سنگ گارنت
آشنایی با مهمترین خواص سنگ گارنت اصل❤️معرفی انواع+تشخیص اصالت

خواص و فواید سنگ گارنت چیست؟ این سنگ کجا یافت می‌شود؟ گارنت در قرآن چه جایگاهی دارد؟ خواص سنگ گارنت قهوه ای چیست؟ گارنت (garnet) یکی از سنگ‌های نیمه‌قیمتی بسیار محبوب است که تقریبا در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. این سنگ به رنگ قرمز و شباهتش به دانه‌های انار معروف است. با این وجود گارنت انواع بسیار گوناگونی داشته و به رنگ‌های مختلفی در طبیعت یافت می‌شود. سنگ گارنت خواص و فواید زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود عملکرد تیروئید و طحال، از بین بردن استرس و اضطراب، افزایش احساس شجاعت و امیدواری، کاهش اختلالات عاطفی و خشم، و همچنین افزایش تعادل انرژی و آرامش در انسان اشاره داشت. این سنگ از گذشته‌های دور به عنوان نماد دوستی و عشق واقعی شناخته می‌شد و به همین منظور میان دوستان صمیمی رد و بدل می‌شد.

با سنگ گارنت و انواع آن اشنا شوید

از جمله انواع گارنت می‌توان به سنگ گارنت قهوه ای، سنگ گارنت صورتی، سنگ گارنت مشکی، و همچنین سنگ گارنت سرخ اشاره داشت. هر یک از این انواع خواص و فواید مخصوص به خود را داشته و می‌توانند برای بیماری‌ها و اختلالات خاصی مفید واقع شوند. این سنگ ارزشمند در اقصی نقاط جهان از جمله مناطق شمالی هند، امریکا، استرالیا، و ماداگاسکار یافت می‌شود. جهت تشخیص سنگ گارنت اصل باید به نشانه‌هایی از جمله شفافیت سنگ و ترک‌های ان توجه داشت. اگر می‌خواهید در خرید این سنگ از اصالت و کیفیت این گوهر اطمینان کامل داشته باشید بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید. در این مقاله از وبسایت فروشگاهی خرید نقره سیلور110 قصد داریم به بررسی بیش‌تر انواع سنگ گارنت و خواص این گوهر ارزشمند بپردازیم. با ما همراه شوید.

معرفی سنگ گارنت
معرفی سنگ گارنت و ویژگی های آن

ویژگی های سنگ گارنت

گارنت از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی بسیار محبوب است که در طراحی و ساخت انواع زیورالات و جواهرات مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. واژه گارنت (garnet) از کلمه Granatius به معنای دانه گرفته شده است. سنگ گارنت را در کتب کهن گوهرشناسی می‌توان با نام‌های البجاده یا البیجادی یافت کرد. این سنگ را می‌توان غالباً به شکل کریستال‌های ریز و گرد در طبیعت یافت کرد. به دلیل فراوانی بالای این سنگ در طبیعت قیمت ان نیز در بازار مقرون به صرفه بوده و بسیار مناسب است. گارنت به سنگ‌های لعل و یاقوت بسیار شباهت دارد، اما تفاوت‌های مهمی نیز میان این سنگ‌ها وجود دارد. سنگ گارنت به دلیل زیبایی خاص و همچنین سختی مناسب خود دارای قدمتی تاریخی در صنعت جواهرات است. این سنگ ارزشمند تقریباً در تمام نقاط جهان یافت می‌شود؛ با این وجود ویژگی‌ها و خواص ظاهری آن ممکن است با توجه به منطقه استخراج متفاوت باشد.

انواع سنگ‌های گارنت هر یک نام‌های تجاری و تخصصی گوناگونی دارند که مهم‌ترین دلیل آن نیز اختلاف رنگ در انواع این سنگ است. از جمله مشخصات سنگ گارنت می‌توان به سختی بین 6.5 الی 7 در مقیاس موس اشاره داشت. رنگ خاکه این سنگ سفید بوده و کانی‌هایی شفاف تا نیمه‌شفاف هستند. از جمله ویژگی های سنگ گارنت که مردمان از گذشته‌های دور به آن معتقد هستند درمان افسردگی و از بین بردن کابوس است. همچنین درخشانی از دیگر مشخصات این سنگ است که موجب استفاده از آن در عرشه‌های کشتی در طول روز و شب می‌شد. گارنت به طور معمول در سنگ‌های دگرگونی ایجاد شده و بدین ترتیب در برابر هرگونه هوازدگی فیزیکی و شیمیایی کاملاً مقاوم است. شما می‌توانید با شناخت ویژگی های سنگ گارنت به راحتی نوع اصل این سنگ را از گونه‌های مصنوعی و غیرطبیعی تشخیص دهید.

خواص سنگ گارنت

از جمله دلایل محبوبیت بالای گارنت می‌توان به خواص و فواید بی‌شمار این سنگ اشاره داشت. مردمان گذشته باور داشتند که با به همراه داشتن این سنگ در شب می‌توان ترس را از بین برد. همچنین از دیگر خواص سنگ گارنت می‌توان به تقویت بینایی با کشیدن آن بر روی چشم اشاره داشت. جالب است بدانید تقویت بینایی و افزایش جریان خون در ناحیه چشم ها از خواص سنگ یاقوت نیز هست! در گذشته‌های دور از این سنگ ارزشمند به عنوان یک طلسم محافظ برای مسافران استفاده می‌شد. به طور کلی استفاده از این سنگ می‌تواند از مسافران در برابر هر فاجعه و مصیبتی محافظت کند. همچنین در گذشته گفته می‌شد که هر شخصی که بیست جو از سنگ گارنت را به همراه داشته باشد در برابر صرع و قولنج و جذام در امان خواهد بود. با وجود آنکه این دسته از باورها متعلق به مردمان گذشته بود، این سنگ همچنان از خواص درمانی زیادی برخوردار بوده و توسط افراد زیادی به دلیل همین خواص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص سنگ گارنت
خواص مهم سنگ گارنت که بهتر است بدانید!

از جمله خواص این سنگ برای سلامتی بدن می‌توان به بهبود بیماری‌های خونی و همچنین بهبود بیماری صرع اشاره داشت. استفاده از این سنگ می‌تواند ناراحتی‌های کلیوی و کبد را بهبود داده و بی‌نظمی‌های جنسی را نیز از میان ببرد. از دیگر فواید گارنت می‌توان به بهبود بیماری‌های تنفسی، بهبود مشکلات مربوط به فشار خون، تصفیه خون، و همچنین جلوگیری از لخته شدن خون اشاره داشت. علاوه بر این با به همراه داشتن سنگ گارنت می‌توانید سردرد را بهبود داده و از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و خطرناک مصون باشید. همچنین این سنگ ارزشمند با تیروئید و طحال در ارتباط بوده و می‌تواند عملکرد آن‌ها را بهبود دهد. از دیگر خواص گارنت می‌توان به تقویت قوای جسمانی انسان، تقویت بینایی، و درمان اختلالات هورمونی اشاره داشت. این سنگ برای روح و روان انسان نیز فواید زیادی به همراه دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید این سنگ برای روان را بررسی می‌کنیم:  

  • از این سنگ به عنوان درمانی عالی برای کابوس و رویاهای ناخوشایند استفاده می‌شود.
  • استفاده از سنگ گارنت می‌تواند قوه جسارت انسان را بالا ببرد.
  • این سنگ می‌تواند خشم و اختلافات را از میان برده و اختلالات عاطفی را کاهش دهد.
  • گارنت سبز می‌تواند انرژی‌های منفی را از انسان دور کرده و شادابی و نشاط روحی را افزایش دهد.
  • از دیگر خواص سنگ گارنت سبز کمک به عدم ابتلا به افسردگی و بیماری‌های روحی است.
  • استفاده از این سنگ می‌تواند عادات نامناسب انسان را از بین ببرد.
  • سنگ گارنت می‌تواند تعادل انرژی را افزایش داده و آرامش را برای انسان به ارمغان آورد.
  • این سنگ می‌تواند احساساتی از جمله شجاعت و امیدواری را در انسان افزایش دهد.

سنگ گارنت کجا یافت می شود؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این سنگ تقریباً در سرتاسر جهان به راحتی یافت می‌شود و تقریباً می‌توان گفت که در هر ناحیه‌ای نوعی از این سنگ استخراج می‌شود. با این وجود نوع باارزش این سنگ که در صنعت جواهرات به صورت عمده استفاده می‌شود تنها در نواحی خاصی از دنیا یافت می‌شود. سنگ الماندین که از جمله انواع سنگ گارنت زینتی است به صورت عمده در بخش‌های شمالی هند، استرالیا، ماداگاسکار، سریلانکا، آمریکا، برزیل، و پاکستان یافت می‌شود.

همچنین گارنت در نواحی خاصی از کشور ایران نیز یافت می‌شود. البته انواعی از این سنگ که در کشور ایران یافت می‌شوند معمولاً برای جواهرسازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. از جمله نواحی کشور ایران که می‌توان در آن‌ها این سنگ را یافت کرد می‌توان به کوه‌های خلج مشهد، منطقه کوه گبری رفسنجان، ملایر، و همچنین دره شاهسون ملایر اشاره داشت. معمولاً سنگ‌های یافت شده در این مناطق به اندازه دانه‌های انار هستند.

سنگ گارنت نماد چیست؟

گارنت از گذشته‌های دور جایگاه خاصی میان تمام مردم داشته و به عنوان شی‌ای گرانبها از آن یاد شده است. یونانیان باستان میوه انار و سنگ گارنت که شباهت زیادی به این میوه دارد را به عنوان نمادی از عشق و دوستی تلقی می‌کردند. این سنگ در قران نیز به عنوان سنگی معرفی شده است که می‌تواند آسمان چهارم را روشن کند.

این سنگ را می‌توان نمادی از دوستی و عشق واقعی دانست. در زمان‌های قدیم این گوهر میان دوستانی که ارتباط بسیار نزدیک و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند رد و بدل می‌شد. رد و بدل کردن این سنگ نشانه‌ای از احساسات واقعی دوستانه و عشق بود.

تشخیص سنگ گارنت اصل چگونه است؟

یکی از مسائلی که بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را نگران می‌کند شیوه صحیح تشخیص سنگ گارنت اصل است. با وجود آنکه این سنگ به دلیل فراوانی قیمتی مناسب دارد، همچنان برخی از افراد سودجو اقدام به تولید گارنت مصنوعی و فروش ان به قیمت‌های گزاف می‌کنند. برای آن که در دام این دسته از افراد سودجو گرفتار نشوید، باید با ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری سنگ مورد نظر خود آشنایی داشته باشید تا بتوانید نمونه‌های اصلی را از نمونه‌های تقلبی تشخیص دهید. با این وجود اگر نمونه‌های تقلبی به شکلی ماهرانه ساخته شوند، تشخیص تقلبی بودن آن‌ها تنها به دست کارشناسان و افراد حرفه‌ای در این زمینه ممکن خواهد بود. از این رو توصیه ما به شما خرید گارنت اصل از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده است تا بتوانید از اصالت و کیفیت خرید خود اطمینان کامل داشته باشید.

از جمله نکاتی که باید برای تشخیص سنگ گارنت اصل به آن توجه داشته باشید سختی سنگ است. سختی این سنگ همانطور که پیش‌تر گفتیم چیزی میان 6.5 الی 7 موس است. بدین ترتیب نمی‌توان با ناخن یا سنگ‌هایی از جمله هماتیت و فیروزه بر روی آن خط و خراش ایجاد کرد. همچنین اگر می‌خواهید گارنت اصل را تشخیص دهید باید به شفافیت و وضوح سنگ توجه داشته باشید. معمولاً سنگ گارنت اصل شفافیت بالایی داشته و کاملاً زلال هستند. البته اندکی کدر بودن نیز نشانه‌ای قطعی برای تقلبی بودن سنگ نخواهد بود. همچنین برای تشخیص سنگ گارنت اصل می‌توانید به ترک‌های سنگ نیز توجه داشته باشید. معمولاً نوع اصل این گوهر دارای ترک نمی‌باشد.

با انواع سنگ گارنت آشنا شوید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم گارنت انواع بسیار گوناگونی دارد. هر یک از انواع این گوهر خواص و فواید مخصوص به خود را داشته و می‌توانند برای دسته خاصی از بیماری‌ها و اختلالات مناسب باشند. دلایلی که موجب تفاوت انواع این سنگ می‌شوند رنگ، ضریب شکست، و ترکیبات شیمیایی هستند. از جمله انواع این سنگ می‌توان به سنگ گارنت سفید، سنگ گارنت عسلی، سنگ گارنت میکا، سنگ گارنت تساوریت و… اشاره داشت. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع گارنت خواهیم پرداخت.

سنگ گارنت قرمز

گارنت قرمز که با نام آلماندین نیز شناخته می‌شود از جمله محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع این سنگ است که به صورت عمده در صنعت جواهرسازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد این سنگ را با رنگ قرمز یاقونی آن می‌شناسند. سنگ گارنت سرخ را می‌توان نگینی مرتبط با محافظت و ایمن نگه داشتن روان دانست.

از جمله خواص سنگ گارنت قرمز می‌توان به تحریک انرژی‌های حیاتی پنهان در بدن در رهایی بخشیدن از افکار و انرژی‌های منفی و همچنین از میان بردن ترس‌ها و نگرانی‌ها اشاره داشت. این سنگ متعلق به دوران کهن در تاریخ بشریت می‌باشد که بسیاری از مردم با زمین که چاکرای ریشه است ارتباط صمیمانه‌تر و بهتری داشتند. از جمله خواص گارنت قرمز برای جسم نیز می‌توان به تقویت اندام تناسلی اشاره داشت. علاوه بر این گارنت سرخ می‌تواند در بهبودی جراحات، افزایش استقامت، و افزایش انرژی فرد نیز موثر واقع شود.

سنگ گارنت سبز

از دیگر انواع بسیار محبوب این سنگ می‌توان به گارنت سبز اشاره داشت که با نام مانتویید نیز شناخته می‌شود. این نوع سنگ به طور عمده از کوه‌های اورال در کشور روسیه استخراج می‌شود. سنگ گارنت سبز بسیار درخشنده بوده و از این نظر می‌توان آن را به الماس شبیه دانست.

گارنت سبز بسیار ارزشمند و کمیاب بوده و برای تولید نیازمند شرایط فیزیکی بسیار خاصی است؛ از این رو این گوهر در بازار با قیمت بسیار بالایی نیز ارائه می‌شود. این سنگ در ایران نیز در مقادیر بسیار کم یافت می‌شود. از جمله خواص این سنگ سبز می‌توان به بهبود بیماری‌های روحی و افسردگی اشاره داشت.

سنگ گارنت سیاه

گارنت سیاه از دیگر انواع بسیار رایج این سنگ است که گاه با نام آندرادیت نیز شناخته می‌شود. سنگ گارنت مشکی سنگی محافظت‌کننده در برابر انرژی‌های منفی است و از جمله خواص آن می‌توان به افزایش اعتماد به نفس و حس اطمینان به خود اشاره داشت.

با استفاده از این سنگ می‌توان به انرژی‌های بنیادین، قدرت‌های ارتعاشی، و دانسته‌های کهن و از دست رفته دست پیدا کرد. همچنین گارنت سیاه می‌تواند برای هماهنگی نیروهای بنیادین زمین و یادگیری دانش اسراری نیز مورد استفاده قرار گیرد. گارنت مشکی بهترین سنگ برای مراقبه به اعماق ضمیر ناخوداگاه است.

سنگ گارنت صورتی

از دیگر انواع بسیار کمیاب و ارزشمند این سنگ می‌توان به سنگ گارنت صورتی اشاره داشت. این سنگ در کشور مکزیک با نام روزولیت به معنای رز قرمز یا بنفشه صورتی کمرنگ شناخته می‌شود. همچنین بسیاری از سنگ‌شناسان این سنگ را با نام سنگ گارنت رودولایت  می‌شناسند. دلیل رنگ صورتی در این نوع سنگ وجود آهن در آن است.

از جمله خواص گارنت رودولایت می‌توان به تسکین دادن و شفای حوزه احساسی و آسان نمودن مسیر ارتباط با درک درونی اشاره داشت. همچنین از این سنگ برای درمان مسائلی جسمانی که منشا زخم‌های احساسی دارند نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این گارنت صورتی فعالیت بسیار مفیدی در ارتباط با انرژی‌های چاکرای پایه، قلب و تاج و ترکیب آن‌ها با یکدیگر دارد.

سنگ گارنت هسونیت

گارنت هسونیت از دیگر انواع این سنگ است که معمولاً به رنگ‌های قهوه‌ای تا نارنجی یافت می‌شود. این سنگ با نام Cinnamon به معنای دارچین نیز شناخته می‌شود. از جمله منابع مهم این سنگ می‌توان به سریلانکا، کانادا، امریکا، روسیه، برزیل، گروسولر، و کنیا و تانزانیا اشاره داشت. نمونه‌های سنگ گارنت هسونیت که از سریلانکا به دست می‌آیند به طور ویژه مورد توجه کلکسیونرها هستند.

سنگ گارنت زرد

گارنت زرد از دیگر انواع سنگ‌های گارنت است که در واقع نوعی آندرادیت بوده و به رنگ‌های زرد تا زرد قهوه‌ای در طبیعت دیده می‌شود. این سنگ به دلیل تشابه بالای خود به سنگ توپاز با نام توپازولیت نیز شناخته می‌شود. همچنین سنگ گارنت زرد تنها در کریستال‌های ریز یافت می‌شود.

سنگ گارنت ملانیت

از دیگر انواع سنگ‌های گارنت می‌توان به گارنت ملانیت (Melanite) اشاره داشت. این سنگ نیز از دیگر انواع سنگ‌های اندرادیت است که رنگی سیاه داشته و به عنوان بدل الماس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی سنگ‌های سیاه در صنعت جواهرسازی بسیار نادر بوده و از ارزش بالایی برخوردار هستند. سنگ گارنت ملانیت نیز از جمله انواع بسیار ارزشمند این سنگ در صنعت جواهرسازی است. رنگ سیاه در سنگ گارنت ملانیت به دلیل جایگزینی تیتان با ترکیبات آهن در آن است.

سنگ گارنت اسپسارتین

گارنت اسپسارتین از دیگر انواع این سنگ است که اگر خلوص بالایی داشته باشد به رنگ نارنجی روشن یافت می‌شود. همچین به دلیل وجود آهن در این سنگ می‌توان آن را به رنگ‌های نارنجی تیره و قرمز نیز یافت کرد. قطعاتی از گارنت اسپسارتین که کیفیت لازم برای استفاده در صنعت جواهرات را داشته باشند بسیار کمیاب هستند.

از جمله فواید سنگ گارنت اسپسارتین می‌توان به افزایش اعتماد و اطمینان، شهامت، خلاقیت، خوش‌بینی، و همچنین افزایش خلاقیت در بدن اشاره داشت. این نگین می‌تواند حقیقت‌های پنهان را به منصه ظهور گذاشته و آن‌ها را آشکار کند. علاوه بر این نگین اسپسارتین به دلیل ارتباط با چاکرای دوم می‌تواند قدرت جنسی و باروری را افزایش داده و غدد درون‌ریز را تحت تاثیر قرار دهد.

سنگ گارنت لعل

سنگ لعل (spinel) و سنگ گارنت شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر داشته و به دلیل دشوار بودن تشخیص آن‌ها از یکدیگر در بازار به عنوان یک سنگ شناخته می‌شوند. به طور کلی لعل را می‌توان نوعی باکیفیت‌تر از گارنت دانست که در عین حال از گارنت بسیار کمیاب‌تر است. سنگ لعل در انواع رنگ‌ها از جمله رنگ قرمز، رنگ زرد و همچنین رنگ سبز و بنفش یافت می‌شود.

از جمله خواص سنگ گارنت لعل می‌توان به افزایش اعتماد به نفس، درمان ناتوانی جنسی، از بین بردن سردرد، و همچنین افزایش نشاط و نیرو و شجاعت اشاره داشت. همچنین در گذشته اعتقاد داشتند که به همراه داشتن گارنت لعل می‌تواند ترس را در شب از میان ببرد و بینایی را نیز تقویت کند. جهت تشخیص گارنت از سنگ لعل بهتر است از کمک متخصصان ماهر در این زمینه و یا سنگ‌شناسان بهره ببرید.

قیمت سنگ گارنت چگونه تعیین می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم گارنت به دلیل فراوانی سنگ گران‌قیمتی نبوده و معمولاً با قیمت مناسبی در بازار عرضه می‌شود. اما گاه ممکن است قیمت این سنگ به دلیل تقاضای زیاد و کمیاب بودن روندی افزایشی پیدا کند. همچنین عوامل و فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر قیمت سنگ گارنت تاثیرگذار باشند. از جمله مهم‌ترین این فاکتورها می‌توان به رنگ سنگ اشاره داشت. معمولاً گارنت سبز و قرمز تقاضای بیش‌تری داشته و بیش‌تر در جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین شفافیت سنگ نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد. واضح است که هر اندازه شفافیت سنگ بیش‌تر باشد کیفیت و در نتیجه قیمت آن نیز بیش‌تر خواهد بود.

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت این سنگ می‌توان به برش و تراش سنگ و همچنین اندازه و وزن آن اشاره داشت. هر اندازه تراش سنگ دقیق‌تر و با ظرافت بیش‌تری باشد قیمت آن نیز بیش‌تر خواهد بود. توجه داشته باشید که قیمت این سنگ معمولاً با قیمت‌های جهانی هماهنگ خواهد بود. از این رو بهتر است پیش از خرید این سنگ قیمت‌های جهانی را بررسی کنید. همچنین توصیه می‌شود که برای خرید این سنگ به فروشگاه‌های شناخته‌شده و معتبر مراجعه کنید تا از اصالت و کیفیت سنگ اطمینان کامل داشته باشید.

در یک کلام

همانطور که گفته شد، گارنت از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی است که در بسیاری از نقاط جهان یافت می‌شود. این سنگ به دلیل رنگ‌های جذاب و شفافیت خود و همچنین خواصی که به همراه دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. از این سنگ به صورت عمده در صنعت جواهرسازی استفاده می‌شود. از جمله فواید گارنت می‌توان به کاهش استرس و اضطراب، از بین بردن انرژی‌های منفی، افزایش شادی و نشاط و انرژی جسمی، از میان بردن کابوس و رویاهای ناخوشایند، و همچنین از بین بردن احساس ترس و افزایش شهامت و شجاعت اشاره داشت. این سنگ انواع بسیار گوناگونی دارد که از جمله ان‌ها می‌توان به گارنت قهوه ای، گارنت زرد، گارنت سبز، و همچنین گارنت سرخ اشاره داشت. هر یک از انواع این گارنت ویژگی‌ها و خواص مخصوص به خود را دارند. سنگ گارنت در قران به عنوان سنگ روشن‌کننده اسمان چهارم معرفی شده است. قیمت این سنگ با توجه به فاکتورهای گوناگونی از جمله نوع سنگ، شفافیت سنگ، و همچنین اندازه و وزن آن تعیین خواهد شد، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درمورد این سنگ جذاب و مفید هستید میتوانید به این مقاله در ویکی پدیا مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. مهم ترین خواص سنگ گارنت چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ گارنت میتوان به از بین برنده ترس، تقویت کننده بینایی، محافظ و درمان کننده بیماری های خاص نظیر صرع و جذام اشاره نمود.
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ گارنت چیست؟
    برای تشخیص سنگ گارنت اصل به سختی، شفافیت و وضوح سنگ توجه فرمایید این گوهر شفاف و زلال میباشد و با مشاهده کردن اندکی کدری متوجه تقلبی بودن سنگ می شوید.
  3. انواع سنگ گارنت چیست؟
    سنگ گارنت دارای انواع بسیاری است که میتوان به سنگ گارنت سفید، گارنت عسلی، گارنت میکا،گارنت تساوریت، گارنت قرمز، گارنت سبز، گارنت مشکی، گارنت صورتی، گارنت هسونیت، گارنت زرد، گارنت ملانیت، گارنت اسپسارتین و گارنت لعل اشاره کرد.
  4. نحوه نگهداری سنگ گارنت چگونه است؟
    سنگ گارنت را به دور از حرارت و مواد شیمیایی نگه داری کنید و برای شستشوی آن میتوانید از آب و صابون استفاده نمایید.
3.4/5 - (5 امتیاز)