سنگ یاقوت کبود
خواص سنگ یاقوت کبود💙تشخیص اصالت انواع آن😍نحوه شارژ و نگهداری+معادن

سنگ یاقوت کبود چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان یاقوت کبود اصل را تشخیص داد؟ بهترین روش نگهداری و شارژ یاقوت کبود چیست؟ سنگ یاقوت کبود از جمله سنگ‌های قیمتی محبوب در جهان است که با نام Blue Sapphire نیز شناخته می‌شود. این سنگ پس از الماس سخت‌ترین سنگ در جهان است. یاقوت کبود در انواع گوناگونی یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ یاقوت کبود ستاره ای،  یاقوت کبود سیاه، و یاقوت کبود قرمز اشاره داشت. هر یک از انواع این گوهر خواص و فواید مخصوص به خود را داشته و می‌توانند در درمان برخی از ناراحتی‌ها و اختلالات خاص بهتر عمل کنند. بهتر است برای بهرمندی از خواص این سنگ به درستی از آن نگهداری کرده و آن را در بازه‌های زمانی مناسب شارژ کنید.

سنگ یاقوت کبود

از جمله روش‌های تشخیص یاقوت کبود اصل می‌توان به تست سختی سنگ و همچنین عدم وجود حباب در ان اشاره داشت. با این وجود بهتر است برای خرید سنگ اصل یاقوت کبود از کمک سنگ‌شناسان و افراد باتجربه در این زمینه استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بیش‌تر سنگ یاقوت کبود و ویژگی‌های این گوهر ارزشمند بپردازیم. با فروشگاه اینترنتی خرید نقره سیلور110 همراه باشید.

ویژگی های سنگ یاقوت کبود چیست؟

این سنگ  یکی از سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب در سرتاسر جهان است که با نام Blue Sapphire یا همان سفایر آبی نیز شناخته می‌شود. نام آن از زبان یونانی به معنای آبی‌رنگ گرفته شده است. این نام در گذشته به طور کلی برای سنگ‌هایی که به رنگ آبی یافت می‌شدند به کار می‌رفت. در دوران قرون وسطی نیز نام Sapphire به سنگ لاپیس لازولی تعلق داشت. پس از سال 1800 میلادی سنگ‌شناسان و دانشمندان یافتند که این سنگ از انواع کروندوم مانند روبی یا یاقوت قرمز است. امروزه به هر کروندومی که به رنگ قرمز نباشد یاقوت کبود گفته می‌شود. یاقوت کبود دومین کانی سخت در جهان پس از الماس با سختی 9 در مقیاس موس است. این سنگ به دلیل سختی و مقاومت بالا در برخی صنایع نیز کاربرد فراوانی دارد. با این وجود زیبایی خاص و خیره‌کننده این سنگ است که ارزش آن را چندبرابر کرده است.

امروزه برای بهبود کیفیت رنگ یاقوت کبود و افزایش شفافیت آن همانند سنگ حدید از روش‌هایی خاص از جمله اعمال حرارت استفاده می‌کنند. بهبود 5 درصد در ظاهر این سنگ می‌تواند ارزش نهایی آن را تا 25 درصد افزایش دهد! ویژگی های سنگ یاقوت کبود از جمله وزن مخصوص و ضریب شکست دوگانه با اعمال حرارت تغییری پیدا نمی‌کنند؛ اما خصوصیاتی از جمله طیف جذبی نوری، خصوصیت دورنگی، و همچنین فلورانس به طور کامل تغییر می‌کنند. خاکه این سنگ بدون رنگ است. سنگ یاقوت کبود به طور عمده به رنگ آبی در طبیعت یافت می‌شود؛ اما می‌توان آن را به رنگ‌های دیگری نیز یافت کرد. وزن مخصوص این سنگ در حدود 3.98 تا 4.06 است. رنگ ویژه این سنگ به دلیل وجود ترکیباتی از آهن و تیتانیوم ایجاد می‌شود. این سنگ در زمان‌های دور به عنوان سنگ خوش‌شناسی در نظر گرفته می‌شد. بسیاری از کیمیاگران اعتقاد داشتند که این سنگ متعلق به قلمروهای الهی و اسمانی است.

نحوه تشخیص سنگ یاقوت کبود اصل

تشخیص  یاقوت کبود اصل از نمونه‌های مصنوعی و تقلبی کاری دشوار بوده و نیازمند تخصص و مهارت در این زمینه است. دلیل آن نیز استفاده از وسایل و ابزار پیشرفته امروزی جهت تولید نمونه‌های مصنوعی این سنگ است. متاسفانه برخی از فروشندگان برای کسب سود بیش‌تر اقدام به فروش سنگ‌های مصنوعی به جای سنگ یاقوت کبود طبیعی می‌کنند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود تا حدی با ویژگی های سنگ یاقوت کبود و نشانه های سنگ اصل آشنایی داشته باشید تا بتوانید نمونه‌های تقلبی را از نمونه‌های طبیعی تشخیص دهید. در ادامه برخی از نشانه های سنگ یاقوت کبود اصل را بررسی می‌کنیم:

  • یکی از روش‌های تشخیص آن توجه به رگه‌های طبیعی داخل سنگ است.  یاقوت کبود دارای رگه‌های طبیعی یا نقاط سیاه درون خود است که با استفاده از ذره‌بین مشاهده می‌شوند.
  • در برخی شرایط به هنگام تولید یاقوت کبود مصنوعی در آن‌ها حباب هوا ایجاد می‌شود. از این رو وجود حباب‌های هوا در سنگ نشانه‌ای اشکار از مصنوعی بودن آن است.
  • با ها کردن بر روی سطح سنگ یاقوت طبیعی مشاهده می‌شود که آثار مه و بخار به سرعت از بین می‌روند. دلیل آن نیز ویژگی انتقال گرمایی بالای این سنگ است. بدین ترتیب اگر آثار مه از روی سنگ دیر از میان می‌روند می‌توانید از تقلبی بودن آن اطمینان داشته باشید.
  • یاقوت کبود طبیعی دارای سختی بالایی است و به همین دلیل هم به سختی برش می‌خورد. همچنین پس از تراش نیز خطوط برش نباید بر روی سنگ پدیدار باشند.
  • شکست نور در سنگ یاقوت کبود اصل منظم و به صورت غیرمتقاطع است.

با وجود روش‌های بسیاری که می‌توان از آن‌ها برای تشخیص اصالت استفاده کرد؛ همچنان نمونه‌هایی تقلبی از این سنگ وجود دارند که می‌توانند شما را به اشتباه بیندازند. از این رو توصیه نهایی ما به شما برای خرید بهترین انگشتر یاقوت مردانه و زنانه مراجعه به فروشگاه‌ معتبر و شناخته شده سیلور110 در این زمینه است. همچنین بهتر است به هنگام خرید این سنگ و انگشتر، گواهینامه اصالت تایید اتحادیه سنگ‌های قیمتی را نیز از فروشنده درخواست کنید.

خواص سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود خواص و فواید زیادی به همراه داشته و می‌تواند تعادل روحی و جسمی را افزایش دهد. در واقع یکی از دلایل محبوبیت بالای این سنگ فوایدی است که به دنبال دارد. سنگ یاقوت کبود آبی با چاکرای ششم یا همان چشم سوم و همچنین چاکرای پنجم یا همان گلو مرتبط است. قرار دادن این سنگ ارزشمند بر روی چاکرای سوم یا همان پیشانی می‌تواند مشکلات و اختلالات مربوط به کم‌خوابی را کاهش دهد. به طور کلی سنگ‌های آبی‌رنگ از جمله یاقوت کبود می‌توانند به کاهش عطش و افزایش آرامش روانی کمک کنند. هر اندازه که تیره‌تر باشد قدرت آن نیز بیش‌تر خواهد بود. از دیگر فواید یاقوت کبود می‌توان به فعال‌سازی توانایی‌های ذهنی و روانی و همچنین افزایش هوش و ذکاوت و ادراک اشاره داشت.

فواید و خواص سنگ یاقوت کبود
از مهم ترین خواص سنگ یاقوت کبود افزایش آرامش است

این گوهر ارزشمند می‌تواند افکار و ادراک انسان را جهت بینش درونی سازماندهی کند. از دیگر فواید سنگ یاقوت کبود می‌توان به درمان سردرد، سرگیجه، گوش‌درد، و همچنین مشکلات مربوط به بینایی اشاره داشت. در برخی از منابع معتبر سنگ‌شناسی گفته شده است که طبع سنگ یاقوت کبود در حرارت و برودت معتدل است و می‌توان از آن برای دفع چشم‌ زخم، رفع خونریزی، و همچنین تسکین عطش بهره برد. همچنین قرار دادن این سنگ در دهان می‌تواند  باعث رفع بدبویی دهان و تصفیه خون شود. این سنگ نمادی از شانس، راستگویی، وفاداری، عدل الهی، و عقل و خرد است. در ادامه برخی دیگر از خواص و فواید این سنگ را بررسی می‌کنیم:

  • دور نمودن افکار شیطانی و شهوت‌انگیز
  • دفع چشم زخم و ضد طلسم
  • افزایش انصاف و وفاداری در میان شرکا و کارمندان
  • کمک به دستیابی به رویاها و ارزوهای مادی
  • افزایش رزق و روزی و ثروت
  • از بین بردن غم و اندوه و ناراحتی
  • بهبود عملکرد عضله‌ها و استخوان‌ها
  • بهبود عملکرد سیستم گردش خون و قلب
  • تقویت سیستم بینایی، بویایی، ادراری، و دستگاه گوارش
  • افزایش تمرکز و انگیزه و درمان بیماری‌های روحی
  • استحکام دیواره رگ‌ها و جلوگیری از خونریزی بینی
  • بهبود ناراحتی‌های مربوط به بطن‌ها و سینوس‌های پیشانی
  • درمان اختلالات و بیماری‌های پوستی
  • خاموش کردن احساس خشم و عصبانیت
  • درمان بی‌خوابی، سرگیجه، و تعرق
  • درمان لکنت زبان کودکان
  • درمان و بهبود تب

نحوه شارژ سنگ یاقوت کبود

همانطور که اشاره شد سنگ یاقوت کبود علاوه بر زیبایی خاص و ویژه‌ای که دارد، به دلیل خواص و فواید بی‌نظیر خود مورد توجه علاقمندان قرار گرفته است. اما باید توجه داشته باشید که هر سنگ ارزشمندی پس از مدتی قرارگیری در محیط انرژی‌های منفی را به خود جذب کرده و تا حدودی خواص خود را از دست می‌دهد. در واقع تمامی سنگ‌های مفید پس از مدتی از طبیعت اولیه خود دور شده و دیگر نمی‌توانند همانند روزهای اغازین شما را از خواص خود بهرمند کنند. گوهر یاقوت کبود نیز از این دسته مستثنی نبوده و نیازمند نگهداری ویژه است. شارژ آن مهم‌ترین کاری است که باید برای بازگرداندن این سنگ به طبیعت اولیه خود انجام دهید.

برای آشنایی بیشتر با سنگ یاقوت کبود و انواع آن میتوانید به مقاله سنگ یاقوت در فروشگاه اینترنتی سیلور110 مراجعه کنید.

برای شارژ انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی روش‌های گوناگونی وجود دارد. شما می‌توانید برای شارژ یاقوت کبود آن را به مدت 1 تا 2 ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید. همچنین قرار دادن سنگ در آب به مدت 45 دقیقه تا 24 ساعت از دیگر روش‌های شارژ این سنگ است. استفاده از اب جاری نیز روشی عالی برای شارژ این گوهر است. می‌توانید یاقوت کبود را 2 بار در ماه در اب جاری قرار داده و سپس آن را به مدت حدود 2 ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید. علاوه بر این قرار دادن سنگ در هوای ازاد نیز از دیگر روش‌های اسان برای شارژ یاقوت کبود است. به طور کلی می‌توانید از انواع روش‌های شارژ یاقوت کبود 1 تا 2 بار در ماه استفاده کنید.

نحوه مراقبت و نگهداری سنگ یاقوت کبود

با وجود آنکه سنگ یاقوت کبود از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است، عدم نگهداری صحیح از آن می‌تواند عمر سنگ را کاهش داده و زیبایی آن را از بین ببرد. اما بهترین روش برای نگهداری سنگ یاقوت کبود و تمیز کردن این گوهر ارزشمند چیست؟ خوشبختانه این سنگ از جمله سنگ‌های سخت است و به همین دلیل هم کم‌تر در معرض اسیب و خراش قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم جواهرات یاقوت کبود بهترین گزینه برای استفاده روزمره هستند. با این وجود همچنان توصیه می‌شود که به هنگام انجام کارهای سنگین انگشتر و دستبند یاقوت را از دستان خود خارج کنید تا نگین یاقوت کبود در معرض اسیب قرار نگیرد.

اگر می‌خواهید تا مدت‌های طولانی از زیبایی سنگ یاقوت کبود خود لذت ببرید بهتر است آن را در زمان لازم تمیز کنید. برای تمیز کردن سنگ یاقوت می‌توانید از آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. تنها کافیست سنگ را در این محلول قرار داده و بسته به میزان کثیف بودن سنگ آن را به مدت 10 الی 20 دقیقه در محلول باقی گذارید. در صورت نیاز می‌توانید از یک برس نرم نیز برای پاکیزه کردن قسمت‌های کثیف و چربی بر روی سنگ استفاده کنید. معمولاً استفاده از این روش برای تمیز کردن گوهر یاقوت کبود کافی خواهد بود. با این وجود اگر سنگ شما همچنان به میزان کافی تمیز نشده است می‌توانید به جای محلول فعلی از محلول امونیاک در آب گرم استفاده کنید. سنگ را در این محلول جدید قرار داده و حدود 10 الی 20 دقیقه آن را در محلول باقی بگذارید.

سنگ یاقوت کبود راف چیست

سنگ یاقوت کبود راف
سنگ یاقوت کبود راف، سنگی است که به صورت کاملاً طبیعی از معادن و یا بستر رودخانه استخراج می‌شود

 یاقوت کبود راف از جمله انواع سنگ‌هایی است که توسط بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما سنگ  راف چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ به طور کلی سنگ راف به سنگی گفته می‌شود که به صورت کاملاً طبیعی از معادن و یا بستر رودخانه استخراج می‌شود. این نوع سنگ به هیچ وجه تراش و برش داده نشده و به شکل طبیعی خود به فروش می‌رسد. معمولاً افرادی که قصد استفاده از خواص یاقوت کبود را دارند و نمی‌خواهند از جواهرات و زیورالات استفاده کنند اقدام به خرید سنگ یاقوت کبود راف می‌کنند.

علاوه بر این خرید و استفاده از سنگ یاقوت کبود راف گزینه‌ای بسیار مناسب برای زیبایی بیش‌تر دکوراسیون و تزئین منزل و محیط کار است. شما می‌توانید این نوع سنگ یاقوت کبود را از فروشگاه‌ معتبر و شناخته شده خرید نقره سیلور110 خریداری کنید.

معادن سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود در سرتاسر جهان از جمله کشورهای سریلانکا، برمه، استرالیا، هندوستان، ماداگاسکار و همچنین تایلند یافت می‌شود. از دیگر معادن سنگ یاقوت که از اهمیت کم‌تری برخوردار هستند می‌توان به معادن موجود در کشورهای برزیل، مالاوی، زیمباوه، فنلاند، ایالات متحده امریکا، کامبوج، و کنیا اشاره داشت. ذخایر سنگ یاقوت کبود سریلانکا معمولاً در قسمت جنوب غربی این جزیره یافت می‌شوند. این ذخایر در زبان محلی سریلانکا با نام ایلام شناخته می‌شوند. بلورهای یاقوت کبود سریلانکا معمولاً به رنگ ابی روشن با زمینه بنفش یافت می‌شوند. از دیگر انواع این سنگ که در این جزیره یافت می‌شوند می‌توان به سنگ یاقوت کبود سبز، نارنجی، زرد، و قهوه‌ای اشاره داشت.

یاقوت کبود قرمز نیز معمولاً در معادن موجود در برمه میانمار یافت می‌شود. در این منطقه سنگ‌هایی به رنگ آبی سیر تا بنفش روشن و گاهی متمایل به تیره وجود دارند. کشور تایلند نیز از جمله کشورهای بسیار مهمی است که می‌توان در ان بهترین یاقوت کبود را یافت کرد. سنگ میزبان یاقوت در این منطقه سنگ بازالت رگه‌دار است. همچنین گاه از مخازن رسوبی در این منطقه نیز می‌توان یاقوت کبود را یافت کرد. بلورهای یافت شده در این منطقه به رنگ آبی سیر متمایل به سبز هستند. همچنین از دیگر انواع یاقوت یافت شده در این منطقه می‌توان به یاقوت کبود ستاره ای اشاره داشت.

انواع سنگ یاقوت کبود

انواع سنگ یاقوت کبود
انواع سنگ یاقوت کبود و بررسی آنها

این سنگ در انواع بسیار گوناگونی یافت می‌شود که هر یک به دلیل ترکیبات شیمیایی، ترکیب رنگی، و همچنین خواصی که دارند از یکدیگر متمایز شده‌اند. توجه داشته باشید که هر یک از انواع سنگ یاقوت خواص و فواید مخصوص به خود را دارند. از این رو اگر قصد شما از خرید یاقوت کبود استفاده از خواص و فواید این سنگ است بهتر است پیش از اقدام به خرید با انواع این گوهر اشنایی داشته باشید. از جمله انواع یاقوت کبود می‌توان به  یاقوت کبود سیاه، یاقوت کبود قرمز، یاقوت کبود سبز، یاقوت کبود ستاره ای، و همچنین یاقوت کبود آبی اشاره داشت. در ادامه به بررسی بیش‌تر انواع این سنگ و ویژگی‌های هر یک خواهیم پرداخت:

سنگ یاقوت کبود قرمز

یاقوت کبود قرمز که با نام یاقوت کبود سرخ نیز شناخته می‌شود از جمله انواع بسیار محبوب و معروف یاقوت کبود است که به نام روبی نیز معروف است. یاقوت قرمز از جمله انواع سنگ‌های کروندوم است. این سنگ نماد و سمبل قدرت و ثروت حاکمان در گذشته بوده است. سنگ یاقوت قرمز سنگی بسیار نادر و نایاب بوده و در صورتی که به صورت طبیعی یافت شوند ارزش آن‌ها حتی از الماس نیز بیش‌تر خواهد بود. از این نوع سنگ یاقوت کبود در ساخت انواع جواهرات و زیورالات استفاده می‌شود.

سنگ یاقوت کبود سیاه

یاقوت کبود سیاه در واقع نوعی سنگ یاقوت کبود تیره است که به دلیل رنگ بسیار تیره‌ای که دارد به رنگ سیاه مشابه است. رنگ سیاه معمولاً در کشورهای تایلند، نیجریه، استرالیا، ویتنام، و چین یافت می‌شود. از جمله مشخصه‌های واضح این گوهر می‌توان به وجود باندهای واضح هگزاگونال اشاره داشت.

سنگ یاقوت کبود سبز

سنگ یاقوت کبود سبز
سنگ یاقوت کبود سبز به سنگ آرامش معروف است.

یاقوت کبود سبز از جمله رنگ‌های بسیار کمیاب سنگ یاقوت کبود است زیبایی بسیار جذاب و خیره‌کننده‌ای دارد. در سال‌های اخیر نیز علاقه به این سنگ ارزشمند افزایش بیش‌تری داشته است. از جمله خواص و فواید سنگ سبز می‌توان به افزایش آرامش و تمرکز و همچنین تسکین دردها و ناراحتی‌های مربوط به چشم اشاره داشت. سنگ یاقوت کبود  به عنوان سنگ آرامش شناخته می‌شود. سنگ یاقوت سبز سنگ مخصوص متولدین ماه مارس بوده و می‌تواند قدرت و هوشیاری را افزایش داده و همچنین از صاحب خود در برابر چشم زخم و حسادت محافظت کند.

سنگ یاقوت کبود آبی

سنگ یاقوت کبود آبی
سنگ یاقوت کبود آبی با محبوبیت باورنکردنی!

یاقوت کبود آبی از دیگر انواع گوهر یاقوت کبود است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. طبق نظریات ستاره‌شناسی استفاده از انگشتر سنگ یاقوت آبی بر روی انگشتر وسط می‌تواند بسیار پرمنفعت باشد. توجه داشته باشید که قیمت یاقوت کبود آبی اصل بسیار بالا است و برخی از فروشندگان برای سود بیش‌تر انواع تقلبی یا بی‌کیفیت آن را به عنوان سنگ اصل به فروش می‌رسانند. از این رو بهتر است حتماً برای خرید گوهر آبی با افراد حاذق و ماهر در این زمینه مشورت کنید. امروزه می‌توان استفاده از  یاقوت کبود آبی را در انواع جواهرات و زیورالات مردانه و زنانه به وفور مشاهده کرد.

سنگ یاقوت کبود ستاره ای

سنگ یاقوت کبود ستاره ای
سنگ یاقوت کبود ستاره ای یا همان سنگ یاقوت کبود استار

یکی از دیگر انواع بسیار خاص و محبوب سنگ یاقوت کبود، یاقوت کبود ستاره ای است که با نام سنگ یاقوت کبود استار نیز شناخته می‌شود. این نوع یاقوت از جمله انواع بسیار کمیابی است که زیر نور مخصوص طرحی همانند ستاره از خود نشان می‌دهد. با مشاهده این سنگ حضور ستاره‌ای شش وجهی بر روی ان را خواهید دید. سنگ یاقوت ستاره ای معمولاً دارای ناسرگی‌های سوزنی‌شکل روتین بوده و زیر تابش مستقیم منبع نور طرح خود را بهتر نشان خواهد داد. یاقوت کبود ستاره‌ای را می‌توان در انواع رنگ‌ها از جمله نارنجی، سبز، زرد، آبی با تناژ صورتی، خاکستری، ارغوانی، و همچنین سیاه در طبیعت یافت کرد. محبوب‌ترین رنگ سنگ یاقوت ستاره ای رنگ آبی سیر و درخشان است.

بسیاری از انواع آن طرحی سفیدرنگ را بر روی خود نشان می‌دهند؛ اما انواعی که در کشور تایلند یافت می‌شوند طرحی طلایی‌رنگ را نشان می‌دهند. از جمله دیگر منابع مهم این سنگ می‌توان به کشورهای استرالیا، سریلانکا، میانمار، و همچنین هند اشاره داشت. این نوع سنگ یاقوت معمولاً مات است و تنها تعداد کمی از نمونه‌ها ممکن است شفاف باشند. استفاده از روش‌های حرارت‌دهی برای این سنگ می‌تواند شفافیت و رنگ جواهر را بیش‌تر کند. یاقوت کبود ستاره ای به دلیل طرح خاص و ویژه‌ای که دارد به راحتی قابل شناسایی خواهد بود.

به طور خلاصه

همانطور که در این مقاله گفته شد، سنگ یاقوت کبود از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است که در بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان یافت می‌شود. این سنگ به دلیل جذابیت ظاهری و همچنین خواص و فوایدی که دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. از جمله کشورهایی که می‌توان یاقوت کبود را در آن‌ها یافت کرد می‌توان به کشورهای هند، سریلانکا، برزیل، کامبوج و همچنین کنیا اشاره داشت. این سنگ خواص زیادی به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان بهبود عملکرد قلب و درمان مشکلات مربوط به کم‌خوابی و تعرق را نام برد. این گوهر در انواع گوناگون و رنگ‌های مختلف یافت می‌شود. از جمله انواع  یاقوت کبود می‌توان به سنگ یاقوت کبود سیاه، یاقوت کبود آبی، یاقوت کبود سبز، و همچنین یاقوت کبود قرمز اشاره داشت. شما می‌توانید با تست سختی سنگ از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. با این وجود برای کسب ازلاعات بیشتر در مورد این سنگ زیبا میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کنید و توصیه می‌شود که برای خرید این سنگ اصل و باکیفیت به فروشگاه‌ اینترنتی نقره جات سیلور110 مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. نحوه تشخیص اصالت سنگ یاقوت  کبود چیست؟
    برای تشخیص سنگ یاقوت کبود به سختی و حباب های درون آن دقت فرمایید. وجود حباب در درون سنگ یکی از نشانه های تقلبی بودن آن میباشد. توجه فرمایید یاقوت کبود اصل انتقال گرمایی و سختی بالایی نیز دارد.
  2. مهم ترین خواص سنگ  یاقوت کبود چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ یاقوت کبود میتوان به درمان کننده اختلالات کم خوابی، کاهش دهنده عطش، افزایش دهنده آرامش، افزایش هوش و ذکاوت،رفع کننده خونریزی و تصفیه خون اشاره نمود.
  3. نحوه نگهداری سنگ یاقوت کبود چیست؟
    سنگ یاقوت کبود را به دور از ضربه و معرض آسیب نگه داری فرمایید و برای پاکسازی آن میتوانید از محلول آب و صابون استفاده نمایید و برای مدتی سنگ را داخل محلول قرار دهید و سپس با آب بشویید.
  4. انواع سنگ یاقوت کبود چیست؟
    از انواع سنگ یاقوت میتوان سنگ یاقوت کبود قرمز، سنگ یاقوت کبود سیاه، سنگ یاقوت کبود سبز، سنگ یاقوت کبود آبی و سنگ یاقوت کبود ستاره ای را نام برد.
4.2/5 - (5 امتیاز)