سنگ توپاز
سنگ توپاز💎بررسی خواص و فواید+تشخیص اصالت و معرفی انواع توپاز

سنگ توپاز چیست و چه خواصی دارد؟ ویژگی‌ها و خواص سنگ توپاز سبز چیست؟ نحوه تشخیص سنگ توپاز اصل چگونه است؟ چگونه می‌توانیم از این سنگ نگهداری کنیم؟ توپاز از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است که به دلیل سختی بالا و همچنین رنگ‌های جذابی که دارد به طور عمده در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ خواص و فواید زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دور کردن انواع بیماری‌ها و اختلالات از جمله نقرس، بی‌اشتهایی، خوابگردی، انواع عفونت، و همچنین درمان کم‌خونی اشاره داشت. همچنین توپاز می‌تواند برای به تعادل رساندن احساسات و دور کردن عصبانیت و خشم نیز مفید باشد. شما می‌توانید با خرید انگشتر توپاز و به همراه داشتن آن‌ از خواص این سنگ با ارزش بهرمند شوید. این سنگ انواع بسیار گوناگونی دارد که هر یک از این انواع خواص و فواید مخصوص به خود را دارند.

از جمله محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع توپاز می‌توان به سنگ توپاز سبز، سنگ توپاز بنفش، سنگ توپاز صورتی، سنگ توپاز میستیک، و همچنین سنگ توپاز لندن اشاره داشت. توجه داشته باشید که این سنگ بر خلاف سختی بالا باید به خوبی نگهداری شود تا زیبایی خود را تا مدت زمان بیش‌تری حفظ کند. بهتر است برای تمیز کردن این سنگ از آب گرم و صابون استفاده کنید و از مواد شیمیایی پرهیز کنید. همچنین بهتر است توپاز را جدا از سایر جواهرات و سنگ‌های قیمتی نگهداری کنید تا آسیبی به آن وارد نشود. معمولاً در بازار سنگ‌های زیادی با توپاز اشتباه گرفته می‌شوند. برای انکه بتوانید سنگ توپاز اصل را خریداری کنید میتوانید به فروشگاه اینترنتی خرید نقره جات سیلور110 مراجعه کنید.

سنگ توپاز چیست؟

سنگ توپاز (Topaz) از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار ایده‌ال است که در انواع رنگ‌ها یافت می‌شود. این سنگ به دلیل سختی مناسب و همچنین ظاهر بسیار جذاب و زیبای خود در صنعت جواهرات به صورت عمده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ زیبا یکی از بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین بلورهایی است که می‌توانید به دوستان خود هدیه کنید. نام این سنگ ارزشمند در واقع برگرفته از نام جزیره‌ای به نام توپازیوس (Topazios) است که توپاز برای اولین بار در آن یافت شد. جزیره توپازیوس در دریای سرخ واقع است و امروزه بسیاری از افراد آن را به نام سنت جان می‌شناسند. همچنین در برخی از منابع گفته شده است که نام

توپاز از واژه سانسکریت Tapas گرفته شده است. این کانی بیش از 2000 سال است که به عنوان گوهری نفیس و ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این سنگ در فرهنگ‌های مصر و یونان باستان و روم به عنوان سنگی جادویی شناخته می‌شود.

از جمله مشخصات این سنگ می‌توان به سختی آن اشاره داشت که معادل 8 در مقیاس موس است. همچنین رنگ خاکه این سنگ سفید می‌باشد. ترکیب شیمیایی این سنگ شامل سیلیکات و آلومینیوم فلور است و امروزه امکان سنتز مصنوعی ان نیز وجود داد. از دیگر مشخصات این سنگ می‌توان به وجود ناخالصی‌های کریستالی در آن اشاره داشت که گاه به شکل ستاره دنباله‌دار هستند. این گوهر به طور کلی سنگی شفاف تا نیمه شفاف با جلای شیشه‌ای است. اغلب سنگ‌های توپاز به رنگ آبی و سبز یافت می‌شوند بهترین سنگ توپاز از نزدیک به سنگ آکوامارین شباهت دارد. توجه داشته باشید که معمولاً  توپاز به صورت طبیعی در رنج خاصی از رنگ‌ها ایجاد می‌شود. با این وجود امروزه با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله حرارت گرمایی می‌توان رنگ‌های بیش‌تری از این سنگ را تولید کرد. توپاز واقعی در رنگ‌های آبی، زرد، نارنجی، قرمز، و قهوه‌ای یافت می‌شود.

فواید و خواص سنگ توپاز چیست؟

یکی از دلایل محبوبیت بالای سنگ توپاز خواص و فواید این سنگ است. به همراه داشتن این گوهر می‌تواند به سلامت روحی و فیزیکی شما کمک زیادی کند. گفته شده است که این بلور زیبا  با ستون فقرات ارتباط داشته و می‌تواند عملکرد قلب را بهبود دهد. از توپاز برای درمان خونریزی و تقویت سلامت در سیستم‌های غدد بدن نیز استفاده می‌شود. همچنین از دیگر خواص توپاز می‌توان به تقویت بینایی، درمان عفونت‌ها، کاهش درد ناشی از آرتروز، درمان ورم لوزه‌ها، مبارزه با بی‌اشتهایی، و درمان نقرس اشاره داشت. توپاز به عنوان سنگ عاشقان طلا نیز شناخته می‌شود؛ زیرا از این سنگ برای جمع‌اوری ثروت و پول نیز استفاده می‌شود.

خواص سنگ توپاز
بهبود عملکرد قلب، کاهش درد ناشی از آرتروز، درمان عفونت‌ها و همچنین افزایش اعتماد به نفس از خواص مهم سنگ توپاز به شمار می رود.

این سنگ از ایام دور و سال‌های گذشته به عنوان سنگ عشق و خوش‌شانسی شناخته می‌شود. با به همراه داشتن سنگ توپاز می‌توانید در رسیدن به اهداف ناشناخته خود موفق باشید. گفته شده است که اگر توپاز در طلا قرار گیرد و در دست چپ بسته شود می‌تواند اثرات بسیار بهتری به همراه داشته باشد. از این رو توصیه می‌شود که برای استفاده از خواص توپاز از جواهرات طلا با گوهر توپاز استفاده کنید. این سنگ می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش داده و در حل مشکلات به صاحب خود کمک کند. علاوه بر این گفته می‌شود که قرار دادن این سنگ در خانه می‌تواند از خانه در برابر اتش‌سوزی و انواع دیگر حوادث محافظت کند. همچنین گفته می‌شود که اگر سنگ توپاز را زیر بالش خود قرار دهید تعداد کابوس‌ها و رویاهای ناخوشاند کاهش یافته و به خوابگردی‌های فرد نیز پایان داده می‌شوند.

خواص سنگ توپاز برای روان و احساسات

این گوهر زیبا علاوه بر بهبود شرایط جسمی و دور کردن انواع بیماری‌ها می‌تواند خواص و مزایای زیادی برای احساسات فردی شما نیز به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید با به همراه داشتن قطعه‌ای از این سنگ بسیاری از اختلالات و ناراحتی‌های جسمی و روانی خود را کاهش داده و به تعادل جسمی و روحی مناسبی دست پیدا کنید. علاوه بر این می‌تواند بسیاری از اختلالات عاطفی را نیز برطرف کند. از جمله خواص این سنگ جهت متعادل‌سازی احساسات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. کاهش ترس و درمان بیماری‌های روانی.
  2. متعادل‌سازی احساسات و کاهش افراط و تفریط.
  3. بهبود عوارض ناشی از شک و ضربات روحی.
  4. تحریک افراد برای داشتن چشم‌اندازی روشن‌تر نسبت به زندگی.
  5. از میان بردن احساسات طاقت‌فرسا از جمله حرص و طمع، جنون، دیوانگی، حسادت، دورویی، فتنه، بیماری‌، جراحت، مرگ‌های ناگهانی، و همچنین سحر و جادوهای منفی.
  6. توپاز می‌تواند به صاحب خود ارامش داده و انگیزه‌های مثبت را تقویت کند.
  7. به ارمغان آوردن احساسات مثبت از جمله قدرت، وفاداری، محافظت، زیبایی، سلامتی، شادی، فراوانی، سخاوت، روشنگری و خرد، دانش و همچنین فضیلت‌های رهبری و عشق.
  8. از بین بردن عصبانیت و تحقق احساسات اشخاص.
  9. کمک به فرد جهت پی بردن به احساسات واقعی و رها کردن خشم و غضب.

علاوه بر تمامی موارد گفته شد، توپاز می‌تواند به پرگویی نیز کمک کرده و فرد را برای زندگی مطابق با چشم‌انداز‌ها یاری می‌کند. توپاز به صاحب خود کمک خواهد کرد که حقیقت را بشناسد و به دلایل نرسیدن به آرزوهای بزرگ پی ببرد. این سنگ به شما کمک خواهد کرد تا دقیقا ببینید که چه چیزی را به دست آورده‌اید. دیدگاه روشنی که از به همراه داشتن سنگ توپاز حاصل می‌شود به افزایش ارامش درونی شما کمک خواهد کرد.

تشخیص سنگ توپاز اصل

با وجود آنکه توپاز از زیبایی بی‌نظیری برخوردار است، در بسیاری از مواقع با دیگر سنگ‌های مشابه به اشتباه گرفته می‌شود. سنگ‌های زیادی هستند که با سنگ توپاز شباهت دارد. از جمله سنگ‌هایی که از نظر ظاهری به توپاز شباهت دارند می‌توان به شیشه آبی، سافیر مصنوعی، و اسپینل مصنوعی اشاره داشت. همچنین گاه این سنگ با سنگ‌هایی از جمله آکوامارین، سیترین، کوارتز قهوه‌ای، و تورمالین نیز به اشتباه گرفته می‌شود. متاسفانه برخی از فروشندگان سنگ‌های کوارتز را نیز به جای توپاز به فروش می‌رسانند. برای شناخت و بررسی کامل سنگ کوارتز میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید. از این رو توصیه می‌شود که برای خرید سنگ توپاز اصل شناسنامه سنگ را از فروشنده تقاضا کنید. همچنین بهتر است برای تشخیص سنگ توپاز اصل از کمک متخصصان و افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید. شما می‌توانید با خرید از فروشگاه‌ اینترنتی نقره و جواهرات سیلور110 از اصالت و کیفیت خرید خود اطمینان کامل داشته باشید.

تشخیص توپاز اصل
سنگ توپاز اصل را اگر روی شیشه بکشید خش می‌اندازد و اگر به پارچه پشمی بکشید الکتریسیته ایجاد می‌کند.

اگر با ویژگی‌ها و خواص این سنگ آشنایی داشته باشید می‌توانید تشخیص انواع اصلی این سنگ را راحت‌تر انجام دهید. از جمله خواص توپاز که می‌توانند در این راستا به شما کمک کنند می‌توان به سختی سنگ اشاره داشت. سختی سنگ توپاز با مقدار 8 از سختی سنگ اکوامارین بیش‌تر است. بدین ترتیب و با توجه به این ویژگی می‌توانید سنگ‌های توپاز و اکوامارین را تا حدی از یکدیگر تشخیص دهید. توپاز می‌تواند شیشه را خراش دهد، در حالی که سنگ‌های با سختی کم‌تر از جمله کوارتز نمی‌توانند اثری بر روی شیشه باقی گذارند. همچنین شما می‌توانید با لمس سنگ توپاز اصل خنکی را به خوبی احساس کنید. علاوه بر این سنگ دارای نوعی خفیف از الکتریسیته است و اگر آن را بر روی پارچه پشمی بمالید شروع به جذب مو، کاغذ، و… می‌کند.

شیوه نگهداری سنگ توپاز

نگهداری این سنگ از جمله مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید تا مدت بیش‌تری از زیبایی این سنگ بهرمند شود. مانند دیگ جواهرات سنگ توپاز را نیز باید مرتباً تمیز کرده و به دقت از آن نگهداری کنید. از جمله نکات مهمی که باید برای نگهداری توپاز به آن‌ها توجه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سعی کنید هنگام به همراه داشتن انگشتر توپاز از لوسیون و عطر استفاده نکنید تا بر روی نگین آن لکه‌ای ایجاد نشود. بهتر است پس از اتمام ارایش و استفاده از عطر از جواهرات توپاز خود استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن جواهرات توپاز به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نکنید. استفاده از مواد شیمیایی انگشتر را کدر کرده و به سنگ آسیب خواهد رساند.
  • سعی کنید برای تمیز کردن گوهر توپاز از تمیزکننده‌های اولتراسونیک استفاده نکنید. این تمیزکننده‌ها می‌توانند موجب شکافته شدن سنگ شوند.
  • بهترین گزینه برای تمیز کردن نگین توپاز استفاده از آب گرم و صابون است. می‌توانید نگین توپاز را برای مدتی در آب گرم و صابون خیس کرده و سپس با استفاده از یک مسواک پاکیزه و نرم آلودگی‌های موجود بر روی سطح سنگ را از میان بردارید. سپس نگین را با آب شستشو داده و با استفاده از پارچه‌ای پاکیزه خشک کنید.
  • هنگام تمیز کردن انگشتر توپاز یا سایر جواهرات، تمیز کردن قسمت زیرین نگین را فراموش نکنید. تمیز نکردن این قسمت می‌تواند محلی برای ایجاد آلودگی را محیا کند.
  • به خاطر داشته باشید که تغییرات ناگهانی دما و یا گرمای زیاد می‌توانند باعث ایجاد شکستگی در توپاز شوند.
  • با وجود آنکه توپاز سنگی سخت است، فشار می‌تواند موجب شکسته شدن آن شود. بدین ترتیب توصیه می‌شود که به هنگام انجام کارهای سنگین دستی از پوشیدن انگشتر و دستبند توپاز پرهیز کنید. همچنین بهتر است احتیاط کنید که انگشتر و نگین توپاز بر روی سطحی کشیده نشود. به طور کلی برای جلوگیری از آسیب به نگین توپاز توصیه می‌شود جواهرات حاوی این سنگ را بر روی دست غالب خود قرار ندهید.
  • رنگ توپاز در برابر نور پایدار است. با این وجود بهتر است آن را به مدت طولانی در برابر نور خورشید یا گرما قرار ندهید؛ زیرا این شرایط می‌تواند تا حدودی رنگ توپاز را از بین ببرد.
  • بهتر است برای نگهداری از جواهرات توپاز محفظه‌ و مکانی جداگانه را در نظر داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که سنگ‌های قیمتی شما در معرض یکدیگر قرار نداشته و به هم آسیبی وارد نمی‌کنند.

با انواع سنگ توپاز آشنا شوید

همانطور که می‌دانید رنگ‌ها جایگاه خاصی برای انتخاب سنگ‌های قیمتی دارند. هر یک از سنگ‌های قیمتی معمولاً در رنگ‌های گوناگونی در طبیعت یافت می‌شود. این سنگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به رنگ‌های گوناگونی یافت می‌شود. از جمله انواع توپاز می‌توان به سنگ توپاز بنفش، سنگ توپاز قرمز، سنگ توپاز لیمویی، و همچنین سنگ توپاز طلایی اشاره داشت. در ادامه انواع سنگ توپاز و همچنین خواص هر یک را بررسی خواهیم کرد:

سنگ توپاز آبی

سنگ توپاز آبی را می‌توان رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوع از این سنگ دانست که در طراحی و ساخت بسیاری از جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سنگ در طبیعت بسیار کمیاب بوده و به همین دلیل هم در بازار قیمت نسبتاً بالایی دارد. رنگ این نوع توپاز به دلیل نقص در سطح اتمی ساختار بلوری آن ایجاد می‌شود. با این وجود قیمت بسیاری از توپازهای آبی که در بازار به فروش می‌رسند بسیار مناسب است. دلیل آن نیز امکان تولید توپاز آبی‌رنگ با کمک نوعی عملیات حرارتی است. در واقع در این عملیات از توپازهای فراوان و شفاف که در طبیعت رایج هستند استفاده شده و با کمک عملیات حرارتی خاص رنگ توپاز تغییر پیدا می‌کند. مزیت استفاده از این روش پایدارتر بودن رنگ سنگ است.

معمولاً قیمت توپاز آبی در بازار وابستگی زیادی به تراش سنگ دارد. هر اندازه تراش سنگ ظریف‌تر و سفارشی‌تر باشد قیمت آن نیز بیش‌تر خواهد بود. تراش‌های منحصر به فرد سنگ توپاز آبی نیازمند مهارت و تجربه بالا در این زمینه هستند و به همین دلیل هم با قیمت گزاف به فروش می‌رسند. این سنگ آبی رنگ با عنوان سگ ارتباط شناخته می‌شود. از این سنگ محبوب می‌توان برای برقرار کردن ارتباط شفاف با عمیق‌ترین احساسات استفاده کرد. همچنین با استفاده از این سنگ می‌توان مهارت‌های کلامی را تقویت کرده و تمرکز بر روی تکالیف ذهنی را افزایش داد. به طور کلی توپاز ابی دارای خواص تقویت‌کننده طبیعی توانایی‌های روحی و روانی است. از این رو استفاده از این گوهر ارزشمند می‌تواند به شما برای تشخیص دقیق‌تر تصمیمات زندگی و همچنین شفاف نمودن آن‌ها کمک زیادی کند. این گوهر را می‌تواند در قالب انگشتر یا دیگر جواهرات در کنار خود داشته باشید.

سنگ توپاز زرد

سنگ توپاز زرد را می‌توان دومین رنگ رایج این گوهر دانست. در سال‌های دور بسیاری از افراد هر گوهر و نگین زردرنگی را با نام توپاز می‌شناختند. توپاز زرد علاوه بر رایج بودن هزینه بسیار مناسبی داشته و رنگ آن نیز از زرد تا زرد مایل به قهوه‌ای متغیر است. رنگ این نوع توپاز به دلیل وجود ناخالصی در ساختار بلوری سنگ ایجاد می‌شود.

از جمله خواص این سنگ زرد می‌توان به ارتقاء و بهبود اراده و خلاقیت اشاره داشت. همچنین استفاده از این سنگ می‌تواند قدرت اظهار وجود را به شما بخشیده و شما را تا بالاترین بصیرت‌های خود و شهود فردی برساند. از دیگر خواص سنگ توپاز طلایی می‌توان به تمرکز بر ارزوها بر اساس شهود درونی اشاره داشت.  

سنگ توپاز سبز

سنگ توپاز سبز
خواص سنگ توپاز سبز: دور کردن احساسات و انرژی‌های منفی

از دیگر انواع توپاز می‌توان به سنگ توپاز سبز اشاره داشت. امروزه استفاده از این نوع توپاز در بسیاری از جواهرات و زیورالات رایج است. از جمله خواص توپاز سبز می‌توان به دور کردن احساسات و انرژی‌های منفی اشاره داشت.

سنگ توپاز سفید

سنگ توپاز سفید
خواص سنگ توپاز سفید: افزایش احساس قدردانی و روشن ساختن نیت انسان

سنگ توپاز سفید از دیگر انواع توپاز است که خواص و مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله مهم‌ترین خواص این سنگ سفید می‌توان به افزایش احساس قدردانی و روشن ساختن نیت انسان اشاره داشت. استفاده از توپاز سفید می‌تواند انسان را در رویابافی یاری کرده و برای رسیدن به بهترین و والاترین مسیر زندگی به انسان کمک کند.

سنگ توپاز سوئیسی

سنگ توپاز سوئیسی
سنگ توپاز سوئیسی اصل

سنگ توپاز سوئیسی از دیگر انواع توپاز است. توپاز سوئیسی اصل مشابه توپاز ابی معمولی است، اما رنگی روشن‌تر و درخشان‌تر از آن دارد. بهتر است برای خرید سنگ توپاز سوئیسی اصل به فروشگاه‌ اینترنتی نقره سیلور110 مراجعه کنید تا از اصل بودن این گوهر و کیفیت آن اطمینان کامل داشته باشید.

سنگ توپاز صورتی

از دیگر انواع این سنگ می‌توان به سنگ توپاز صورتی اشاره داشت. سنگ توپاز صورتی را می‌توان از جمله گران‌قیمت‌ترین سنگ‌های توپاز دانست. رنگ این نوع توپاز به دلیل وجود اتم‌های کروم در ساختار بلوری آن ایجاد می‌شود. توپاز صورتی در قاره آسیا از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سنگ توپاز صورتی
خواص سنگ توپاز صورتی اصل: ترویج عشق و صداقت واقعی

معمولاً توپازهای صورتی که در بازار با قیمت پایین ارائه می‌شوند با عملیات حرارتی توپازهای معمولی تولید می‌شوند. این سنگ صورتی شباهت زیادی به الماس صورتی و یاقوت کبود دارد. سنگ توپاز صورتی معمولاً در برزیل، روسیه و پاکستان یافت می‌شود. از جمله خواص سنگ توپاز صورتی می‌توان به ترویج عشق و صداقت واقعی اشاره داشت. فواید توپاز صورتی تاثیر زیادی در محبوبیت این سنگ داشته‌اند.

سنگ توپاز قهوه ای

سنگ توپاز قهوه ای
سنگ توپاز قهوه ای

سنگ توپاز قهوه ای از دیگر انواع توپاز است که مانند توپاز زرد در طبیعت به وفور یافت می‌شود. گاه از سنگ توپاز قهوه ای برای تولید توپاز صورتی یا سنگ توپاز قرمز استفاده می‌شود.

سنگ توپاز هفت رنگ

سنگ توپاز هفت رنگ
سنگ توپاز هفت رنگ یا میستیک (Mystic)

سنگ توپاز هفت رنگ که با نام میستیک (Mystic) شناخته می‌شود از دیگر انواع توپاز است که به دلیل ظاهر خاص و جذابی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. توپاز هفت رنگ در واقع همان توپاز شفاف است که با کمک یک عملیات سطحی ظاهری متفاوت از دیگر سنگ‌ها پیدا می‌کند. رنگ این نوع توپاز مانند رنگ روغن بر روی سطح آب است. خواص سنگ توپاز هفت رنگ زیاد نبوده و محبوبیت این سنگ بیش‌تر به ظاهر آن وابسته است.

سنگ توپاز سلطنتی

سنگ توپاز سلطنتی که با نام توپاز امپریال نیز شناخته می‌شود معمولاً به رنگ قرمز یا نارنجی یافت می‌شود. توپاز سلطنتی از جمله کمیاب‌ترین و گران‌ترین سنگ‌ها از خانواده توپاز هستند. رنگ این نوع توپاز به دلیل وجود کروم در ساختار بلوری آن ایجاد می‌شود.

سنگ توپاز لندن

سنگ توپاز لندن نیز از دیگر انواع محبوب توپاز است. توپاز لندن مشابه سنگ توپاز آبی است، با این تفاوت که رنگ آن تیره‌تر است و از آبی متمایل به خاکستری متوسط تا تیره متغیر است. از جمله خواص سنگ توپاز لندن می‌توان به افزایش تمرکز اشاره داشت.

به طور خلاصه

همانطور که گفته شد، این سنگ از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است که در انواع گوناگونی یافت شده و خواص بسیاری به همراه دارد. از جمله فواید توپاز می‌توان به افزایش اعتماد به نفس، دور کردن انرژی‌های منفی، محافظت از خانه در برابر آتش و دیگر حوادث، دور کردن احساس خشم و عصبانیت، و همچنین کم کردن کابوس و رویاهای ناخوشایند اشاره داشت. این سنگ به طور عمده در طراحی و ساخت انواع جواهرات و زیورالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله دلایل محبوبیت بالای این سنگ می‌توان به سختی بالای آن و همچنین زیبایی و جذابیت ظاهری اشاره داشت. این سنگ در رنگ‌های گوناگونی در طبیعت یافت می‌شود. از جمله انواع این سنگ می‌توان به سنگ توپاز بنفش، سنگ توپاز قرمز، سنگ توپاز لیمویی، و همچنین سنگ توپاز طلایی اشاره داشت. هر یک از انواع توپاز خواص و فواید مخصوص به خود را دارند. برای انکه بتوانید سنگ توپاز اصل را خریداری کنید بهتر است به فروشگاه‌ اینترنتی نقره سیلور110 مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سنگ میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. مهم ترین خواص سنگ توپاز چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ توپاز میتوان به بهبود دهنده عملکرد قلب، درمان خونریزی، تقویت کننده سلامت، تقویت کننده بینایی، درمان عفونت ها، درمان نقرس و درمان ورم لوزه ها اشاره کرد.
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ توپاز چیست؟
    برای تشخیص سنگ توپاز اصل به سختی آن دقت کنید این سنگ میتواند بر روس شیشه خط بی‌اندازد و با پارچه پشمی ایجاد الکتریسیته کند.
  3. نحوه نگهداری سنگ توپازچگونه است؟
    سنگ توپاز را به دور از فشار و ضربه، مواد شیمیایی، لوسیون عطر و حرارت نگهداری کنید برای تمیز کردنو شستوشوی آن میتوانید از آب و مقداری صابون استفاده کنید.
  4. انواع سنگ توپاز چیست؟
    از انواع سنگ توپاز میتوان به سنگ توپاز آبی، سنگ توپاز زرد، سنگ توپاز سبز، سنگ توپاز سفید، سنگ توپاز سوئیسی،سنگ توپاز صورتی، سنگ توپاز قهوه‌ای، سنگ توپاز هفت رنگ، سنگ توپاز سلطنتی و سنگ توپاز لندن اشاره کرد.
3.5/5 - (17 امتیاز)