سنگ تورمالین
سنگ تورمالین💖معرفی کامل انواع تورمالین، خواص و فواید+ تاریخچه

درباره سنگ تورمالین و مشخصات آن چه می‌دانید؟ فواید سنگ تورمالین چیست؟ چگونه می‌توان این سنگ را شارژ کرد؟ چگونه سنگ تورمالین اصل را تشخیص دهیم؟ تورمالین از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است که به دلیل ترکیبات رنگی گوناگون و همچنین خواص و فوایدی که به همراه دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. هر یک از انواع رنگ این سنگ فواید مخصوص به خود را دارند. از جمله فواید تورمالین می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش اعتماد به نفس اشاره داشت. شما می‌توانید برای بهرمندی از خواص سنگ تورمالین از تورمالین راف استفاده کنید. همچنین استفاده از این سنگ در بسیاری از جواهرات و زیورالات امروزی نیز رواج بسیاری دارد.

همه چیز درباره سنگ تورمالین

بهتر است برای ماندگاری بیش‌تر تورمالین آن را با استفاده از مواد مناسب شستشو داده و در بازه‌های زمانی مناسب شارژ کنید. برای تمیز کردن تورمالین می‌توانید از آب، نمک دریا، و یا دود استفاده کنید. تورمالین در سرتاسر جهان از جمله کشورهای برزیل، آمریکا، روسیه، هند، و افغانستان و آفریقا یافت می‌شود. از جمله محبوب‌ترین انواع این سنگ می‌توان به تورمالین سفید، تورمالین ابی، تورمالین سبز، و تورمالین قرمز اشاره داشت. اگر قصد استفاده از خواص سنگ تورمالین اصل را دارید بهتر است برای خرید این سنگ به فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید تا از اصالت و کیفیت خرید خود اطمینان کامل داشته باشید. در ادامه قصد داریم به بررسی بیش‌تر مشخصات این سنگ و همچنین انواع آن بپردازیم پس با وبسایت فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 همراه باشید.

سنگ تورمالین چیست

تورمالین (Tourmaline) سنگی با سختی 7 الی 7.5 در مقیاس موس است که به عنوان یکی از سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب در سرتاسر جهان از آن یاد می‌شود. تورمالین در واقع به گروه بزرگی از مواد معدنی سیلیکات بور گفته می‌شود که دارای ساختار بلوری خاصی هستند. رنگ درون این بلورها و همچنین ترکیبات تشکیل‌دهنده آن‌ها طیف بسیار بزرگی را تشکیل می‌دهند که موجب شده است سنگ تورمالین در انواع ترکیبات رنگی بیش از هر ماده معدنی دیگری در طبیعت یافت شود. نکته جالب درباره این سنگ آن است که این سنگ به عنوان سنگ متولدین ماه اکتبر شناخته می‌شود. این سنگ به دلیل محبوبیت زیادی که در سرتاسر جهان دارد در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌های طلا و جواهرفروشی یافت می‌شود. نمونه‌هایی از این سنگ با رنگ‌های جذاب و فرم‌های کریستالی ممکن است تا هزاران دلار نیز در بازار به فروش رسند.

یک از مهم‌ترین مشخصات سنگ تورمالین وزن مخصوص آن است که چیزی در حدود 3.11 تا 3.01 است. نام این سنگ به معنای جواهری با رنگ‌های مخلوط و متنوع است. نام این سنگ زمانی به آن تعلق گرفت که هلندی‌ها آن را به اروپا اوردند. تورمالین برای اولین بار در سال 1554 در کشور برزیل کشف شد. این گوهر را می‌توان یکی از بهترین سنگ‌ها برای حجم تراشی دانست؛ دلیل آن نیز سختی خوب و چندرنگ بودن گوهر است. چینی‌ها در گذشته‌های دور بر روی این سنگ انواع تراشکاری‌ها و حکاکی‌ها را انجام می‌دادند؛ از جمله نمونه‌های آن نیز می‌توان به لیوان‌های باقی‌مانده از آن زمان اشاره داشت که از سنگ تورمالین صورتی ساخته شده و دارای حکاکی‌ها با جزئیات پیچیده‌ و ظریفی هستند. امروزه از این سنگ ارزشمند و زیبا به طور عمده در ساخت انواع جواهرات و زیورالات استفاده می‌شود.

تاریخچه سنگ تورمالین

همانطور که اشاره شد تورمالین برای اولین بار در سال 1554 در برزیل کشف شد. برخی دیگر نیز عقیده دارند که این سنگ در اواخر دهه 1600 در سواحل غربی ایتالیا برای اولین بار توسط تاجران هلندی یافت شد. در زمان‌های دور تصور می‌شد که سنگ تورمالین سبز در واقع همان سنگ زمرد است؛ اما در دهه 1800 دانشمندان متوجه شدند که این سنگ در گونه‌ی معدنی دیگری جای می‌گیرد و با زمرد تفاوت دارد. همچنین به دلیل رنگ‌های گوناگون این سنگ، بسیاری از افراد در گذشته تورمالین را با دیگر سنگ‌های رنگین در جزیره سریلانکا یکسان می‌دانستند.

همچنین در زمانی تصور می‌شد که سنگ تورمالین قرمز و تورمالین صورتی در واقع همان سنگ یاقوت سرخ هستند. خوشبختانه امروزه به لطف بسیاری از دانشمندان و سنگ‌شناسان، ترکیبات شیمیایی و ساختار کریستالی این سنگ به درستی شناخته شده و تمایزهای آن با دیگر انواع سنگ‌های قیمتی مشخص است.

بهترین روش برای شارژ سنگ تورمالین

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در خرید و استفاده از هر سنگ قیمتی به آن توجه داشته باشید نحوه صحیح شارژ سنگ است. هر یک از انواع سنگ‌های قیمتی خواص و فواید ویژه‌ای دارند و می‌توانند به تعادل بیش‌تر روح و جسم انسان کمک کنند. با این وجود استفاده مداوم از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌تواند به مرور خواص ان‌ها را کمرنگ کند. دلیل آن نیز جذب انرژی‌های منفی توسط سنگ‌ها است. اگر قصد دارید تا مدت‌های طولانی از خواص سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی خود بهرمند شوید باید آن‌ها را در بازه‌های زمانی مناسب شارژ کنید.

شارژ سنگ تورمالین به بازگرداندن خواص و فواید این سنگ کمک خواهد کرد. برخی از افراد تصور می‌کنند که شارژ این سنگ کاری غیرضروری است، زیرا این سنگ ارتعاشات بالایی را از خود نشان می‌دهد. اما با این وجود باز هم توصیه می‌شود که برای استفاده از خواص این سنگ ان را به درستی شارژ کنید. بهترین روش برای شارژ تورمالین شستشو و پاکیزه کردن آن و سپس قرار دادن در مقابل نور افتاب به مدت دو تا سه ساعت است. شما می‌توانید برای نتیجه مناسب این سنگ را در بازه‌های زمانی یک ماهه شارژ کنید. روش دیگری که می‌توانید برای شارژ سنگ تورمالین از آن استفاده کنید قرار دادن سنگ درون نمک دریا به مدت چند ساعت است. همچنین می‌توانید سنگ را در آب روان و جاری، مانند آب رودخانه قرار داده و سپس آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

بهترین روش تشخیص سنگ تورمالین اصل

یکی از چالش‌های مهمی که بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به هنگام خرید با ان مواجه می‌شوند نحوه تشخیص سنگ تورمالین اصل است. برای آنکه بتوانید سنگ اصل را تشخیص دهید باید با ویژگی‌ها و خصوصیات این سنگ آشنایی کامل داشته باشید. با این وجود به دلیل وجود ابزار و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که برای طراحی و ساخت سنگ‌های مصنوعی از آن‌ها استفاده می‌شود، نمونه‌های تقلبی شباهت بسیار بالایی به نمونه‌های اصلی دارند. به همین دلیل هم معمولاً تشخیص تورمالین اصل از نمونه‌های تقلبی کاری مشکل بوده و نیازمند تجربه و تخصص در این زمینه و یا کمک یک فرد حرفه‌ای است. با این وجود نشانه‌هایی وجود دارند که می‌توانید با کمک آن‌ها تا حدودی تورمالین اصل را از نمونه‌های مصنوعی تشخیص دهید.

یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که می‌توانید از آن برای تشخیص سنگ تورمالین اصل استفاده کنید تست سختی این سنگ است. همانطور که پیش‌تر اشاره شد این سنگ دارای سختی 7 تا 7.5 موس بوده و از شیشه نیز سخت‌تر است. با توجه به این موضوع اگراین سنگ را بر روی شیشه بکشید، باید بدون هیچگونه اسیب به سنگ، بر روی شیشه خراشی ایجاد شود. در غیر اینصورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که سنگ مورد نظر شما طبیعی و اصل نیست. اگر قصد خریداری بهترین سنگ تورمالین با کیفیت بالایی را دارید بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده در این زمینه مراجعه کنید.

تشخیص سنگ تورمالین اصل
مهم ترین نکات برای تشخیص سنگ تورمالین اصل

فواید و خواص سنگ تورمالین

تورمالین نیز همانند دیگر انواع سنگ‌های قیمتی فواید مخصوص به خود را داشته و می‌تواند برای درمان انواع بیماری‌ها و اختلالات گوناگون مفید باشد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم تورمالین در انواع ترکیبات رنگی یافت می‌شود. هر یک از رنگ‌های این سنگ خواص و فواید مخصوص به خود را دارند؛ به طور مثال از جمله خواص سنگ تورمالین صورتی می‌توان به بهبود روابط عاطفی اشاره داشت. از مهم‌ترین فواید سنگ تورمالین مانند سنگ گارنت، می‌توان به دور کردن انرژی‌های منفی و یا تبدیل آن‌ها به انرژی‌ها مثبت اشاره داشت. شما می‌توانید با به همراه داشتن این سنگ ارزشمند بدن و ذهن خود را تقویت کنید. اگر قصد بهرمندی از فواید این سنگ را دارید بهتر است آن را از فروشگاه‌ اینترنتی نقره جات سیلور110 خریداری کنید تا از اصالت و کیفیت آن مطمئن باشید.

نگهداری سنگ تورمالین چگونه است؟

استفاده از روش مناسب برای نگهداری از سنگ‌های قیمتی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. نگهداری نامناسب از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌تواند موجب از دست رفتن زیبایی و جذابیت سنگ به مرور زمان شود. از این رو اگر می‌خواهید تا مدت زمانی طولانی از زیبایی سنگ قیمتی خود لذت ببرید باید از آن به درستی نگهداری کنید. شما می‌توانید برای تمیز کردن تورمالین به دلیل سختی بالای این سنگ از آب استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از آب شور و یا تماس سنگ با آب به مدت طولانی می‌تواند به آن اسیب وارد کند. از این رو توصیه ما به شما برای نگهداری سنگ تورمالین و تمیز کردن آن قرار دادن سنگ در آب جاری به مدت دو دقیقه و سپس خشک کردن آن است.

یکی دیگر از روش‌های جالب برای تمیز کردن تورمالین استفاده از دود است. استفاده از دود می‌تواند به اندازه آب برای تمیز کردن این سنگ تاثیرگذار باشد. استفاده از دود می‌تواند تمام انرژی‌های منفی جذب شده توسط سنگ را از بین ببرد. بدین منظور می‌توانید از دود مریم گلی، پالوسانتو، و یا کندر و بخور استفاده کنید. برای تمیز کردن سنگ تنها کافیست آن را از میان دود عبور دهید. بهتر است برای نگهداری تورمالین آن را در مکانی مجزا قرار دهید تا سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شما به یکدیگر آسیبی نرسانند. همچنین بهتر است برای تمیز کردن این سنگ از استفاده از مواد شیمیایی پرهیز کنید تا سنگ کدر نشود.

نحوه نگهداری سنگ تورمالین
نحوه نگهداری از سنگ تورمالین

سنگ تورمالین راف چیست؟

سنگ راف یکی از عباراتی است که ممکن است به هنگام خرید انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با آن مواجه شوید. اما سنگ تورمالین راف چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ سنگ راف معمولاً به سنگ‌هایی گفته می‌شوند که به صورت کاملاً طبیعی از بستر رودخانه یا معادن استخراج می‌شوند. تورمالین راف به هیچ وجه تراش داده نمی‌شود و به همان شکل طبیعی که استخراج شده است عرضه می‌شود. این نوع سنگ از زیبایی طبیعی و بسیار خاصی برخوردار بوده و نظر بسیاری از علاقمندان را به خود جلب می‌کند.

بسیاری از افرادی که قصد بهرمندی از فواید تورمالین را دارند اما نمی‌خواهند از جواهرات و انگشتر استفاده کنند اقدام به خرید تورمالین راف می‌کنند. همچنین استفاده از تورمالین راف برای دکوراسیون و بهبود تزئینات منزل نیز بسیار رواج دارد. شما می‌توانید بهترین سنگ تورمالین راف را از فروشگاه‌ معتبر و شناخته شده خرید نقره سیلور110 تهیه کنید تا از اصالت و کیفیت سنگ اطمینان کامل داشته باشید.

معادن سنگ تورمالین در ایران و جهان

تورمالین به طور عمده در سنگ‌های پگماتیک دانه درشت و مواد تخریب شده از آن‌ها یافت می‌شود. این سنگ‌ها بیش‌تر در کشورهای برزیل، استرالیا، نامبیا، روسیه، هند، برمه، سریلانکا، افغانستان، مالاگاسی، آنگولا، موزامبیک، تانزانیا، سوئیس، تایلند، ایالات متحده آمریکا، و زیمباوه یافت می‌شوند. سنگ تورمالین برزیلی معمولاً از انواع آفریقایی تیره‌تر بوده و می‌تواند چندرنگی شدیدی را از خود نمایش دهد. این سنگ در ایران نیز یافت می‌شود. از جمله مناطقی که می‌توان در آن‌ها این سنگ ارزشمند را یافت کرد می‌توان به منطقه خاش سیستان و بلوچستان، جنوب غربی نهبندان، بروجرد، سنندج، شمال غرب الیگودرز، و همچنین شمال شرق ازنا اشاره داشت. 

انواع سنگ تورمالین

همانطور که اشاره کردیم سنگ تورمالین انواع بسیار گوناگونی دارد که هر یک فواید مخصوص به خود را دارند. تمامی رنگ‌های این سنگ در صنعت جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. از جمله انواع این سنگ می‌توان به تورمالین قرمز، تورمالین قهوه ای، سنگ بلک تورمالین، سنگ تورمالین هندوانه ای، و تورمالین سفید اشاره داشت. در ادامه به بررسی بیش‌تر انواع رنگ این سنگ و خواص و ویژگی‌های هر یک خواهیم پرداخت:

سنگ تورمالین قرمز

تورمالین قرمز از جمله محبوب‌ترین انواع تورمالین است که بیش‌تر در ماداگاسکار، برزیل، و افغانستان یافت می‌شود. این سنگ به دلیل رنگ خود مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. بهتر است بدانید که در بازار نمونه‌های طبیعی تورمالین قرمز کم‌تر یافت می‌شود و معمولاً رنگ این سنگ مدیون تشعشع رادیواکتیو است. سنگ تورمالین سرخ معمولاً با عنوان روبلایت در بازار به فروش می‌رسد. از جمله خواص سنگ تورمالین قرمز می‌توان به افزایش اعتماد به نفس و همچنین افزایش میل جنسی اشاره داشت.

سنگ تورمالین قرمز
سنگ تورمالین قرمز، روبلایتی که در ماداگاسکار، برزیل، و افغانستان یافت میشود.

علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از تورمالین سرخ پیوند خود را با طبیعت تقویت کنید. تورمالین قرمز با برافروختن احساساتی از جمله اشتیاق و لذت از زندگی به صاحب خود کمک می‌کند. همچنین استفاده از این سنگ در جهت بهبود و حل مشکلات مسائل احساسی مربوط به عشق بسیار مفید است.

سنگ تورمالین صورتی

از دیگر انواع این سنگ می‌توان به سنگ تورمالین صورتی اشاره داشت. تورمالین صورتی از نظر فراوانی و اندازه نسبت به تورمالین سرخ بسیار بیش‌تر است. این سنگ را می‌توان از رنگ صورتی کمرنگ تا ارغوانی یافت کرد. از جمله خواص سنگ تورمالین صورتی می‌توان به تشویق دلسوزی و لطافت اشاره داشت. از این سنگ به طور عمده در ساخت انواع جواهرات و زیورالات استفاده می‌شود.

سنگ تورمالین صورتی
سنگ تورمالین صورتی، سنگی برای چاکرای چهارم یا همان قلب.

تورمالین صورتی سنگ اصلی برای چاکرای چهارم یا همان قلب است و در واقع نمایانگر بعد زنانه می‌باشد. استفاده از این سنگ برای افرادی که زخم‌های احساسی یا عشقی در گذشته خود دارند بسیار مناسب است. از دیگر خواص تورمالین صورتی می‌توان به تقویت قلب، دستگاه عصبی پاراسمپاتیک، و همچنین شش‌ها اشاره داشت.

سنگ تورمالین سبز

تورمالین سبز یکی دیگر از انواع تورمالین است که دلیل رنگ آن وجود کروم یا وانادیوم در این سنگ است. بسیاری از تورمالین‌های کروم‌دار در معادن آفریقا یافت می‌شوند. سنگ تورمالین سبز نسبت به سنگ زمرد از جلا و درخشندگی کم‌تری برخوردار بوده و قیمت پایین‌تری نیز دارد.

سنگ تورمالین سبز
سنگ تورمالین سبز، سنگی که دلیل رنگ آن وجود کروم یا وانادیوم در این سنگ است.

برخی از انواع تورمالین سبز کاملاً از کروم غنی هستند و رنگ سبز زمردی دارند. این سنگ‌ها بیش‌تر در معادن تانزانیا یافت می‌شوند. علاوه بر این گونه‌های تیره‌رنگ این نوع سنگ نیز در نامبیا یافت می‌شوند و با اعمال حرارت به آن‌ها می‌توان رنگ آن‌ها را به سبز زمردی تغییر داد. معمولاً تورمالین سبز به اندازه‌های بزرگ بسیار به ندرت یافت می‌شود. از جمله خواص سنگ تورمالین سبز می‌توان به احیاکنندگی روح و روان و جوان‌کنندگی اشاره داشت. همچنین این سنگ سبز می‌تواند سلامت و عملکرد قلب را بهبود داده و به دستیابی به صلح درونی نیز کمک کند.

سنگ تورمالین هندوانه ای

سنگ تورمالین هندوانه ای را می‌توان از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع تورمالین دانست. به طور معمول تورمالینی که تک‌رنگ باشد بسیار کمیاب است. این سنگ معمولاً دارای چندین زمینه و نواحی رنگی در طول محور اصلی کریستالوگرافی است. تورمالین هندوانه ای سنگی است که ناحیه داخلی آن قرمز، اطراف هسته قرمز به رنگ سفید، و قشر خارجی آن نیز به رنگ سبز است.

سنگ تورمالین هندوانه ای
سنگ تورمالین هندوانه ای، سنگی با خاصیت آشتی‌دهندگی

آشتی‌دهندگی را می‌توان یکی از مهم‌ترین خواص سنگ تورمالین هندوانه ای دانست. همچنین استفاده از این سنگ می‌تواند تنش‌های روانی را کاهش داده و ترشح اندروفین را افزایش دهد. از دیگر خواص تورمالین هندوانه ای می‌توان به افزایش پرتوهای شادی و تسکین ترس و نگرانی اشاره داشت.

سنگ تورمالین قهوه ای

سنگ تورمالین قهوه ای
سنگ تورمالین قهوه ای، سنگی برای غلبه بر اعتیاد و خودداوری

تورمالین قهوه ای از دیگر انواع تورمالین است که خواص و فواید زیادی به همراه دارد. از جمله فواید سنگ تورمالین قهوه ای می‌توان به غلبه بر اعتیاد و خودداوری اشاره داشت. همچنین استفاده از این سنگ می‌تواند ناراحتی‌های مربوط به کبد و دستگاه گوارش را نیز بهبود دهد.

سنگ تورمالین سیاه

سنگ تورمالین سیاه
سنگ تورمالین سیاه یا بلک تورمالین، سنگی با خاصیت شفادهندگی

یکی دیگر از محبوب‌ترین انواع تورمالین که به خاصیت شفادهندگی نیز شهرت دارد سنگ بلک تورمالین است. استفاده از سنگ تورمالین سیاه می‌تواند احساسات منفی و افکار سیاه شما را به بیرون کشد. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ بلک تورمالین می‌توان به کمک برای یافتن منبع مشکلات عاطفی و همچنین درمان رفتارهای وسواسی اشاره داشت. همچنین افزایش تعادل و تمرکز نیز از دیگر خواص سنگ بلک تورمالین هستند. این نوع تورمالین با نام سنگ تورمالین شورل نیز شناخته می‌شود. تورمالین شورل در ایران به وفور یافت می‌شود.

سنگ تورمالین پارایبا

سنگ تورمالین پارایبا
سنگ تورمالین پارایبا، سنگی با رنگ آبی نئونی

تورمالین پارایبا یکی از گران‌قیمت‌ترین و باارزش‌ترین انواع تورمالین است که به رنگ آبی نئونی یافت می‌شود. این سنگ رنگ شدید آبی نئونی خود را مدیون به وجود مس در ترکیبات خود است. این سنگ به دلیل کمیاب‌ بودن و همچنین رنگ خاصی که دارد از ارزش بالایی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین معادن سنگ تورمالین پارایبا در جهان می‌توان به ایالت پارائیبای برزیل و نیجریه و موزامبیک اشاره داشت.

سنگ تورمالین بنفش

سنگ تورمالین بنفش
سنگ تورمالین بنفش یا سنگ تورمالین سیبریت (Siberite)

از دیگر انواع این سنگ می‌توان به سنگ تورمالین بنفش اشاره داشت. این سنگ با نام سنگ تورمالین سیبریت (Siberite) نیز شناخته می‌شود و می‌توان آن را در سلسله جبال اورال روسیه یافت کرد. تورمالین بنفش را می‌توان از رنگ بنفش روشن تا بنفش مایل به ابی در طبیعت یافت کرد. از جمله مهم‌ترین خواص این سنگ بنفش می‌توان به آزاد و رها شدن از وابستگی‌های عاطفی اشاره داشت.

سنگ تورمالین آبی

سنگ تورمالین آبی
سنگ تورمالین آبی یا ایندیکولیت

تورمالین ابی از دیگر انواع تورمالین است که به دلیل رنگ ارامش‌بخش و خاص خود مورد توجه قرار گرفته است. این سنگ با نام ایندیکولیت نیز شناخته می‌شود. از جمله فواید سنگ تورمالین ابی می‌توان به رفع سردرد و حمایت در تعادل ذهنی اشاره داشت. همچنین تورمالین ابی به صاحب خود کمک می‌کند تا احساسات عمیق برای وی ظاهر شوند. این سنگ در واقع به عنوان یک تصفیه احساسی عمل می‌کند. از دیگر سنگ های آبی ای که چنین ویژگی هایی را دارند میتوان به سنگ یاقوت کبود اشاره کرد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله سنگ یاقوت کبود در مجله سیلور110 مراجعه کنید.

سنگ تورمالین زرد

سنگ تورمالین زرد
سنگ تورمالین زرد یا سنگ تورمالین طلایی

از دیگر انواع تورمالین می‌توان به تورمالین زرد یا طلایی اشاره داشت. این نوع از تورمالین علاوه بر زیبایی ظاهری خواص گوناگونی نیز به همراه دارد. از جمله خواص سنگ تورمالین زرد می‌توان به درمان مشکلات و اختلالات گوارشی، تهوع، انواع زخم‌ها، و همچنین مشکلات و ناراحتی‌های مربوط به روده‌ اشاره داشت. استفاده از این سنگ می‌تواند به شما برای شناسایی قدرت‌های شخصی و برطرف کردن ترس و خوف کمک کند. از دیگر خواص این سنگ می‌توان به کاهش احساس ترس درونی و همچنین ترمیم آسیب‌های چاکرای سوم اشاره داشت.

به طور خلاصه

همانطور که در این مقاله خواندید، تورمالین از جمله انواع سنگ‌های قیمتی است که به دلیل انواع ترکیبات رنگی و خواص بی‌نظیری که دارد مورد توجه قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین انواع سنگ تورمالین می‌توان به سنگ بلک تورمالین، تورمالین سفید، تورمالین قهوه ای، و تورمالین بنفش اشاره داشت. هر یک از انواع تورمالین خواص مخصوص به خود را دارند. توجه داشته باشید که برای برخورداری از خواص این سنگ باید آن را در بازه‌های زمانی مناسب شارژ کنید. برای شارژ این سنگ می‌توانید از نمک دریا و یا آب جاری استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین فواید سنگ تورمالین می‌توان به بهبود عملکرد قلب و دور کردن انرژی‌های منفی و احساس ترس اشاره داشت. یکی از مشخصات تورمالین که می‌توانید از آن برای تشخیص تورمالین اصل استفاده کنید میزان سختی این سنگ است که چیزی در حدود 7 الی 7.5 در مقیاس موس است و اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد این سنگ و خواص آن هستید میتوانید به این لینک در سایت ویکی پدیا مراجعه نمایید. جهت خرید تورمالین اصل بهتر است به فروشگاه‌ اینترنتی معتبر و شناخته شده خرید نقره سیلور110 مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. انواع سنگ تورمالین چیست؟
    از انواع بسیار محبوب این سنگ میتوان به سنگ تورمالین سفید، تورمالین آبی، تورمالین سبز و تورمالین قرمز اشاره کرد.
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ تورمالین چیست؟
    برای تشخیص اصالت سنگ تورمالین میتوانید به سختی این سنگ توجه کنید، سختی تورمالین از شیشه بیشتر است و میتواند بر روی آن خراش ایجاد کند.
  3. خواص سنگ تورمالین چیست؟
    از خواص سنگ تورمالین میتوان به تقویت کننده ذهن و بدن، بهبود دهنده روابط عاطفی و دور کردن انرژی منفی اشاره نمود.
  4. نحوه نگهداری سنگ تورمالین چیست؟
    این سنگ را به دور از مواد شیمیایی نگهداری کنید و برای تمیز کردن آن میتوانید از آب آن هم به مدت کم استفاده نمایید. برخورد زیاد سنگ تورمالین با آب میتواند باعث ایجاد آسیب شود.
4.5/5 - (2 امتیاز)