برای مرد مکروه می‌دانستند.
  • بر اساس داستانی از پیامبر اکرم (ص) روزی ایشان مردی را دیدند که که در انگشت خود، انگشتری از جنس آهن داشت. پس حضرت به او فرمودند: (( این انگشتر زیور جهنمیان است. آن را از خودت دورنگه‌دار.))

مرد انگشتر را از دست خود خارج کرد و گفت: ای رسول خدا! آیا استفاده از انگشتر دیگر هم نیز جایز نیست؟ حضرت فرمودند: (( چرا. انگشتری از جنس نقره تهیه کن.))

  • در حکم انگشتر نقره برای زنان آمده است که استفاده از انگشترهای نقره با سنگ‌هایی مانند زمرد، فیروزه، یاقوت و… که در آن کلام خداوند و اسامی او حک شده باشد ثواب بسیاری دارد.

حکم خواندن نماز با انگشتر نقره

حکم خواندن نماز با انگشتر نقره
حکم خواندن نماز با انگشتر نقره + تصویر آیه الله بهجت در حال نماز خواندن با انگشتر نقره

از دیگر موضوعات دیگر مربوط به خرید انگشتر نقره در احکام، استفاده از آن در نماز خواندن است. برای کسانی که ندانسته از زیورآلات طلا در هنگام نماز استفاده می‌کنند، به خصوص برای آقایان اشکالی وارد نیست و نماز آن‌ها صحیح است. بر خلاف طلا حکم انگشتر نقره که دارای سنگ‌هایی مانند شرف‌الشمس باشند، در وقت نماز خواندن نه تنها حرام نیست بلکه ثواب زیادی دارد.

آداب استفاده از انگشتر نقره در احکام

در دین اسلام سفارشات زیادی درباره‌ی استفاده‌ی صحیح از انگشتر نقره بیان شده است. بر اساس احادیث و سخنان پیامبران و امامان به دست کردن انگشتر در دست چپ مکروه است در حالی که به دست کردن انگشتر در دست راست سفارشات بسیاری شده است. گذاشتن انگشتر نقره در انگشت کوچک یا کنار آن نیز مستحب می‌باشد؛ برخلاف این نظریه بسیاری افراد قرار دادن انگشتر را در انگشت سبابه یا وسط مکروه می‌دانند.

پیامبر اکرم (ع) در ارتباط با حکم انگشتر نقره می‌فرمایند: امتم را از قرار دادن انگشتر در انگشت وسط و اشاره نهی می‌کنم. ای علی، انگشتر در انگشت وسط قرار مده و انگشت کوچک را خالی از انگشتر مگذار.

 

نتیجه‌گیری

با استناد بر احادیث و روایات دانستیم که استفاده از انگشتر نقره برای آقایان و خانم‌ها منعی ندارد و در نماز خواندن ثواب زیادی را به مومن می‌رساند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌های انگشتر نقره به دسته‌بندی سایت سر بزنید.

4/5 - (5 امتیاز)