ثواب انگشتر نقره
بهترین ثواب انگشتر نقره از دید اسلام❤️+[احادیث و روایات مهم]

یکی از موضوعات جالب توجه برای همه‌ افراد علاقه‌مند به زیورآلات، انتخاب انگشتر نقره در بین تمام زیورآلات و جواهرات است. انگشترهای نقره به دلیل جذابیت بالایی که دارند افراد زیادی را شیفته‌ی خود کرده‌اند. توجه به ثواب انگشتر نقره باعث جذب بیشتر آقایان و بانوان و به خصوص مسلمانان و شیعیان به استفاده از آن شده است.  فروشگاه اینترنتی خرید نقره سیلور110 در این مطلب از دانستنی‌های انگشتر نقره، با ارئه‌ مطالبی درباره‌ روایات و احادیث و خواص معنوی انگشتر نقره همراه شما خواهد بود.

ثواب انگشتر نقره در اسلام

ثواب انگشتر نقره در اسلام

طلا و جواهرات از قدیم تا به امروز برای انسان‌ها از موضوعات مهم در زیبایی و جایگاه اجتماعی افراد مختلف جامعه بوده است. همانطور که می‌دانیم امروزه استفاده از انگشترها و زیورآلات نقره نسبت به جواهرات و فلزات گران‌تر مانند طلا بیشتر شده است. حتی آقایان نیز از انگشترهای نقره برای داشتن استایل و تیپ بهتر استقبال می‌کنند. در روایات و احادیث آمده است که استفاده ازطلا برای مردان حرام است. دلیل آن هم تاثیر مستقیم طلا بر کم خونی آقایان و کاهش قوای جنسی آن‌ها است. پس استفاده ازفلزات دیگر مانند نقره برای آقایان نه تنها مضر نیس بلکه خواص معنوی و درمانی بسیاری نیز دارد که برای اطلاع از آن‌ها می‌توانید خواص انگشتر نقره را مورد مطالعه قرار دهید. در واقع می‌توان گفت که خواص معنوی انگشتر نقره در استفاده از سنگ‌های با ارزش معنوی مانند عقیق، فیروزه، حدید، زمرد و یاقوت سنجیده می‌شود. انگشترهای نقره ساخته شده از این سنگ‌ها رزق و روزی را افزایش می‌دهند و بلاها را از انسان دور می‌کنند. در روایات بسیاری بیان شده است که اگر انگشتر نقره دارای یکی از سنگ‌های ذکر شده باشد، استفاده از آن مستحب است و ثواب بسیار زیادی دارد. حک کردن برخی از آیات قرآن و نقوشی که ائمه از آن‌ها در ساخت انگشتر نقره استفاده می‌کردند نیز ثواب بسیاری دارد و مستحب است.

احادیث و روایات درباره انگشتر نقره

احادیث و روایات درباره انگشتر نقره

در احادیث و روایات بسیاری از امامان در استفاده و خرید انگشتر نقره برای آقایان ذکر شده است که ثواب بسیاری دارد. در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده است که در استفاده از انگشتر نقره به جای طلا به حضرت علی (ع) سفارشاتی شده است؛ و چنین گفته‌اند که طلا زینت آخرت برای مردان است و استفاده از آن در دنیا به جز برای زنان حرام است.

در بحث ثواب انگشتر نقره داستانی نیز درباره‌ی حضرت نوح موجود است که هنگام قرار گرفتن کشتی بر روی امواج دریا ترس بر او چیره می‌شود و او برای آرامش اذکار الهی را زمزمه می‌کند. بعدها او این اذکار را بر روی انگشتر خود حکاکی کرده و همراه خود داشته است که ثواب چند برابری دارد.

روایت دیگری نیز درباره‌ی ثواب انگشتر نقره موجود است که حضرت علی (ع) چهار انگشتر به دست می‌کردند. سنگ‌های این چهار انگشتر یاقوت، فیروزه، حدید و عقیق بوده است که به گفته ایشان یاقوت را برای بزرگی و نجابتش، فیروزه‌ را به دلیل نصرت‌اش، حدید را به پاس نیرومندی و عقیق را حفاظت از شر و بلا استفاده می‌کرده‌اند.

نتیجه‌گیری

استفاده از انگشتر نقره با سنگ‌های معنوی مانند زمرد، فیروزه و باعث افزایش رزق و روزی می‌شود و از انسان در برابر بلاها محافظت می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ انگشترهای نقره می‌توانید به این وبسایت مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت‌ و خرید انگشتر نقره ارزان و زیورآلات نقره می‌توانید از دسته‌بندی سایت سیلور 110 دیدن فرمایید و محصولات مورد علاقه‌ خود را با تخفیفات ویژه سفارش دهید.

3.5/5 - (11 امتیاز)