تشخیص انگشتر نقره اصل
10 روش تضمینی تشخیص انگشتر نقره اصل⚡️فقط در 3 دقیقه!

انگشترهای نقره همیشه و در همه‌ زمان‌ها طرفداران زیادی داشته است. این انگشترها به دلیل قیمت مناسب و جنس مرغوبی که دارند برای بانوان بسیار ارزشمند هستند. اما امروزه به دلیل رواج انگشترهای فیک، تشخیص انگشتر نقره اصل و آشنایی با روش‌های ساده‌ی تشخیص نقره‌ اصل از تقلبی در بین مردم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در فروشگاه اینترنتی خرید نقره سیلور110 با ارائه‌ مطالب مفید در خصوص نحوه‌ تشخیص انگشتر نقره و ویژگی‌های نقره‌ اصل همراه شما هستیم.

اهمیت تشخیص اصالت انگشتر نقره

امروزه در جامعه شاهد قیمت بسیار بالای طلا و جواهرات قیمتی در بازار زیورآلات هستیم و می‌دانیم که قدرت خرید آن‌ها به دلیل تحریم‌ها و تورم‌های موجود بسیار کاهش پیدا کرده است. نقره از فلزات ارزشمند و با کیفیت است؛ زیورآلات و انگشترهای از جنس نقره در این شرایط روند فروش بهتری را به خود اختصاص داده‌اند.

اهمیت تشخیص انگشتر نقره اصل

یکی از دلایل مهم در فروش زیاد انگشترهای نقره قیمت مناسب‌تر آن نسبت به طلا است. با این حال انگشترهای فیک بسیاری رقیب انگشتر‌های نقره هستند و با قیمت بالا به فروش می‌رسند. پس تشخیص انگشتر نقره اصل از فیک به دلیل صرف هزینه و بهره‌مندی از کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. ازطرفی قیمت انگشترهای نقره براساس وزن آن ارزش‌گذاری می‌شود؛ پس هرچه وزن بیشترباشد، صرف هزینه بالاتر است. همچنین ما با خرید زیورآلات نقره مانند انگشتر به نوعی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، پس اهمیت دارد که نقره‌ی اصل را بیشتر بشناسیم. در ادامه‌ی مطلب با نحوه‌ تشخیص انگشتر نقره و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

چگونه بفهمیم انگشتر نقره، اصل است؟

همیشه از موضوعات و دغدغه‌های مهم برای افراد، تشخیص نقره‌ی اصل از بدل بوده است. در استفاده از روش‌ تشخیص انگشتر نقره اصل باید تجربه کافی و دقت بالایی داشته باشید پس قبل از روش‌های پیشنهادی به شما توصیه می‌کنیم برای تشخیص و خرید انگشتر نقره مردانه و زنانه به متخصصان متبحر در این زمینه مراجعه کرده و با آنان مشورت کنید. اما در ادامه با ذکر چند راهکار ساده و کاربردی طرز تشخیص انگشتر نقره اصل را به طور خلاصه بیان می‌کنیم:

  • یکی از روش‌های مفید و ساده در تشخیص انگشتر نقره اصل، استفاده از آهن‌ربا است. فلز نقره مانند طلا جذب آهن‌ربا نمی‌شود، بلکه خاصیت دفع آهن‌ربا در این فلز قابل مشاهده است.
  • نقره رسانای خوب گرما است. برای تشخیص این فلز می‌توانید از یک تکه یخ استفاده کنید. اگر یخ را روی انگشتر نقره قرار دادید و زودتر از حد معمول آب شد، انگشتر نقره‌ی شما اصل است.
  • به انگشتر نقره‌ی خود با استفاده از از یک تکه فلز یا سکه ضربه وارد کنید. نقره‌ی اصل صدایی ظریف مثل زنگ دارد در صورتی که فلزات دیگر صدای بم‌تری نسبت به نقره دارند.
  • استفاده از مایع سفید کننده نیز می‌تواند راهکار مناسبی باشد. قسمت کوچکی از انگشتر خود را با مایع سفید کننده آغشته کنید؛ اگر سیاه شد انگشتر شما نقره‌ی اصل است و یا روکش نقره دارد.
  • استفاده از روش بویایی نیز می‌تواند روش مناسبی در تشخیص انگشتر نقره باشد. اگر در فاصله‌ی مناسبی بوی بسیار قوی استشمام کردید احتمالا انگشتر شما از میزان بالای مس برخوردار است و نقره‌ی استرلینگ با عیار بالا نیست.
  • استفاده از اسید از روش‌های دیگر تشخیص انگشتر نقره‌ اصل است. در این روش بهتر است در فضای باز باشید و از دستکش جهت ایمنی در برابر اسید استفاده کنید. روی قسمتی از انگشتر کمی اسید بریزید، اگر محل مورد نظر به رنگ قرمز، سبز یا قهوه‌ای تغییر حالت داد نقره‌ی شما اصل است.
  • سعی کنید با فشار انگشتر نقره‌ی خود را خم کنید. اگر موفق به چنین کاری شدید و تا حدی توانستید آن را خم کنید به احتمال زیاد انگشتر شما نقره‌ی اصل است.
  • از یک پارچه‌ی سفید استفاده کنید. اگر پارچه را به انگشتر نقره کشیدید و اثری از کثیفی یا سیاهی روی پارچه مشاهده کردید، انگشتر نقره اصل است.
  • روش‌های دیگری مانند روش سنگ محک وجود دارد که باید توسط افراد متخصص در این کار انجام شود. در این روش‌ها تشخیص انگشتر نقره از بدل صددرصد است.

چگونه بفهمیم رکاب انگشتر، نقره اصل است؟

چگونه بفهمیم رکاب انگشتر، نقره اصل است؟
با توجه به علامت و اعداد حک شده روی رکاب انگشتر، می توان فهمید رکاب انگشتر اصل است یا نه.

در ساخت انگشترهای نقره استفاده از جنس مرغوب در ساخت رکاب بسیار اهمیت دارد. برای تشخیص رکاب انگشتر از جنس نقره در ابتدا باید به علامت انگشتر نقره توجه کنیم. در بسیاری از انگشترها علائم حک شده روی آن‌ها برای تشخیص اصالت آن کافی است. در غیر این صورت می‌توانید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید و وزن رکاب را اندازه‌گیری کنید. استفاده از روش آهن‌ربا نیز بهترین روش در تشخیص رکاب نقره‌ی اصل است.

شناخت علائم انگشتر نقره

احتمالا تا به حال روی زیورآلات و اکسسوری‌های خود علائمی را مشاهده کرده‌اید. این علائم از مشخصات مهم زیورآلات هستند و در واقع شناسنامه‌ای برای آن‌ها به شمار می‌روند. می‌توان گفت اولین گام برای شناخت انگشتر نقره‌ اصل توجه به نشانه‌ها و علائم حک شده روی آن است. در برخی انگشتر‌ها و زیورآلات اعداد روی انگشتر نقره بیانگر اطلاعات مهمی درباره‌ عیار نقره‌ استفاده شده می‌باشند. برخی از نشانه‌ها مانند نام سازنده یا برند نیز ممکن است روی قسمت داخلی انگشتر حک شده باشند. همیشه زیورآلات باکیفیت و مرغوب نشانه‌ای از اصالت خود روی بدنه دارند، مثلا اصطلاح sterling یا silver نشان‌دهنده‌ اصالت نقره‌ استفاده شده در انگشتر است که می‌توان به آن اطمینان کرد. در برخی موارد حکاکی نام معدن و درصد خلوص نیز در تشخیص نقره کمک بسیار زیادی می‌کند. البته ذکر این موضوع که زیورآلات قدیمی ممکن است فاقد این علائم باشند، خالی از لطف نیست.

بنر انواع محصولات نقره اصل
برای خرید انواع زیورآلات نقره کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه آموختیم که اهمیت تشخیص انشگتر نقره از نوع بدل آن چیست و چه روش‌هایی برای تشخیص انگشتر نقره وجود دارد؛ همچنین دانستیم نشانه‌های حک شده روی انگشتر اطلاعات و شناسنامه‌ انگشتر ساخته شده از نقره می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این محتوا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع انگشتر نقره به دسته‌بندی سایت مراجعه کرده و از قیمت‌ها مطلع شوید.

3.9/5 - (15 امتیاز)