سنگ یاقوت
سنگ یاقوت💖معرفی کامل خواص و فواید+تشخیص اصالت و انواع

سنگ یاقوت چگونه تشکیل میشود؟ تفاوت سنگ یاقوت و عقیق چیست؟ خواص و فواید سنگ یاقوت اصل چیست؟ چگونه می‌توان سنگ مصنوعی یاقوت را از یاقوت اصل تشخیص داد؟ تمامی انسان‌ها از گذشته‌های دور علاقه خاصی به انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از خود نشان داده‌اند. سنگ‌های قیمتی به دلیل ظاهر جذاب و زیبا و همچنین خواصی که به همراه دارند نزد انسان از ارزش بالایی برخوردار هستند. یاقوت از جمله سنگ‌های قیمتی است که با سختی 9 در مقیاس موس به عنوان دومین سنگ سخت در جهان شناخته می‌شود.

سنگ یاقوت

این سنگ در انواع بسیار گوناگون و رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود. از جمله انواع سنگ یاقوت می‌توان به یاقوت روبی، یاقوت رز، یاقوت خاکستری، سنگ یاقوت هفت رنگ، و همچنین سنگ یاقوت دو رنگ اشاره داشت. توجه داشته باشید که هر یک از انواع گوهر یاقوت مزایای مخصوص به خود را داشته و برای درمان دسته خاصی از اختلالات مناسب هستند.

از جمله مهم‌ترین خواص سنگ یاقوت می‌توان به دور کردن غم و اندوه و ناراحتی و بهبود عملکرد قلب و جریان خون اشاره داشت. اگر تمایلی به استفاده از جواهرات یاقوت ندارید می‌توانید از یاقوت راف در منزل یا محل کار خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که تشخیص سنگ یاقوت اصل از یاقوت مصنوعی کاری مشکل و تخصصی است. از این رو توصیه ما به شما برای خرید بهترین سنگ یاقوت مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده در این زمینه است. در ادامه به بررسی بیش‌تر یاقوت و ویژگی‌های ان می‌پردازیم. با فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 همراه باشید.

سنگ یاقوت چیست؟

یاقوت یکی از باارزش‌ترین و مهم‌ترین انواع سنگ‌های قیمتی است. برخی از انواع سنگ‌های یاقوت در اندازه‌های بزرگ با قیمت‌های بالا معادل قیمت سنگ الماس نیز به فروش می‌رسند. این سنگ قرن‌ها است که از ارزش بالایی در میان قومیت‌های مختلف برخوردار است. یکی از علل ارزش بالای این سنگ سختی آن است که 9 در مقیاس موس است. همچنین یاقوت قرمز از جمله معروف‌ترین انواع این سنگ است که رنگی بسیار جذاب و درخشش شیشه‌ای دارد. سنگ یاقوت در واقع نوعی از کوراندوم است که رنگ قرمز خود را مدیون عنصر کرومیوم است. کوراندومی که به رنگی غیر از رنگ قرمز باشد در دسته یاقوت کبود قرار می‌گیرد. البته کوراندوم در خالص‌ترین شکل بی‌رنگ خواهد بود. این کلمه از واژه Kurundam گرفته شده است که به معنای یاقوت قرمز است. همچنین جالب است بدانید که در زبان هند باستان، این سنگ با نام ratnaraj به معنای پادشاه سنگ‌های گران‌بها شناخته می‌شد.

از جمله نشانه‌های غنای تاریخی و ارزش این سنگ گرانبها می‌توان به متون سانسکریت قدیمی و همچنین کتاب انجیل اشاره داشت. جنگجوهای برمه اعتقاد داشتند که به همراه داشتن سنگ یاقوت مات یا شفاف آن‌ها را در مقابل دشمنان شکست‌ناپذیر می‌کند؛ به همین دلیل هم این جنگجوها سنگ یاقوت را در زیر پوست خود قرار می‌دادند. این سنگ ارزشمند معمولاً به رنگ قرمز و سرخ دیده می‌شود؛ با این وجود گاه ممکن است مقادیر ناچیزی از رنگ‌های بنفش، صورتی، و یا قهوه‌ای نیز در آن به چشم بخورد. این سنگ به دلیل رنگ خاص خود و همچنین ارتباط طولانی‌مدت خود با عشق و علاقه، جواهری عالی به عنوان یک هدیه عاشقانه خواهد بود. جالب است بدانید که یاقوت قرمز سنگ مخصوص متولدین ماه تیر بوده و می‌تواند خواص و فواید بی‌شماری برای متولدین این ماه به همراه داشته باشد. پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ الکساندریت در مجله سیلور110 را هم مطالعه کنید.

سنگ یاقوت کجا یافت میشود

گوهر یاقوت روبی یا همان قرمز را می‌توان مانند دیگر کانی‌ها از کانال‌ها و شکاف‌های بسیار ریز و حفره‌های کوچک یافت کرد. البته بهتر است اشاره داشته باشیم که استخراج سنگ یاقوت از معادن ذخیره اولیه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. از این رو گوهر یاقوت مات و شفاف معمولاً از معادن ثانویه رسوبی و به صورت ابتدایی استخراج می‌شود. این روش برای یافتن یاقوت سال‌های زیادی است که با شستن شن و ماسه‌های رسوبی کف رودخانه انجام می‌شود. امروزه یاقوت اصل را می‌توان از بسیاری از کشورها یافت کرد.

از جمله مهم‌ترین کشورهای دارای منابع این سنگ ارزشمند می‌توان به تایلند، تانزانیا، ویتنام، و همچنین سریلانکا اشاره داشت. همچنین نمی‌توان از اهمیت و ارزش سنگ یاقوت ایرانی و سنگ یاقوت تنکابن نیز قافل شد. از میان تمام معادن سنگ یاقوت در سرتاسر جهان می‌توان به معدن موگوک در برمه به عنوان مهم‌ترین معدن اشاره داشت. در این معدن می‌توان لایه‌های رسوبی حاوی یاقوت را در عمق چند متری زمین یافت کرد. سنگ یاقوت برمه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در بازار ارزش زیادی دارد. همچنین سنگ یاقوت یمنی نیز از جمله انواع ارزشمند یاقوت است که در کشور یمن یافت می‌شود. از جمله خواص یاقوت یمنی می‌توان به دور کردن بدی‌ها و پلیدی‌ها اشاره داشت. یاقوت یمنی معمولاً به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای یافت می‌شود.

سنگ یاقوت تایلندی

کشور تایلند در دهه 1970 الی 1980 به عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده  سنگ یاقوت در جهان شناخته می‌شد. اما امروزه  یاقوت تایلندی به دلایل سیاسی و استراتژیک در بازار بسیار کم است. یاقوت تایلندی معمولاً به رنگ قرمز تیره تا قهوه‌ای یافت می‌شود.

سنگ یاقوت افریقایی

یاقوت افریقایی از دیگر انواع یاقوت است که در کشورهایی مانند موزامبیک، ماداگاسکار و کنیا استخراج می‌شود. گوهر یاقوت افریقایی به دلیل وجود عنصر اهن دارای تیرگی بیش‌تری در رنگ خود است. البته این تیرگی را می‌توان در سنگ‌های یاقوت یافت شده از کامبوج و تایلند نیز مشاهده کرد.

سنگ یاقوت هندی

گوهر یاقوت هندی از دیگر انواع بسیار ارزشمند  سنگ یاقوت است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در بازار با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. بهترین و باکیفیت‌ترین یاقوت هندی از معادن موجود در کشمیر استخراج می‌شوند. از جمله خواص یاقوت هندی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب و بهبود جریان خون در بدن اشاره داشت.

شناخت سنگ یاقوت اصل

یکی از نکات بسیار مهمی که باید به هنگام خرید گوهر یاقوت به آن توجه داشته باشید اصالت و کیفیت این سنگ است. در اوایل قرن اخیر به لطف فعالیت‌های سنگ‌شناسان و دانشمندان روش‌های کارامدی برای تولید انواع سنگ‌های مصنوعی و ازمایشگاهی ابداع شده‌اند. این سنگ‌های مصنوعی دارای ترکیبات شیمیایی و همچنین ظاهر بسیار مشابه با سنگ یاقوت اصلی هستند. متاسفانه برخی از فروشندگان برای سود بیش‌تر خود اقدام به فروش یاقوت مصنوعی به جای یاقوت طبیعی می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل عدم اشنایی کافی با این سنگ در دام این فروشندگان افتاده و با پرداخت مبالغ گزاف سنگ‌های یاقوت مصنوعی را خریداری می‌کنند. اگر قصد خرید یاقوت طبیعی را دارید باید با روش‌های تست سنگ یاقوت و نشانه‌های یاقوت اصل اشنایی داشته باشید تا بتوانید نمونه‌های تقلبی را از نمونه‌های طبیعی تشخیص دهید.

البته تشخیص یاقوت اصل کاری مشکل است و بهتر است برای اطمینان بیش‌تر از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با این وجود با توجه به برخی از نشانه‌ها گاه می‌توان یاقوت مصنوعی را از سنگ‌های طبیعی تفکیک کرد. توجه داشته باشید که سنگ یاقوت اصل همیشه دارای مقداری ناخالصی است. شما می‌توانید این ناخالصی‌ها را با استفاده از میکروسکوپ و یا لنز بزرگنمایی مشاهده کنید. اگر سنگ مورد نظر شما هیچگونه ناخالصی نداشته و کاملاً شفاف است باید به اصل بودن آن شک کنید. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از یاقوت‌های موجود در بازار بهسازی شده‌ هستند. اگر قصد خرید گوهر یاقوت اصل را دارید بهتر است از کمک متخصصان ماهر در این زمینه کمک گرفته و همچنین به فروشگاه‌ معتبر و شناخته شده سیلور110 جهت خرید مراجعه کنید.

اهمیت سنگ یاقوت در قران

سنگ یاقوت برای مسلمانان و شیعیان نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. از اهمیت سنگ یاقوت در روایات می‌توان به روایتی از امام رضا (ع) اشاره داشت که در آن گفته شده است که در دست کردن انگشتر یاقوت زرد می‌تواند فقر را از صاحب خود دور کند. همچنین در یک حدیث سنگ یاقوت از امام رضا (ع) بیان شده است که در دست کردن انگشتر یاقوت می‌تواند پریشانی را زایل کند. علاوه بر این در روایتی از امام علی (ع) بیان شده است که ایشان انگشتری از یاقوت به دست داشتند و بیان کردند که سنگ یاقوت نماد شجاعت و شرافت بوده و به دارنده خود بزرگی و جلال می‌بخشد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد این سنگ ارزشمند از زیبایی منحصر به فردی نیز برخوردار است. به زیبایی گوهر یاقوت در قران نیز اشاره شده است. در ایه 58 سوره الرحمن در قران بیان شده است که حوریان بهشتی موجوداتی زیبا همانند یاقوت و مرجان هستند.

برای خرید انگشتر یاقوت مردانه و زنانه در طرح ها و رنگ های متنوع می توانید به فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 مراجعه کنید و با ارزان ترین قیمت ممکن انگشتر یاقوت را تهیه کنید.

سنگ یاقوت راف چیست

یکی از عباراتی که ممکن است به هنگام خرید گوهر یاقوت اصل با آن مواجه شوید گوهر یاقوت راف است. اما سنگ راف چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ یاقوت راف در واقع سنگی است که به صورت طبیعی از معادن و شن و ماسه رودخانه‌ها استخراج می‌شود. سنگ یاقوت از نوع راف، به سنگی گفته می‌شود که هیچ تراش و برشی نداشته و به شکلی کاملاً طبیعی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. بسیاری از افرادی که قصد بهرمندی از زیبایی طبیعی این سنگ را دارند اقدام به خرید یاقوت راف می‌کنند.

استفاده از یاقوت راف به ویژه برای زیبایی بیش‌تر منازل و تزئین دکوراسیون رواج زیادی دارد. همچنین افرادی که می‌خواهند از خواص و فواید یاقوت بهرمند شوند و تمایلی به استفاده از جواهرات و زیورالات ندارند نیز می‌توانند از  یاقوت راف در منزل یا محل کار خود استفاده کنند.

فواید و خواص سنگ یاقوت

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم یاقوت فواید و خواص زیادی به همراه دارد. بر اساس افسانه‌های قدیمی هر شخصی که گوهر یاقوت را به همراه داشته باشد زندگی سرشار از ارامش و نعمت خواهد داشت. همچنین این سنگ می‌تواند صاحب خود را انواع اسیب‌ها و خطرات حفظ کرده و اختلالات قاعدگی و دردهای آن را از بین ببرد. علاوه بر این گفته می‌شود که  به همراه داشتن این سنگ ارزشمند می‌تواند موجب افزایش انرژی، تفکر مثبت، قدرت عاطفی، تمرکز و همچنین اگاهی می‌شود. اگر میخواهید انرژی های منفی را دور و انرژی های مثبت را جذب کنید توصیه میکنیم مقاله سنگ تورمالین را همین الان مطالعه کنید. از سنگ یاقوت به طور عمده برای درمان بیماری‌های قلبی، تنظیم جریان خون و همچنین برای تقویت غده فوق کلیه استفاده می‌شود. سنگ یاقوت سرخ می‌تواند فشار خون را افزایش داده و حالت‌های ناتوانی و ضعف را در جسم از میان ببرد. این سنگ بینایی را تقویت کرده و جریان خون در ناحیه چشم‌ها را افزایش می‌دهد.

فواید و خواص سنگ یاقوت
مهم ترین خواص سنگ یاقوت که بهتر است بدانید

عنصر وابسته به گوهر یاقوت زمین است. یاقوت قرمز با چاکرای اول یا همان ریشه ادمی در ارتباط است. این چاکرا وظیفه تولید نیروی حیاطی برای بدن را بر عهده دارد. به همین دلیل هم اگر دچار کم خونی هستید و یا از کمبود انرژی و توان رنج می‌برید می‌توانید از فایده های سنگ یاقوت بهره ببرید. از دیگر خواص یاقوت می‌توان به فرونشاندن شک و تردید و همچنین کاهش اضطراب و استرس اشاره داشت. طبع سنگ یاقوت گرم و خشک بوده و می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش داده و موجب القای شجاعت و دلاوری، نودوستی، رضایت و اعتماد، و رغبت برای زندگی شود. این گوهر احساس شکست و ناامیدی را از میان برده و فرد را از نظر احساسی سرشار از انرژی می‌کند. علاوه بر این گفته شده است که استفاده از این سنگ می‌تواند شما را برای ایستادگی در برابر کسانی که شما را تهدید می‌کنند ترغیب کند.

سنگ یاقوت نماد چیست؟

سنگ یاقوت با توجه به خواص بسیار زیادی که به همراه دارد می‌تواند برای تمامی افراد در هر شرایطی مفید بوده و تعادل روحی و جسمی انسان را افزایش دهد. در برخی از روایات و داستان‌ها یاقوت نمادی از قدرت و شجاعت است. در برخی دیگر از روایات این سنگ به دلیل رنگ قرمز خود نمادی از عشق و صمیمیت است. همچنین این گوهر ارزشمند در گذشته‌های دور به عنوان نماد ثروت و قدرت حاکمان نیز شناخته می‌شد.

انواع سنگ یاقوت

گوهر یاقوت با توجه به ترکیب شیمیایی و همچنین ترکیبات رنگی در انواع بسیار گوناگونی یافت می‌شود. توجه داشته باشید که هر یک از انواع سنگ یاقوت فواید مخصوص به خود را داشته و می‌توانند برای درمان دسته خاصی از بیماری‌ها و اختلالات مناسب باشند. اگر قصد دارید از خواص این سنگ بهرمند شوید بهتر است پیش از خرید انواع آن را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. از جمله محبوب‌ترین انواع یاقوت در سرتاسر جهان می‌توان به سنگ یاقوت بی رنگ، یاقوت هفت رنگ، سنگ یاقوت خاکستری، یاقوت نارنجی و همچنین یاقوت دو رنگ اشاره داشت. در ادامه به بررسی بیش‌تر انواع این سنگ ارزشمند و خواص هر یک خواهیم پرداخت:

انواع سنگ یاقوت و رنگ های آن
انواع سنگ یاقوت و رنگ های خاص آن

سنگ یاقوت زرد

سنگ یاقوت زرد
سنگ یاقوت زرد می‌تواند از صاحب خود در برابر بدی‌ها و پلیدی‌ها محافظت کند.

یاقوت زرد از جمله انواع بسیار محبوب و البته ارزشمند سنگ یاقوت است که در کتب باستانی هندی نیز به استفاده از آن توصیه شده است. این نوع یاقوت فواید زیادی به همراه داشته و می‌تواند از صاحب خود در برابر بدی‌ها و پلیدی‌ها محافظت کند. از دیگر فواید یاقوت زرد می‌توان به ایجاد ارامش در عضلات، تقویت حس بینایی، تقویت کلیه‌ها، و همچنین تقویت حس بویایی اشاره داشت.

سنگ یاقوت قرمز

سنگ یاقوت قرمز
سنگ یاقوت قرمز یا سنگ یاقوت جگری می‌تواند برای درمان دردهای دوران قاعدگی نیز مفید باشد.

یاقوت قرمز محبوب‌ترین نوع یاقوت است که با نام سنگ یاقوت روبی نیز شناخته می‌شود.  این سنگ به دلیل رنگ خاص و درخشانی که دارد و همچنین خواص و فواید خود از ارزش بالایی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ یاقوت سرخ اصل می‌توان به تقویت غدد فوق کلیوی و بهبود عملکرد قلب و همچنین افزایش فشار خون خیلی پایین اشاره داشت. همچنین استفاده از سنگ یاقوت قرمز اصل می‌تواند برای درمان دردهای دوران قاعدگی نیز مفید باشد. امروزه از سنگ یاقوت جگری در ساخت بسیاری از جواهرات و زیورالات استفاده می‌شود.

سنگ یاقوت سبز

سنگ یاقوت سبز
سنگ یاقوت سبز، سنگی برای کمک به درمان بیماری‌هایی از جمله جنون، غش، صرع، و طاعون.

یاقوت سبز از دیگر انواع  سنگ یاقوت است که در طراحی و ساخت جواهراتی از جمله گردنبند و انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ نیز فواید مخصوص به خود را به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنظیم گردش خون، استحکام دیواره رگ‌ها و جلوگیری از خونریزی بینی، و همچنین کمک به درمان بیماری‌هایی از جمله جنون، غش، صرع، و طاعون اشاره داشت.

سنگ یاقوت سفید

سنگ یاقوت سفید
سنگ یاقوت سفید، جایگزینی برای سنگ الماس

یکی دیگر از انواع یاقوت، گوهر یاقوت سفید است. این سنگ گاه به رنگ سفید با رگه‌های مشکی و گاها به صورت بی‌رنگ در طبیعت یافت می‌شود. این روزها در برخی از جواهرات و زیورالات از یاقوت بی رنگ یا همان سفید به عنوان جایگزینی برای سنگ الماس استفاده می‌شود.

سنگ یاقوت صورتی

سنگ یاقوت صورتی
سنگ یاقوت صورتی یا سنگ یاقوت رز، سنگی مرتبط با عنصر آب و آتش

یاقوت صورتی که با نام یاقوت رز نیز شناخته می‌شود با عنصر آب و آتش مرتبط است و می‌تواند احساساتی از جمله دلسوزی در روابط دوستانه، عشق بدون ترس، و عمل با سخاوت را در انسان ترغیب کند. همچنین از دیگر خواص سنگ یاقوت صورتی اصل می‌توان به محافظت روانی و احساسی در شرایط سخت زندگی اشاره داشت.

سنگ یاقوت قهوه ای

سنگ یاقوت قهوه ای
سنگ یاقوت قهوه ای که در طبیعت با رگه های سفید رنگ پیدا میشود

یاقوت قهوه ای یکی دیگر از انواع سنگ یاقوت است که معمولاً به رنگ قهوه ای با رگه‌های سفیدرنگ در طبیعت یافت می‌شود. امروزه از گوهر یاقوت قهوه ای به طور عمده برای طراحی و ساخت انواع انگشترهای مردانه استفاده می‌شود.

سنگ یاقوت سیاه

سنگ یاقوت سیاه
سنگ یاقوت سیاه با رگه های سفید رنگ

از دیگر انواع بسیار جذاب یاقوت می‌توان به یاقوت سیاه اشاره داشت. گاه یاقوت ابی تیره به دلیل شباهت رنگ خود با رنگ سیاه به عنوان یاقوت مشکی به فروش می‌رسد. گاه سنگ یاقوت مشکی در طبیعت را می‌توان با رگه‌های سفیدرنگ نیز یافت کرد.

سنگ یاقوت بنفش

سنگ یاقوت بنفش
سنگ یاقوت بنفش (سنگ یاقوت ارغوانی)

یاقوت بنفش یکی دیگر از انواع  سنگ یاقوت است که با نام امیتیست یا سنگ یاقوت ارغوانی نیز از آن یاد می‌شود. این نوع یاقوت را می‌توان از جمله سنگ‌های شفابخش دانست که می‌تواند هر نوع احساس منفی را از وجود انسان خارج کند. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ یاقوت بنفش می‌توان به درمان دردهای موضعی، از بین بردن غم و اندوه، و همچنین تقویت اراده اشاره داشت. همچنین استفاده از یاقوت ارغوانی می‌تواند برای ترک عادات ناپسند از جمله اعتیاد نیز بسیار مفید باشد.

سنگ یاقوت لعل

برخی از افراد معتقدند که سنگ لعل در واقع نوعی یاقوت است. این اشتباه به دلیل شباهت بالای این دو سنگ به یکدیگر پیش می‌اید. سنگ لعل درخشندگی بیش‌تری نسبت به سنگ یاقوت داشته و کاملاً شفاف است. امروزه برخی از فروشندگان در بازار انواع یاقوت قرمز اناری را با نام یاقوت لعل به فروش می‌رسانند. از جمله خواص  سنگ یاقوت لعل می‌توان به دور کردن غم و غصه و خواب‌های پریشان اشاره داشت.

سنگ یاقوت آبی

سنگ یاقوت آبی
سنگ یاقوت آبی یا همان سنگ یاقوت کبود آبی، سنگ مخصوص ماه شهریور

یاقوت ابی از دیگر انواع یاقوت است که بیشتر با نام یاقوت کبود شناخته می‌شود. یاقوت ابی به عنوان سنگ مخصوص ماه شهریور معرفی شده است. از جمله مهم‌ترین فواید گوهر یاقوت ابی می‌توان به درمان سردرد، سرگیجه، درد گوش، و همچنین مشکلات مربوط به بینایی اشاره داشت.

سنگ یاقوت گبری

یاقوت گبری به سنگی گفته می‌شود حداقل چندین قرن قدمت داشته باشد. قدمت یاقوت گبری با پیدایش انسان‌ها و موجودات یکی بوده و به همین دلیل هم از خواص بسیار زیادی برخوردار است.سنگ یاقوت از نوع  گبری به دلیل طبیعی بودن و همچنین فواید خود با قیمت بالایی نیز به فروش می‌رسد. برای خرید این سنگ بهتر است به فروشگاه‌ معتبر و قابل اطمینان خرید نقره جات سیلور110 مراجعه کنید.

سنگ یاقوت گارنت

یاقوت گارنت از دیگر انواع یاقوت است که بیش‌تر به رنگ قرمز یافت می‌شود. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ یاقوت گارنت می‌توان به افزایش ارامش، ایجاد انگیزه، رفع پریشانی و فقر، و همچنین افزایش نشاط اشاره داشت. یاقوت گارنت از زیبایی و شفافیت منحصر به فردی برخوردار بوده و در طراحی و ساخت انواع جواهرات و زیورالات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور خلاصه

همانطور که در این مقاله خواندید، سنگ یاقوت از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار ارزشمند است که با سختی 9 در مقیاس موس به عنوان دومین کانی سخت در جهان پس از الماس شناخته می‌شود. این سنگ در انواع گوناگون و رنگ‌های مختلفی یافت می‌شود که هر یک فواید و مزایای مخصوص به خود را دارند. به طور مثال از جمله خواص سنگ یاقوت رز می‌توان به محافظت روانی و احساسی در زندگی اشاره داشت. از دیگر انواع سنگ یاقوت می‌توان به یاقوت دو رنگ، یاقوت خاکستری، یاقوت هفت رنگ، و همچنین سنگ یاقوت نارنجی اشاره داشت. گوهر یاقوت در کشورهای زیادی از جمله هند، یمن، ایران، تانزانیا، تایلند، و ویتنام یافت می‌شود. برای تشخیص یاقوت اصل بهتر است از کمک متخصصان و افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیستر در مورد این سنگ خاص میتوانید به این صفحه مراجعه کنید و همچنین اگر می‌خواهید از کیفیت و اصالت سنگ یاقوت اطمینان داشته باشید بهتر است به فروشگاه‌ معتبر و شناخته شده خرید نقره سیلور110 در این زمینه مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. مهم ترین خواص سنگ یاقوت چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ یاقوت میتوان به دور کننده غم و اندوه، بهبود دهنده عملکرد قلب و جریان خون، از بین برنده دردها، دور کننده انرژی های منفی و جذب انرژی های مثبت اشاره کرد.
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ یاقوت چیست؟
    سنگ یاقوت اصل دارای اندکی ناخالصی است هنگام خرید توجه کنید اگر سنگ شما کاملا شفاف است احتمال تقلبی بودن آن است، میتوانید برای تشخیص ناخالصی ها از میکروسکپ استفاده نمایید.
  3. سنگ یاقوت نماد چیست؟
    سنگ یاقوت در روایات و احادیث نماد قدرت و شجاعت را دارد و به علت رنگ قرمز آن نمادی از عشق و صمیمیت نیز میباشد و در گذشته ها برای حاکمان نماد ثروت و قدرت را داشته است.
  4. انواع سنگ یاقوت چیست؟
    از انواع سنگ یاقوت میتوان سنگ یاقوت برمه، سنگ یاقوت یمنی، سنگ یاقوت تایلندی، سنگ یاقوت آفریقایی، سنگ یاقوت هندی، سنگ یاقوت لعل، سنگ یاقوت دو رنگ و سنگ یاقوت نارنجی و خاکستری را نام برد.
4.4/5 - (9 امتیاز)