سنگ شجر
سنگ شجر🤩بررسی خواص، تشخیص اصالت شجر اصل🔥نحوه شارژ و انواع آن

سنگ شجر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ حکم این سنگ در دست راست چیست؟ چگونه شجر را شفاف کنیم؟ این سنگ کجا یافت می‌شود؟ شجر چگونه تشکیل میشود؟ شجر یکی از سنگ‌های قیمتی شناخته‌شده است که به دلیل طرح خاص خود از محبوبیت زیادی برخوردار است. این سنگ طرح‌هایی شبیه به درختان و گیاهان را درون خود دارد. به دلیل طرح‌های خاص این سنگ به آن سنگ شجر خزه ای یا سنگ شجر بهاری نیز گفته می‌شود. این سنگ انواع بسیار گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سنگ شجر آبی، سنگ شجر قرمز، سنگ شجر قهوه ای، و سنگ شجر زرد اشاره داشت. هر یک از انواع سنگ شجر خواص و فواید خاص خود را دارند.

از جمله مهم‌ترین فواید سنگ شجر اصل می‌توان به افزایش رزق و روزی، دوری از فقر، تقویت عضلات قلب و بهبود گردش خون، و همچنین بهبود عملکرد معده اشاره داشت. برخی عقیده دارند که طرح‌های خاص و زیبای شجر به دلیل رعد و برق ایجاد شده‌اند. شما می‌توانید با به همراه داشتن این سنگ و شارژ کردن آن در بازه‌های زمانی یک ماهه از خواص این سنگ بهرمند شوید. برای خرید انگشتر شجر اصل به فروشگاه‌ اینترنتی نقره سیلور110 مراجعه کنید تا لذت خریدی مطمئن را تجربه کنید.

سنگ شجر چیست؟

شجر از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است که در طراحی و ساخت انواع زیورالات و جواهرات به ویژه انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ در واقع گوهری از خانواده عقیق‌ها است که به آن عقیق دندریت (dendrite stone) نیز گفته می‌شود. این سنگ خاص نام خود را از واژه‌ای یونانی گرفته است که معنای آن درخت است. دلیل آن نیز وجود نقش‌هایی مشابه با درخت‌ها و گیاهان داخل این سنگ است. دلیل وجود این نقش‌های خاص داخل شجر حضور عناصری از جمله آهن و منیزیم است. به اصطلاح به این خاصیت سنگ شجر دندریت گفته می‌شود. همچنین به دلیل خاص بودن طرح‌های ایجاد شده بر روی شجر اصل، به آن سنگ شجر پاییزی یا سنگ شجر بهاری نیز گفته می‌شود. البته شجر پاییزی معمولاً به نمونه‌هایی از این سنگ گفته می‌شود که به رنگ نارنجی یا زرد یافت می‌شوند. همچنین گاه به دلیل وجود نقش خزه در این سنگ به آن شجر خزه ای نیز گفته می‌شود.

شجر سبز از جمله زیباترین و جذاب‌ترین انواع شجر است که نظر بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی را به خود جلب کرده است. دندریت‌هایی که به دلیل وجود آهن و منگنز در این سنگ ایجاد می‌شوند معمولاً به رنگ سیاه یا قهوه‌ای هستند. از جمله کمیاب‌ترین انواع این سنگ می‌توان به سنگ‌ شجر سبزی اشاره داشت که دندریت‌های نقش بسته بر روی آن به رنگ سفید هستند. مهم‌ترین ویژگی سنگ شجر میزان سختی آن است که چیزی میان 5.5 تا 7 در مقیاس موهس است. همچنین وزن مخصوص این سنگ حدود 2.59 الی 2.67 بوده و ضریب شکست آن نیز حدود 1.5 است. سنگ شجر اصل شباهت زیادی به اوپال خزه دارد. شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌ شجر تا حدودی اصل بودن این سنگ را به هنگام خرید تشخیص دهید.

سنگ شجر چگونه تشکیل میشود؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آید که شجر چگونه درست میشود؟ نحوه دقیق تشکیل این طرح‌های خاص و ناب بر روی این سنگ ترکیب دی اکسید منگنز با کانی پیرولوزیت است. در برخی حالات نیز اکسید آهن و یا دیگر ترکیبات منگنزدار می‌توانند تصاویری خاص بر روی سنگ ایجاد کنند.  رشد این اشکال خاص به صورت دندریتی به طور کامل از ساختار بلوری و منافذ کریستال مادر تبعیت می‌کند. جالب است بدانید که برخی عقیده دارند عقیق شجر سنگی سفید با طرح‌ و نقش‌هایی به طیف نارنجی و سیاه و قهوه‌ای می‌باشد که در واقع همان سنگ عقیق سفید است که طی فرایندی جذاب به شکل سنگ شجر درامده است. این فرایند جالب به هنگام رعد و برق و صاعقه رخ می‌دهد. در واقع به هنگام وقوع رعد و برق، سنگ عقیق سفید عکس‌العملی جالب از خود نشان داده و تصویر محیط اطراف خود را به شکل طبیعت بر روی خود ثبت می‌کند.

بدین ترتیب طرح‌هایی که بر روی عقیق شجر سفید نقش می‌بندند به محیط اطراف وابسته هستند. از این رو اغلب می‌توان طرح‌هایی مشابه به درختان و حتی حیوانات را بر روی این سنگ‌ها مشاهده کرد. هر اندازه تصویر ثبت شده بر روی این نوع سنگ واضح‌تر و شفاف‌تر باشد، قیمت و ارزش آن نیز بیش‌تر خواهد بود توجه داشته باشید که امروزه به لطف بسیاری از دانشمندان و سنگ‌شناسان فعال، روش‌هایی برای تولید مصنوعی این سنگ نیز ابداع شده‌اند. از این رو امروزه می‌توان انواع سنگ شجر مصنوعی را با شکل‌های جذاب و منحصر به فرد در بازار یافت کرد. اگر قصد خرید انگشتر شجر اصل را دارید بهتر است به فروشگاه‌ اینترنتی نقره جات سیلور110 مراجعه کنید تا از اصالت و کیفیت خرید خود اطمینان کامل داشته باشید.

سنگ شجر کجا یافت میشود؟

این سنگ خاص و جذاب را معمولاً می‌توان با دیگر انواع کلسدون یافت کرد. از جمله مهم‌ترین ذخایر و معادن انواع این سنگ می‌توان به معادن موجود در کشورهای برزیل، قزاقستان، هند، استرالیا، چین، مکزیک، ماداگاسکار، نامیبیا، اروگوئه، مغولستان، و همچنین ایالات متحده اشاره داشت. سنگ شجر هندی از جمله انواع بسیار با کیفیت این سنگ است که معمولاً با نام سنگ شجر موکا شناخته می‌شود. این نام برگرفته از بندر موکا عربستان است و در واقع از روش قبلی حمل و نقل آن گرفته شده است.

خواص سنگ شجر

یکی از دلایل محبوبیت بالای شجر، جدا از زیبایی بی‌نظیر آن، خواص و فوایدی است که به همراه دارد. این سنگ می‌تواند ثبات درونی، بلوغ و خونسردی را تقویت کرده و در انسان احساس امنیت و اعتماد به نفس را افزایش دهد. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ شجر شمس و دیگر انواع شجر می‌توان به ایجاد احساس شهامت و شجاعت و بهبود عملکردهای ذهنی اشاره داشت. این سنگ می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی شما تاثیر داشته و تعادل روحی و جسمی را افزایش دهد. در ادامه به بررسی بیش‌تر فواید این سنگ خواهیم پرداخت.

خواص سنگ شجر
از جمله خواص سنگ شجر می‌توان به تقویت ثبات درونی، بلوغ و خونسردی و افزایش حس امنیت و اعتماد به نفس اشاره کرد.

خواص سنگ شجر اصل برای سلامتی

شجر به عنوان سنگی فوق‌العاده برای دوران بارداری بانوان شناخته می‌شود. به همراه داشتن این سنگ می‌تواند دردهای دوران بارداری را کاهش داده و شیردهی را نیز افزایش دهد. دندریت موجود در این سنگ می‌تواند برای ترازبندی مهره‌‌ها در برخی از اختلالات اسکلتی مفید باشد. از دیگر فواید سنگ شجر برای سلامتی می‌توان به درمان و بهبود سیستم عصبی اشاره داشت. شجر می‌تواند رگ‌ها و مویرگ‌های موجود در سیستم گردش خون را تحریک کرده و عملکرد آن‌ها را بهبود دهد. همچنین این سنگ می‌تواند برای قلب نیز مفید بوده و عضلات آن را تقویت کند. به همراه داشتن سنگ شجر اصل می‌تواند به کاهش استرس و دردهای کمر ناشی از ان نیز کمک کند.

از دیگر خواص شجر می‌توان به تحریک سیستم گوارض و هضم و تسکین ورم معده اشاره داشت. این سنگ می‌تواند برای روده، رحم، معده، و چشم‌ها بسیار مفید باشد. علاوه بر این استفاده از  این سنگ شمس و دیگر انواع این سنگ می‌تواند اختلالات پوستی و ناراحتی‌های برخواسته از گزش حشرات را نیز بهبود دهد. با گذاشتن این سنگ بر روی سر می‌توانید سردرد را کاهش داده و علائم مربوط به بیماری صرع را نیز بهبود دهید.

خواص سنگ شجر اصل برای ثروت

از جمله مهم‌ترین خواص این سنگ در روایات می‌توان به افزایش رزق و روزی و دور کردن فقر اشاره داشت. با به همراه داشتن این سنگ می‌توانید اطمینان داشته باشید که زمانی که سخت کار می‌کنید نتایج زحمات خود را خواهید دید. شجر به شما کمک خواهد کرد که بر روی اهداف خود متمرکز بمانید و در مسیر رسیدن به آن‌ها حرکت کنید.

همچنین این سنگ ارزشمند می‌تواند افکار ذهنی شما را تقویت کرده و به شما کمک می‌کند که اعمال مهم در زندگی خود را بهتر درک کرده و از آن‌ها تجارب بهتری را کسب کنید. به همراه داشتن این سنگ به شما کمک خواهد کرد که انرژی‌های طبیعی را با قدرت طبیعی ذهن خود هماهنگ کنید. اگر می‌خواهید انگیزه‌های خود را حفظ کرده و به سمت چشم‌اندازهای خود حرکت کنید بهتر است شجر اصل را به همراه داشته باشید.

فواید سنگ شجر برای روابط

شجر یکی از بهترین سنگ‌هایی است که استفاده از آن می‌تواند ناهماهنگی‌های عاطفی را از میان بردارد. به همراه داشتن این سنگ به شما کمک خواهد کرد که از محدودیت‌ها و مرزهای عاطفی خود عبور کرده و از فشارهای روحی رها شوید. همچنین این سنگ ارزشمند به بهبود دردهای ناشی از دوران کودکی ناخوشایند نیز کمک کرده و اثرات آسیب‌زای طلاق و جدایی را کاهش می‌دهد.

از دیگر فواید شجر می‌توان به کاهش احساس خشم و عصبانیت و پروش عشق اشاره داشت. این سنگ به عنوان مجرایی قدرتمند برای ایجاد انرژی، تولید زمین و تکامل شناخته می‌شود. با به همراه داشتن سنگ شجر می‌توانید روابط خانوادگی خود را بهبود داده و عاشقانه‌های زیباتری داشته باشید.

آیا سنگ شجر رشد میکند؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی مطرح می‌شود، امکان رشد سنگ شجر است. برخی از افراد تصور می‌کنند که شجر به مرور زمان رشد می‌کند و طرح‌ و نقش‌های متفاوتی به خود می‌گیرد. در جواب به سوال “ایا سنگ شجر رشد میکند یا خیر” باید اشاره داشت که طرح و نقش‌های موجود بر روی این سنگ ممکن است در طول زمان کمی جابجا شوند و تغییر پیدا کنند. اما در ابعاد و شکل و شمایل فیزیکی این سنگ هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. گاه ممکن است پس از گذشت مدت زمانی طرح‌های موجود بر روی سنگ کمی بزرگ‌تر شده و رشد کنند.

شارژ سنگ شجر چگونه است؟

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در نگهداری از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به آن توجه داشته باشید نحوه شارژ و پاکسازی سنگ است. به ویژه اگر از سنگ‌های قیمتی جهت بهره بردن از خواص آن‌ها استفاده می‌کنید باید نحوه شارژ سنگ‌ها را بدانید. پاکسازی و شارژ مناسب سنگ‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا سنگ‌ها معمولاً پس از مدتی انرژی‌های منفی در اطراف را به خود جذب کرده و خواص خود را از دست می‌دهند. شما می‌توانید با شارژ این سنگ تا مدت‌های طولانی از این سنگ استفاده کرده و از خواص بی‌نظیر آن بهرمند شوید. یکی از بهترین روش‌ها برای شارژ شجر قرار دادن آن درون آب با نمک دریا است. می‌توانید ظرفی را از آب پر کرده و کمی نمک دریا را در آن حل کنید و این سنگ را به مدت 7 الی 12 ساعت در آن قرار دهید.

از دیگر روش‌های شارژ سنگ شجر قرار دادن آن در کنار سنگ نمک است. قرار دادن این سنگ در کنار سنگ نمک به مدت 7 الی 12 ساعت می‌تواند به خروج انرژی‌های منفی از این سنگ کمک کند. همچنین می‌توانید برای شارژ این سنگ آن را به مدت 7 تا 12 ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید. علاوه بر این قرار دادن شجر در آب جاری و روان نیز روشی مناسب برای شارژ و پاکسازی سنگ است. کافیست سنگ را به مدت 30 دقیقه در آب جاری رودخانه یا جوی آب قرار دهید. سعی کنید سنگ را از تماس با مواد چرب و اسیدی دور نگه دارید تا عمر مفید آن کاهش پیدا نکند.

چگونه سنگ شجر را شفاف کنیم

از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید در نگهداری از انواع سنگ شجر به آن توجه داشته باشید شیوه تمیز کردن سنگ و پاکیزه کردن آن است. توجه داشته باشید که استفاده از مواد شیمیایی و شوینده به سنگ آسیب وارد کرده و آن را کدر می‌کنند. از این رو اگر می‌خواهید شجر را شفاف کنید بهترین گزینه استفاده از آب به همراه صابون است. می‌توانید کمی مخلوط آب و صابون را با کمک یک پارچه‌ی لطیف بر روی سنگ کشیده و آن را پاک کنید. همچنین استفاده از آب گرم نیز گزینه مناسبی برای تمیز کردن این سنگ خواهد بود.

انواع سنگ شجر

شجر نیز همانند دیگر سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در انواع بسیار گوناگونی یافت می‌شود. هر یک از انواع این سنگ بنا بر ترکیبات شیمیایی، خواص، و رنگ خاص خود از دیگر انواع این سنگ متمایز می‌شوند. از جمله محبوب‌ترین انواع سنگ شجر می‌توان به شجر دریایی، شجر زنده، شجر قرمز، شجر قهوه ای، شجر چهار فصل، شجر شمس، شجر کوهی، شجر سبز، شجر سیاه، شجر آبی، شجر زرد، و همچنین شجر سفید اشاره داشت.

انواع سنگ شجر
محبوب‌ترین انواع سنگ شجر عبارتند از: سنگ شجر دریایی، سنگ شجر زنده، سنگ شجر قرمز، سنگ شجر قهوه ای و سنگ شجر سفید

سنگ شجر قاین

از جمله محبوب‌ترین انواع این سنگ می‌توان به شجر قاین اشاره داشت که همانطور که از نامش پیداست در منطقه قائن یافت می‌شود. شجر قاین معمولاً به رنگ سفید یا شفاف و با رگه‌های سیاه یا قهوه‌ای یافت می‌شود. از جمله خواص سنگ شجر قائن می‌توان به محکم ساختن دندان‌ها و جلوگیری از خونریزی لثه اشاره داشت.

سنگ شجر فسیلی

از جمله انواع شجر می‌توان به سنگ شجر فسیلی اشاره داشت. این سنگ بر خلاف دیگر انواع شجر شفاف نبوده و مات است. معمولاً از سنگ فسیلی برای تزئینات و دکوراسیون استفاده می‌شود. قطعات بزرگ این سنگ را می‌توانید از فروشگاه‌ اینترنتی نقره سیلور110 تهیه کنید.

سنگ شجر فیروزه

شجر فیروزه از محبوب‌ترین انواع شجر است که همانطور که از نامش پیداست به دلیل طرح و رنگ خود شباهت زیادی به سنگ فیروزه دارد. این سنگ را می‌توان در رنگ آبی و با رگه‌های سیاه و سبز مشاهده کرد. شجر فیروزه به دلیل شباهت بالایی که به سنگ فیروزه دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. سنگ شجر فیروزه نیشابوری نیز شهرت زیادی در میان دیگر انواع این سنگ دارد.

سنگ شجر فردوس

از دیگر انواع بسیار شناخته‌شده شجر ایرانی می‌توان به شجر فردوس اشاره داشت. این نوع سنگ به دلیل شفافیت بالای خود از محبوبیت زیادی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین فواید و خواص سنگ شجر فردوس می‌توان به برطرف کردن ناراحتی‌های چشم و اختلالات مربوط به بینایی اشاره داشت.

سنگ شجر شکوفه

سنگ شجر شکوفه از دیگر انواع این سنگ است که همانطور که از نامش پیداست، طرح‌های نقش بسته بر روی آن به شکوفه شباهت دارند. این سنگ به دلیل ظاهر جذاب و زیبایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. بهترین و زیباترین شجر شکوفه را می‌توانید از فروشگاه‌ اینترنتی نقره سیلور110 خریداری کنید.

سنگ شجر شیراز

زمانی که صحبت از انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌شود نمی‌توان از اهمیت شهر شیراز غافل شد. از جمله سنگ‌های محبوب که در این شهر یافت می‌شوند می‌توان به شجر شیراز اشاره داشت. شما می‌توانید با خرید و به همراه داشتن سنگ شجر شیراز اصل از خواص ارزشمند این سنگ بهرمند شوید.

سنگ شجر شاهرود

شاهرود از دیگر شهرهای مهم در ایران است که سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی زیادی در معادن آن یافت می‌شوند. سنگ شجر شاهرود از جمله انواع شجر است که همانطور که از نامش پیداست از معادن شهر شاهرود یافت می‌شود. شجر شاهرود از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در انواع طرح‌های جذاب یافت می‌شود.

سنگ شجر سفید

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم شجر سفید از جمله محبوب‌ترین انواع این سنگ است. برخی عقیده دارند که طرح‌های نقش بسته بر روی این سنگ در واقع طرح‌های رعد و برق هستند. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ شجر سفید می‌توان به دور کردن احساسات منفی و افزایش عزت نفس اشاره داشت.

سنگ شجر سلیمانی

شجر سلیمانی از دیگر انواع شجر است. شجر سلیمانی در واقع همان نگین سلیمانی است که به علت وجود نقش و نگارهایی خاص بر روی ان به شجر سلیمانی شهرت پیدا کرده است. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ شجر سلیمانی می‌توان به کمک به ترک عادات بد و مضر از جمله اعتیاد اشاره داشت.

سنگ شجر سرخ

شجر سرخ همانطور که از نامش پیداست به رنگ قرمز یافت می‌شود. به دلیل آنکه شجر معمولاً در رنگ‌های شیری و سفید یافت می‌شود، شجر سرخ با رنگ خاصی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. برخی از انواع سنگ شجر سرخ رنگی روشن‌تر و نزدیک به نارنجی دارند.

سنگ شجر یمنی

کشور یمن خواستگاه انواع گوناگونی از سنگ‌های قیمتی به ویژه شجر است. شجر یمنی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در میان سنگ‌هایی که در دیگر کشورها و مناطق یافت می‌شوند از ارزش بیش‌تری برخوردار است. شما می‌توانید بهترین سنگ شجر یمنی اصل را از فروشگاه‌ نقره جات سیلور110 خریداری کنید.

سنگ شجر تک درخت

شجر تک درخت همانطور که از نامش پیداست دارای نقش و نگار تنها یک درخت است. این در حالی است که برخی از دیگر سنگ‌های شجر دارای نقش‌های متعددی از درختان هستند. سنگ شجر تک درخت نیز از زیبایی خاصی برخوردار بوده و طرحی خاص و دلنشین دارد.

سنگ شجر زمستانی

شجر زمستانی از دیگر انواع بسیار محبوب و جذاب سنگ شجر است که به دلیل طرح زیبا و دلنشینی که دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. با مشاهده این سنگ گویی به منظره‌ای از درختان زمستانی نگاه می‌کنید. این سنگ می‌تواند گزینه‌ای عالی برای طراحی و ساخت انگشتر باشد.

سنگ شجر راف

شجر راف در واقع نوعی از این سنگ است که تراش نخورده و به صورت کاملا سالم و دست نخورده به فروش می‌رسد. بسیاری از افراد جهت تزئین و زیبایی دکوراسیون اقدام به خرید سنگ راف می‌کنند. همچنین اگر قصد دارید خود سنگ را تراش داده و به شکل دلخواه درآورید، سنگ شجر راف بهترین گزینه خواهد بود.

به طور خلاصه

همانطور که خواندید، شجر از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین سنگ‌های قیمتی است که در ایران نیز یافت می‌شود. این سنگ به دلیل خواص و همچنین طرح زیبا و خاصی که دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان قرار گرفته است. با مشاهده شجر اصل گویی به منظره‌ای از درختان نگاه می‌کنید. به دلیل طرح خاص این سنگ به آن شجر خزه ای، شجر پاییزی، و شجر بهاری نیز گفته می‌شود. این سنگ بیش‌تر در کشورهای هند، برزیل، ماداگاسگار، و ایالات متحده یافت می‌شود. شجر هندی و شجر یمنی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از جمله فواید سنگ شجر اصل می‌توان به رفع دردهای استخوانی، از بین رفتن استرس و اضطراب، دور کردن فقر، و همچنین افزایش رزق و روزی اشاره داشت. بهتر است این سنگ را هر ماه یک بار شارژ کنید تا بتوانید از خواص بی‌نظیر ان بهرمند شوید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. انواع سنگ شجر چیست؟
    این سنگ دارای انواع بسیاری است ازجمله سنگ شجر آبی، شجر قرمز، شجر قهوه‌‌ای، سنگ شجر زرد، شجر دریایی، شجر زنده، جر چهارفصل، شجر شمس، شجر کوهی، شجر سیاه ، شجر قاین، شجر فسیلی،شجر فیروزه، شجر فردوس، شجر شکوفه و شجر سلیمانی اشاره نمود.
  2. مهم ترین خواص سنگ شجر چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ شجر میتوان به دور کننده فقر، افزایش دهنده رزق و روزی، تقویت کننده عضلات قلب، بهبود دهنده گردش خون و بهبود دهنده عملکرد معده اشاره کرد.
  3. نحوه نگهداری سنگ شچر چگونه است؟
    سنگ شجر را از مواد شیمیایی، چرب و اسیدی دور نگهدار دارید و برای شستوشوی آن میتوانید از آب و صابون و همچنین نمک دریا استفاده نمایید.
  4. نحوه تشخیص اصالت سنگ شجر چیست؟
    برای تشخیص سنگ شجر اصل ابتدا باید به سختی و وزن آن توجه کنید این سنگ به راحتی بر روی شیشه خط می‌اندازد. سنگ شجر اصل دارای رنگ های کدر و لکه هستند و به راحتی از سنگ شجر تقلبی که صاف و شفاف است قابل تشخیص میباشد.
4.1/5 - (13 امتیاز)