اعداد روی انگشتر نقره
آشنایی با اعداد روی انگشتر نقره😍معرفی مهمترین اعداد حکاکی شده

شاید به چشم شما هم خورده باشد که در برخی از جواهرات و زیورآلات علائم و اعدادی حک شده باشد و این سوال را در ذهن شما ایجاد کند که راز این اعداد و نشانه‌ها چیست؟ برای آشنایی با اعداد روی انگشتر نقره در این مطلب از فروشگاه آنلاین خرید نقره‌جات سیلور110 بحث خواهیم کرد که برندهای تولید کننده‌ی انواع نقره‌جات و انگشترهای نقره چه قصدی از این کار دارند و چه اطلاعاتی را به ما خواهند رساند؟

آشنایی با اعداد روی انگشتر نقره و معنای آن‌ها

همه‌ی ما تجربه‌ی خرید انواع جواهرات طلا و یا نقره را داشته‌ایم و به اصل بودن آناهمیت زیادی می‌دهیم. معیارهای زیادی برای تشخیص اصل بودن نقره وجود دارد که باید تمام آن‌ها را شناخت زیرا حکم انگشتر نقره اصل در دین اسلام اهمیت بسیاری دارد؛ اما یکی از مهمترین این فاکتورها، عدد روی انگشتر نقره است. تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اعداد و نشانه‌هایی روی انگشترهای نقره حکاکی شده‌اند؟

پاسخ این است که برندهای سازنده‌ی انواع زیورآلات و انگشترهای نقره با حکاکی اعداد و نشانه‌هایی که هر کدام مفهوم خاصی دارند، به خریداران محصولات خود اعلام می‌کنند که تولیدات آن‌ها به هیچ عنوان تقلبی یا فیک نیست و از نقره‌ی اصل در آن استفاده شده است. البته این موضوع نیز باید توسط کارشناسان متخصص بررسی شود.

چه نشانه‌ها و اعدادی روی انگشترهای نقره حک می‌شوند؟

نشانه های حک شده روی انگشتر نقره
14 تا از نشانه‌ها و اعدادی که روی انگشترهای نقره حک می‌شوند

اگر به سطح داخلی رکاب‌های انگشتر نقره و یا زیورآلات خود دقت کنید، اعداد سه رقمی را مشاهده خواهید کرد که ممکن است با نشانه‌های دیگر همراه باشد. این اعداد کدهای سه رقمی هستند که شامل اعداد 800، 830، 875، 900، 925، 960 و 999 می‌باشند. این اعداد نشانگر عیار نقره است. در بین تمام این کدها، کد 925 است که رایج‌ترین نقره در بازار خرید انگشتر نقره مردانه می‌باشد. این عدد نشانه‌ی نقره‌ی استرلینگ است و دارای 92.5% نقره‌ی خالص در ترکیب خود است.

عدد 90 روی انگشتر نقره نیز صورت درصدی کد 900 است که نشان دهنده‌ی 90 درصد نقره خالص و 10 درصد ناخالصی است. کد 999 نیز نشان‌دهنده‌ی نقره‌ی کاملا خالص است و هیچ فلز دیگری با آن ترکیب نشده است. اگر این اعداد بر روی انگشتر و یا زیورآلات نقره حک شده باشد، نشانه‌ای بر اصل بود نقره است. در برخی موارد واژه‌ی sterling یا silver ویا حرف S به همراه کدها و یا درصد خلوص روی انگشترها حکاکی خواهد شد.

نتیجه‌گیری

اطلاعات و اعداد روی انگشتر نقره به ما نشان می‌دهد که انگشتر و زیورآلات نقره چند درصد نقره‌ی خالص و چند درصد ناخالصی دارد که بر این اساس قیمت آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. اگر علاقه‌مند به دانستن مطالب بیشتر درباره‌ی اعداد حک شده روی انگشترهای نقره هستید می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع انگشتر نقره و اطلاع از قیمت‌ها از دسته‌بندی سایت دیدن فرمایید.

3.2/5 - (27 امتیاز)