سنگ عقیق قرمز
سنگ عقیق قرمز💖خواص، تشخیص اصالت✅نحوه نگهداری+شارژ و روانشناسی آن

سنگ عقیق قرمز چیست؟ عقیق قرمز یا کارنلین یکی از سنگ های بزرگی است که جزء خانواده کلسدونی ها است. این گوهر درواقع یکی از معروف ترین سنگ ها در بین کلسدونی ها میباشد. سنگ عقیق قرمز رابا نام های دیگری نظیر سنگ قرمز یمنی‌، سنگ راف عقیق قرمز و سنگ عقیق سلیمانی قرمز در طیف رنگی زرد-نارنجی تا قرمز-نارنجی، قرمز قهوه ای به صورت نیمه شفاف تا مات میتوانید یافت کنید.

سنگ عقیق قرمز اصل

عقیق قرمز جزء سنگ های زینتی است که متشکل شده از کوارتز و سنگ یمانی میباشد و دارای انواع و رنگ‌های گوناگونی است اغلب، در بین سنگ های آتشفشانی و سنگ های دگرگونی، تشکیل میشود. بر پایهٔ تحقیقات اولین استفاده انسان از این سنگ، به هزاره سوم پیش از میلاد و تمدن دره سند برمی‌گردد. در یونان ، از آن ها  در ساخت جواهر و زیورآلات، استفاده می‌شد. سنگ عقیق قرمز همچنین برای ساختن مُهر و نشان‌هایی برای جنگجویان یونانی، مورد استفاده قرار می‌گرفته است و اگر به دنبال خرید انگشتر این سنگ زینتی زیبا هستید میتوانید به فروشگاه اینترنتی خرید نقره سیلور110 مراجعه کنید.

این گوهر نیمه‌شفاف و دارای جلای واکسی است و بهترین نوع آن در هند یافت می‌شود. معمولا عقیق‌های قرمز تجاری، کلسدونی لکه‌دار هستند. عاملی که باعث ایجاد رنگ قرمز در این سنگ میباشد،اکسید آهن است. عقیق قرمز درمناطقی مانند ایران، برزیل، اروگوئه، هند، ژاپن، ماداگاسکار، روسیه و بسیاری از مناطق و کشورهای مختلف کشف می شود. عقیق بهتر، عقیقی است که طبیعی باشد. بیشتر عقیق های که در بازار وجود دارند بهسازی شده اند. به همین علت عقیق های کاملا طبیعی ایران بهترو با ارزش تر  از عقیق های یمنی می باشند . نوع سنگ  عقیق قرمز بسیار مهم است ،عقیق های سرخ کاملا طبیعی دارای بالاترین کیفیت می باشند و بهسازی باعث کاهش کیفیت سنگ عقیق میشود. قیمت عقیق های سرخ کاملا طبیعی و بدون تراش گرانتر از عقیق های یمنی است.

مشخصات سنگ عقیق قرمز

مجموعه ای از کانی ها با فرمول sio2 میباشد و خواص فیزیکی و شیمیایی آن نسبتا مانند کالسدوئن است.از برش داده این گوهر به عنوان سنگ های تزِیینی و زینتی استفاده میکنند . این سنگ  از کلمه یونانی corneus  به معنای شاخی (corne)مشتق گرفته شده است . از نظر شکل بلور: پهن و کوتاه – منشورهای هرمی است . رنگ آن به دلیل اکسید آهن : قرمزمیباشد ، شفافیت: نیمه شفاف، شکستگی: صدفی و در رده‌بندی اکسید است. سختی سنگ عقیق قرمز بین 6.5 تا 7 درجه در مقیاس مو است.

 خواص سنگ عقیق قرمز در روایات

امروزه اغلب آقایان از حلقه های طلا که بسیار برای مردان آسیب پذیر است استفاده می‌ نمایند و یا انگشتر هایی با گوهر الماس و .. که قیمت بسیار گرانی دارند مورد مصرف قرار میدهند. اما در سیره و روش و  روایات اهل بیت به استفاده از گوهر های با ارزش و دیگری چون عقیق سرخ سفارش و بها داده شده است. از دیگر فواید سنگ عقیق قرمز که در روایات گفته شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فقر زدایی : حضرت صادق فرمودند : از دستی که در آن سنگ عقیق قرمز باشد، غیرممکن است که از درهم و دینار، پول خالی باشد.
  2. توسعه رزق : بشیر یکی از یاران حضرت باقر (علیه السلام) از ایشان پرسید: از چه گوهری بر روی انگشترم استفاده کنم ؟
    حضرت فرمودند : ای بشیر! چرا از عقیق قرمز و عقیق زرد و عقیق سفید غافلی!… هر کس یکی از انواع عقیق را در دست کند و شیعه ی اهل بیت نیز باشد، فقط خیر و خوبی و وسعت در رزق می بیند و بی نیاز از مردم می گردد.
  3. ایمنی از هر بلا
    امام علی (علیه السلام)می‌فرمایند: انگشتر عقیق در دست داشته باشید که مایه ی برکت برای شما خواهد بود و از بلاها و گزند ها ایمن می شوید».

  • امان از ظالم
    امام باقر (علیه السلام) فرمودند : سنگ عقیق قرمز  امان است از شر و بدی ، پادشاهان ظالم و هر آنچه که انسان از آن هراس و ترس دارد.

  • ایمنی از قطع دست و خون ریزی
    اعمش می گوید: از حضرت صادق درباره ی فواید عقیق سؤال کردم، فرمودند: انگشتر عقیق قرمز امان است از قطع شدن دست». عرض کردم: ای رسول خدا! بیشتر بگو. فرمودند: آن امان است و از خون ریزی جلوگیری می کند.»

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص سنگ عقیق اصل میتوانید به مقاله لینک شده در فروشگاه اینترنتی نقره جات سیلور110 مراجعه کنید.

خواص سنگ عقیق بر جسم

این گوهر دارای فواید زیادی است که در ادامه مطالب از مهم ترین خواص درمانی سنگ عقیق قرمز (خواص سنگ عقیق قرمز یمنی)را می گوییم.

  • کمک به  بینایی و بهبود سلامت چشم ها
  • سنگ عقیق قرمز دارویی تقویتی و شفابخش برای دستگاههای تولید مثل میباشد.
  • کمک به درمان سردرد
  • کمک به درمان گرفتگی های عضلانی و دردهای خلف
  • درمان و بهبود بیماری هایی مانند صرع، کلیه، روده، پروستات، احتقاق و ورم ها
  • تقویتی برای ریه ها، معده، کبد و مغز
  • محرک دستگاه گوارش
  • جلوگیری از خونریزی های شدید
  • درمان بيماريهاي پوستي از جمله آكنه
  • درمان بیماری های عصبی و بهبود آن
  • کمک  و تقویت سلامت دندان ها
  • تنظیم کننده قند خون و برطرف کننده دیابت
  • تنظیم کننده فشار خون و جلوگیری از سکته قلبی.
  • تقویت کننده حافظه و جلوگیری از آلزایمر.
  • جلو گیری از لخته شدن خون در بدن.
  • سنگ عقیق قرمز از سرما خوردگی و بیماری های ویروسی جلوگیری میکند.
  • کمک و بهبود عفونت های بدن و تنفسی
  • برطرف کننده اختلالات رفتاری و روانی
  • ریشه کن ساختن اعتیاد خانمان سوز
  • برطرف کننده ناراحتی معده و باعث بهبود کارکرد آن می شود.
  • تنظیم کننده انواع غده های بدن از جمله غدد درون ریز و برون ریز

فواید و خواص سنگ عقیق قرمز

 

مهم ترین خواص سنگ عقیق قرمز بر جسم

خاصیت سنگ عقیق قرمز بر روح و روان

سنگ عقیق قرمز چه خاصیتی دارد ؟ این سنگ دارای خواص بسیاری بر روح و روان دارد از جمله :

  • احساس امنیت را ایجاد میکند
  • تقویت کننده عشق و علاقه
  • ضد استرس
  • کمک به درمان امراض سوداوی
  • سنگ عقیق قرمز افزایش دهنده مال حلال میباشد، رزق و روزی را در زندگی افزایش میدهد و باعث  فراوانی نعمت می شود، گره گشای مشکلات میباشد به این منظور که باعث انجام شدن  و حل شدن کارهای سخت به صورت آسان میگردد
  • حذف کننده انرژی های منفی اطراف است و انرژی مثبت و سرزندگی را برای زندگی  صاحب آن به وجود می آورد.
  • اثر مفید و خوبی بر روح و روان انسان می گذارد.
  • دارای ارتعاشات و مداراتی است که در هنگام استفاده و به همراه داشتن آن، این مدارات از خود نیروهایی که باعث تعالی روح و جسم صاحب آن می شود ساطع می کنند. نیرو های سنگ عقیق قرمز همه ی موانع و مشکلات درونی را از بین می برند .
  • افزایش دهنده حس شجاعت، شهامت، قدرت.
  • افزایش دهنده ایمان و انجام امور معنوی.

تشخیص سنگ عقیق قرمز اصل

  1. نگین طبیعی رنگی روشن و شفاف دارا میباشد واز رگه های واضح برخوردار است.، اما نگین بدلی نسبت به نگین اصل شفافیت و روشنایی کمتری دارد. اگر با دقتی بیشتر به نگین طبیعی درمیابید ، لکه های قرمز متراکم کوچک در نوارهای قرمزمیتوانید مشاهده کنید. سنگ بدل ، دارای الگوی گلبرگی می‌باشد و همین مورد باعث تفاوت قیمت میان  سنگ عقیق اصل و بدل میشود. قیمت سنگ عقیق قرمز به علت کمیاب‌تر بودن و زیبایی بی نظیر آن نسبت به دیگر رنگ ها بیشتر است و همین امر تشخیص را برای این رنگ دشوار تر ساخته است.
  2. سنگ های بدلی وزن سبک تری نسبت به سنگ اصل دارا میباشند. اگر مشاهده کردید  نگین انگشتر عقیقتان با کوچک ترین ضربه ای  خراش برداشته،احتمال دارد انگشترتان بدل و تقلبی باشد. اغلب فروشنده ‌ها بیش از حد معمول با آرامی و حساسیت نسبت به سنگی که به شما نشان می ‌‌دهد برخورد میکنند،  به این رفتار بسیار توجه فرمایید زیرا میتواند زنگ خطری برای شما باشد.
  3. به میزان شفافیت سنگ عقیق قرمز توجه کنید. میزان شفافیت و صافی نگین بدل بسیار بیشتر از نوع طبیعی است به گونه ای که نوع طبیعی دارای هرج و مرج و بی نظمی در شفافیت می باشد و می‌توان درون آن خطوط و رگه هایی را به وضوح  دید، در حالی که در نوع بدلی از شفافیت بسیار بالایی برخوردار بوده که مثل شفافیت ظروف کریستالی می ‌باشد. اما به این وجود سنگ طبیعی با شفافیت بالا و صاف هم نیز وجود دارد و باید به آن نیز توجه نمود.
  4. عقیق سرخ را نمیتوان با آتش سوزاند
  5. توانایی روی شیشه خط انداختن را دارد .
  6. انگشتر عقیق قرمز یمنی در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نمایان میکند .

شارژ سنگ عقیق قرمز

عقیق سرخ را باید هفته ای یکبار در آب جاری قرار دهید و بشویید سپس  آن را در مقابل زیر نور خورشید قرار دهید. با این روش سنگ انرژی اولیه  خود را دوباره بدست می‌آورد . میتوانید برای شارژ مجدد و پاکسازی انگشتر عقیقتان نیز  از نمک طبیعی استفاده نمایید به گونه ای که داخل یک ظرف گود نمک بریزید (نمک دریا یا نمک هالیت) و سپس برای یک ساعت سنگ عقیق قرمز خود را داخل ظرف قرار دهید و روی آن را با نمک بپوشانید . همیشه هنگام قرار دادن جواهرات زیر نور خوشید توجه فرمایید  که نور شدید خورشید توانایی آسیب رساندن به جواهرات شما را دارد.

نحوه شارژ سنگ عقیق قرمز

 

روش شارژ سنگ عقیق قرمز

نحوه نگهداری سنگ عقیق قرمز

اگر سنگي را تازه تهيه نمود ه ايد ، قبل از استفاده حتما آن را پاكسازي نماييد . اگر دوستي به علت تماشا کردن يا استفاده ،  سهوا سنگ شما را لمس کرد ، حتما قبل از استفاده دوباره ، آن را  با روش هایی که در بالا تر توضیح داده ایم پاكسازي نماييد .

عقیق به‌ علت بافت کوارتزی خود حساس نیست؛ یعنی موقع شست‌وشوی ظروف یا لباس و استحمام میتوانید از آن استفاده نمایید. با این حال بهتر است سنگ عقیق قرمز خود را کمتر در معرض مواد شوینده، تغییرات دمایی و ضربه ها  قرار دهید.

روانشناسی رنگ سنگ عقیق قرمز

رنگ قرمز دارای نماد های بسیاری میباشد نظیر: انرژی، جنگ، خطر، قدرت، عزت و بزرگی، میل و اشتیاق و عشق .

رنگ قرمز روشن نماد چیست ؟ نماد شادی، جاذبه جنسی، شور، حساسیت و عشق است

رنگ قرمز تیره نماد چه ویژگی است؟ نماد قدرت اراده، خشم، رهبری، شجاعت و اشتیاق است

رنگ درمانی با چاکرای قرمزسنگهای قرمز رنگ متعلق به محل ورود پرانا

و چاکرای اول یا همان چاکرای ریشه، یعنی جایی که انسان انرژی حیات را بدست می آورد هستند.

رنگ قرمز زندگی و قدرت حیات را بیانگر میباشد.

تحقیقات نشان داده گیاهانی که در گلدان های شیشه ای قرمز نگهداری می شوند

چهاربرابر سریعتر از گیاهانی که در نور معمولی هستند، رشد میکنند.

درواقع طبیعت رنگها توانایی اثر گذاری بر زندگی ما را دارند.

بدین ترتیب در رنگ درمانی با سنگهای قرمز رنگ مانند سنگ عقیق قرمز می توانیم با تقویت و دریافت انرژی از ریشه بدن یا طبیعت، چاکراهای پر اهمیتی دیگری مثل چاکرای تاج را بر ریشه ای استوار سازییم.

از خواص درمانی مراقبه با رنگ قرمز، می توان به بیماری های کم خونی، لاغری و کم انرژی بودن اشاره نمود.

با این وجود که سنگ های سرخ  رنگ زیادی وجود دارند اما مشهورتین آنها عقیق های قرمز رنگ هستند.

سنگ عقیق قرمز سمبل چه ماهی است؟

انرژی سنگ‌ها از امواج کیهانی عبور میکند وبا استفاده افراد از سنگ تولد ماه خود این انرژی به سمت صاحبش بازتاب میشود و  از این رو هر سنگ با متولدین ماه  خاص خود  ارتباط بیشتری برقرار می‌کند. سنگ‌ عقیق قرمز توانایی تاثیر گذاری بر فعالیت شمارا نیز دارد و با به وجود آوردن احساس آرامش در شما ، موجب برقراری تعادل در فعالیت‌های روزمره‌ شما  شود. فواید و خواص بی نظیر عقیق سرخ ، بر روی متولدین ماه مهر بسیار تاثیر گذار  است. افرادی که متولد مهر ماه هستند با استفاده از این سنگ و به همراه داشتن آن ، باعث ایجاد احساس رضایت بیشتری میشوند و اعتماد به نفس و آرامش بیشتری را نسبت به سایر دیگر ماه ها بدست می‌آورند و افزایش میدهند.

با توجه به روایات و سخنان و خواص  عقیق در احادیث و مطالب گفته شده می‌توان گفت که عقیق یکی از سنگ های باارزش می‌باشد و استفاده از انواع انگشتر و هر زیورآلاتی با نگین عقیق خواص بسیاری برای روح و بدن انسان دارد و میتواند در زندگی شما بسیار تاثیر گذار باشد. اگر میخواهید در زندگی خود از هر خطری به دور باشید به همراه داشتن سنگ عقیق قرمز میتواند برای شما بسیار مفید باشد.برای خرید این گوهر زیبا میتوانید به دسته بندی فروشگاه اینترنتی خرید نقره سیلور110 مراجعه فرمایید. تمامی کالا های این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا هستند و پشتیبانان سایت 24 ساعته پاسخ گوی سوالات شما عزیزان هستند و همینطور اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد سنگ عقیق قرمز هستید میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. مهم ترین خواص سنگ عقیق قرمز چیست؟
    از مهم ترین خواص عقیق قرمز میتوان به فقرزدایی، توسعه دهنده رزق، ایمن دهنده از هر بلا، کمک کننده به درمان سردرد، درمان کننده بیماری های پوستی، کمک کننده و تقویت کننده دندان ها اشاره کرد.
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ عقیق قرمز چیست؟
    سنگ عقیق قرمز اصل دارای نگینی روشن و شفاف و رگه های واضح است درواقع نگین تقلبی این چنین نیست و سنگ بدلی نسبت به سنگ عقیق قرمز اصل وزن کمتری را دارا میباشد.
  3. نحوه نگهداری سنگ عقیق قرمز چیست؟
    ابتدا قبل از استفاده از این سنگ آن را پاکسازی فرمایید. نگهداری از این سنگ کار بسیار راحتی است و از آن در همه هنگام میتوانید استفاده کنید اما سنگ را در معرض ضربه و مواد شیمیایی قرار ندهید.
  4. سنگ عقیق قرمز نماد چه ماهی است؟
    استفاده از سنگ عقیق قرمز برای تاثیر گذاری بیشتر برای متولدین ماه مهر بسیار توصیه شده است.

3.9/5 - (17 امتیاز)