سنگ چشم ببر
سنگ چشم ببر🤎بررسی خواص،روش نگهداری و نحوه شارژ+تشخیص اصالت

سنگ چشم ببر چیست؟ سنگ چشم ببر به انگلیسی (Tigers eye) نوعی سنگی قیمتی با فرمول شیمیایی sio2 می‌باشد. این گوهر جزء دسته سنگ‌های دگرگونی قرار دارد. سنگ چشم ببر در طیف گسترده رنگ‌ها نظیر: سنگ چشم ببرآبی، سنگ چشم ببر بنفش، سنگ چشم ببر سورمه‌ای، سنگ چشم ببرسیاه، سنگ چشم ببر سبز، سنگ چشم ببر سفید، سنگ چشم ببر صورتی، سنگ چشم ببر قرمز، سنگ چشم ببر قهوه‌ای و سنگ چشم ببر عسلی یافت می‌شود. در این مقاله از فروشگاه آنلاین خرید نقره سیلور110 به بررسی این مطالب می‌پردازیم.

سنگ چشم ببر اصل

نام سنگ چشم ببر به انگلیسی (Tigers eye) است، از انواع سنگ چشم ببر می‌توان سنگ چشم ببر مات و سنگ راف چشم ببر را ذکر کرد. این سنگ در بیشتر نقاط جهان نیز یافت می‌شود اما کشورهای تایلند و آفریقای جنوبی به دلیل کیفیت بسیار بالا از مهم‌ترین منابع این گوهر به حساب می‌آیند، از دیگر زخایر سنگ چشم ببر می‌توان به کشورهای هند، استرالیا، نامبیا، کانادا، برزیل، برمه، چین و اسپانیا نیز اشاره کرد. این  گوهر متشکل از رسوبات آهن و اکسید آهن به صورت لایه لایه می‌باشد و از انباشته شدن کوارتز قهوه‌ای تیره و طلایی به‌ وجود آمده است.

مشخصات سنگ چشم ببر

نام علمی سنگ چشم ببر چشم ببری می‌باشد  برای  نخستین بار در آفریقای جنوبی یافت شد و از نظر شکل بلور منشوری است و همچنین غیر شفاف و نیمه کدر می‌باشد. از نظر  شکستگی صدفی و دارای جلاء شیشه‌ای است، سختی سنگ چشم ببر درجه 7 را اختصاص دارد و قابلیت خط‌اندازی بر روی شیشه را نیز دارد. سنگ چشم ببر نیز فاقد خاصیت مغناطیسی می‌باشد و توانایی جذب اجسام را ندارد. ویژگی‌های سنگ چشم ببر بسیار فراوان هستند که می‌توان به آتش، یکی از عنصر سنگ چشم ببر اشاره کرد که باعث درک بهتر مسائل می‌شود، اشاره نمود. از خواص مهم این سنگ مانند سنگ باباقوری بهبود بیماری‌های چشمی است که تاثیر مثبتی در فروش آن دارد.

تاریخچه سنگ چشم ببر

در جوامع گوناگون این گوهر زیبا نماد هوش و ذکاوت، احترام، شجاعت و استفاده‌ی درست از قدرت بوده است. شاید به همین سبب است که آن را سنگ ببر نام گذاری کرده‌اند. معنای چشم ببر به تلالو باز می‌گردد که آن را هنگام چرخانیدن سنگ می‌توان مشاهده کرد‌، در زمان رومیان اعتقاد بر این بود که این تلالو همانند تلالوئی است که در چشم ببر در هنگام شکار که توجهش به طعمه جلب شده است مشاهده می‌شود و باور بر این بود که سنگ چشم ببر تمرکز و عزم راسخ یک ببر را به ارمغان می‌آورد. سربازان رومی نیز همواره این سنگ را در نبرد‌های خود به همراه داشته و بر روی آن دعای سنگ چشم ببر می‌خواندند و از آن برای ترساندن و فراری دادن دشمنان خود استفاده می‌کردند آنان اعتقاد داشتند که درخشش سنگ موجب حواس پرتی حریف یا دشمن می‌شود  و میدان دید حریف را برای نبرد دشوار می‌سازد. افراد دیگری معتقد بودند که هر کس چشم ببر را همراه خود داشته باشد قادر به مشاهده همه چیز به طور واضح از درون دیوار و یا در بسته نیز می‌باشد .مصریان باستان از این سنگ به جای چشم برخی از مجسمه‌های خاص خود استفاده می‌کردند، به علت آنکه معتقد بودند سنگ چشم ببر نماد بصیرت درونی و سنگی الهی است.

تشخیص سنگ چشم ببر اصل چگونه است

3 روش برای تشخیص چشم ببر اصل و تقلبی وجود دارد که در ادامه مطالب برای شما عزیزان شرح می‌دهیم:

  1. این سنگ مانند سنگ سندلوس مقاومت بالایی دارد و دارای درجه سختی 7 می‌باشد بنابراین به راحتی توانایی و قابلیت خط انداختن بر روی شیشه را نیز دارد.
  2. با توجه به نداشتن خاصیت مغناطیسی چشم ببر، می‌توانید به راحتی چشم ببر اصل از بدل را شناسایی کنید.
  3. رگه‌های موجود در داخل گوهر با حرکت در زیر نور خورشید جا‌به‌جا می‌شوند و چنانچه یکدستی رگه‌ها بیشتر باشد سنگ از ارزش بیشتری برخوردار می‌شود.

خواص سنگ چشم ببر چیست

رنگ‌های سنگ چشم ببر هر کدام دارای خواص منحصر فردی هستند، فواید سنگ چشم ببر بسیار فراوان است و همین علت سبب شده است تا اکثر افراد به خصوص نوجوانان با خرید انگشتر چشم ببر در مدل های مردانه و زنانه استفاده نمایند تا از تاثیر سنگ چشم ببر بر روح و جسمشان بهره‌مند شوند. در ادامه مقاله قصد داریم تا شما را با خواص و مزایای سنگ چشم ببر آشنا کنیم.

  1. گوهرچشم ببر برقرارکننده تعادل بین چاکرای دوم و سوم است.
  2. درمان کننده اختلالات بینایی و چشم‌ها
  3. دفع کننده سموم بدن
  4. افزایش دهنده میل جنسی
  5. درمان کننده مشکلات استخوانی و ستون فقرات
  6. ضد اضطراب و استرس
  7. تقویت کننده کبد
  8. آنتی باکتریال بدن و مهار کردن باکتری‌ها
  9. سنگ چشم ببر تسکین دهنده بیماری‌های تنفسی و آسم است.
  10. تسکین دهنده درد مفاصل
  11. آرامش‌بخش روان
  12. کمک کننده به رفع مشکلات مالی
  13. تقویت کننده اراده
  14. افزایش دهنده اعتماد به نفس
  15. افزایش دهنده تمرکز
  16. سپرمحافظ در برابر بلاها و جادوها
  17. گوهرچشم ببر به همراه آورنده زیبایی و قدرت را برای صاحبش است.
  18. تقویت کننده مراکز حرکتی در بدن
  19. غلبه کننده بر خستگی و بی‌رغبتی
  20. ایستادگی بر روی تصمیماته زندگی
  21. ثابت قدم بودن
خواص سنگ چشم ببر
از خواص مهم سنگ چشم ببر می‌توان به توانایی آن در دفع سموم بدن و افزایش میل جنسی اشاره کرد.

ماه تولد سنگ چشم ببر چیست

انرژی سنگ‌ها از امواج کیهانی عبور می‌کند و با استفاده افراد از سنگ تولد ماه خود این انرژی به سمت صاحبش بازتاب می‌شود و از این رو هر سنگ با متولدین ماه خاص خود ارتباط بیشتری برقرار می‌کند.
سنگ چشم ببر به متولدين خرداد ماه، شهريور و مرداد اختصاص دارد. اين بدان معنا است که لمس و برخورد اين سنگ با بدن افرادي که متولد شده ماه‌هاي خرداد، شهريور و مرداد هستند، سازگاري بيشتري داشته و موجب افزایش انرژي آن‌ها مي‌شود. اما جالب است بدانيد در ميان ماه‌های ذکر شده‌، سازگاری بیشتر گوهر چشم ببر شامل متولدين مرداد مي‌شود. زيرا چشم ببر متعلق به چاکراي خورشيدي بوده و بهتر است بدانید که سياره متولدين ماه مرداد خورشيد است.

مضرات سنگ چشم ببر

سنگ چشم ببر علاوه بر ویژگی‌ها و خواص مفید آن ممکن است سبب آسیب در برخی از افراد شود در ادامه مطلب به عوارض سنگ چشم ببر می‌پردازیم.

استفاده مکرر از چشم ببر با وزنی بیش از چهار رتی ممکن است سبب اتفاقات بسیار ناخوشایند شود.

اگر در طی ماه‌های تابستان از چشم ببر به طور مکرر استفاده می‌نمایید بهتر است بدانید که ممکن است خونریزی در چشم و گوش و بینی را برای شما به همراه داشته باشد.

روش و نحوه نگهداری سنگ چشم ببر

نگهداری سنگ چشم ببر آدابی دارد و بهتر است این آداب را بدانیم تا به نحوه صحیح از سنگ خود استفاده نماییم تا از هرگونه آسیب رسیدن به سنگ جلوگیری کنیم.

  • سنگ چشم ببر نسبت اکثر اسیدها و مواد شیمیایی  که در داخل  محلول‌های شوینده وجود دارند آسیب پذیر است بهتر است برای تمیز کردن این گوهر آن را داخل محلول آب و پودر صابون قرار دهید و سپس بشویید دقت کنید که سنگ را به مدت طولانی داخل محلول قرار ندهید.
  • عطر و اسپری می‌تواند اثر مخربی بر روی سنگ داشته باشد و سبب کدر شدن و یا تغییر رنگ چشم ببر شما گردد.
  • از شوینده‌های فراصوتی و بخارشو می‌توانید برای انواع کوارتز به کار برد اما باید این کار را با احتیاط و دقت فراوان انجام دهید .
  • ما به شما توصیه ‌می‌کنیم قبل از انجام فعالیت‌های سنگین نظیر ورزش، شنا و اسباب کشی و همچنین کار با مواد شوینده و بهداشتی مثل استحمام یا شستن ظروف از استفاده سنگ چشم ببر خودداری فرمایید.
  • چشم ببر را به طور کاملا جداگانه از سایر جواهرات درون یک پارچه نرم قرار دهید و داخل جعبه جواهرات نگهداری کنید.
روش و نحوه نگهداری از سنگ چشم ببر
نحوه نگهداری از سنگ چشم ببر: در استفاده از سنگ چشم ببر از تماس زیاد آن با مواد شوینده و عطر و اسپری خودداری کنید.

نحوه شارژ سنگ چشم ببر

می‌دانید که برای استفاده از انرژی‌های سنگ نیاز به شارژ سنگ می‌باشد حال سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان سنگ خود را پاکسازی کرد در ادامه مقاله به توضیح روش پاکسازی سنگ چشم ببر یا به اصطلاح روش شارژ سنگ چشم ببر می‌پردازیم.

برای شارژ چشم ببر و پاکسازی سنگ  Tigers eye کافیست سنگ خود را با آب بشویید،

سپس آن را برای مدتی داخل  آب جاری رودخانه یا چشمه قرار دهید .

و پس از مدت حداکثر یک ساعت  سنگ چشم ببر را به مدت نیم ساعت در معرض تابش نور خورشید قرار دهید.

بهتراست بدانید که باید  این سنگ هفته‌ای یکبار پاکسازی و شارژ کنید.

و حدوداً دو الی سه ساعت در برابر تابش نور خورشید قرار دهید تا شارژ شود.

 

محصولات انگشتر نقره چشم ببر

 

برش و طرح سنگ چشم ببر

چشم ببر اغلب در بیشتر مواقع به  گونه کوژ شکل برش داده می‌شود تا باعث شود  تلالو متغیر خود را به بهترین شکل حفظ کند و جلوه نماید .
در بعضی موارد چشم ببر ممکن است به صورت یک سنگ تزئینی طراحی شود، تراش‌های گل شکل و حیوانات بسیار مورد توجه و معروف هستند. بعضی مواد ممکن است سنگ چشم ببر در طرح‌های مختلفی دیده شود که بسیار نادر هستند. اکثر گوهرهای چشم ببر به شکل بیضی ختم می‌شوند اما طرح‌هایی دیگر نظیر گلابی، دایره و شکل‌های مبهم نیز یافت می‌شود.

نحوه تشکیل سنگ چشم ببر

تبدیل چشم ببرهنگامی شروع می‌شود که کوارتز به آهستگی  میان رشته‌‌‌‌‌‌های کروسیدولیت قرارمی‌گیرد و در نهایت کوارتز کاملا جایگزین کروسیدولیت می‌شود در حالیکه شکل رشته‌ای اصلی باقی مانده است.
چشم ببر را به خاطر تلالو متغیر و رنگ‌های زیبا طلایی قهوه‌ای می‌شناسند.
این سنگ با چشم شاهین و پیترسیت که هر دو همین درتلالو را دارند، در ارتباط است.
سنگ چشم ببر در واقع از چشم شاهین تشکیل شده است.
در طی فرآیند تبدیل شبه کانی موادی که دارای اکسید آهن بیشتری هستند چشم ببر را قهوه‌ای می‌کنند، آن‌هایی که دارای آهن کمتری هستند رنگ آبی اصلی کروسیدولیت را می‌سازند.
از نظر فنی اصطلاح پیترسیت ممکن است برای توصیف سنگ موزاییکی چشم ببر و چشم شاهین نیزمورد استفاده شود.
سنگ‌های موزاییکی صخره‌هایی هستند که از مواد شکسته، ترکیب شده و سپس تغییر شکل یافته به عنوان ماده جدیدی ساخته می‌شوند.همین امر سبب درخشندگی متغیری سنگ چشم ببر می‌شود.

اغلب در بسیاری مواقع تجربه کرده‌اید که پس خریداری کالا از سایت‌ها، محصولی که بدست شما رسیده است تقلبی یا غیر اصل بوده است به منظور جلوگیری از اینگونه اتفاقات و افراد سودجو حتما باید به سایت‌های معتبر رجوع کنید. فروشگاه اینترنتی سیلور 110 یکی از معتبرترین سایت‌ها می‌باشد که می‌توانید با اطمینان کامل از آن خریداری فرمایید. متخصصان و پیشتیبانان این سایت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما مشتریان عزیز می‌باشند. تمامی محصولات این سایت دارای ضمانت و گارانتی می‌باشند و شما می‌توانید درصورت هرگونه نارضایتی محصول خریداری شده را به مدت یک هفته مرجوع فرمایید. با خرید سنگ چشم ببر از این سایت دیگر نگران هیچ  مشکلی نباشید و یک خرید فوق العاده را تجربه نمایید. جهت مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی سنگ چشم ببرمی‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

4.2/5 - (16 امتیاز)