سنگ شاه مقصود
سنگ شاه مقصود💛بررسی0تا100خواص،اصالت+معادن و روش نگهداری آن

سنگ شاه مقصود چیست و چه خواصی دارد؟ انواع این سنگ کدامند؟ بهترین روش تشخیص سنگ شاه مقصود اصل چیست؟ روش نگهداری سنگ شاه مقصود چگونه است؟ شاه مقصود از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی است که به صورت عمده در کشور افغانستان یافت می‌شود. بهترین نمونه‌های این سنگ از معدن شاه مقصود در افغانستان یافت می‌شوند. از این سنگ ارزشمند در ساخت انواع جواهرات و تسبیح استفاده می‌شود. دلیل محبوبیت بالای شاه مقصود زیبایی این سنگ و همچنین خواص بی‌نظیر آن است. از جمله خواص و فواید سنگ شاه مقصود افغانی می‌توان به تقویت ستون فقرات، تقویت عملکرد قلب، و همچنین بهبود جریان خون اشاره داشت.

بهترین روش نگهداری این سنگ استفاده از آب و صابون و پارچه‌ای لطیف برای تمیز کردن آن است. شما می‌توانید با توجه به وزن سنگ نسبت به حجم آن و همچنین رنگ سنگ به اصل بودن آن پی ببرید. با این وجود به دلیل حرفه‌ای بودن نمونه‌های تقلبی، تشخیص شاه مقصود اصل کاری مشکل و بعضاً غیرممکن است. از جمله انواع سنگ شاه مقصود می‌توان به سنگ شاه مقصود سفید، سبز، و زرد اشاره داشت. توجه داشته باشید که سنگ شاه مقصود قرمز به صورت طبیعی به دست نمی‌آید. شما می‌توانید با شارژ این سنگ تا سال‌ها از خواص بی‌نظیر این سنگ ارزشمند بهرمند شوید. برای آنکه بتوانید از اصل بودن این سنگ اطمینان کامل داشته باشید می توانید به فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 مراجعه کنید. در ادامه به بررسی بیش‌تر شاه مقصود و خواص آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سنگ شاه مقصود چیست؟

حتما شما نیز تا کنون نام تسبیح سنگ شاه مقصود را شنیده‌اید. سنگ شاه مقصود سنگی به رنگ سبز یا زرد است که از محبوبیت بسیار زیادی در میان ایرانیان برخوردار است. بر روی سطح این سنگ نقاط تیره‌ای وجود دارند که موجب می‌شوند سنگ همانند پوست مار به نظر رسد. به همین دلیل هم برخی از افراد شاه مقصود را با نام سنگ مار می‌شناسند. در کانی‌شناسی نیز به این سنگ مارپیچ گفته می‌شود که در زبان لاتین به معنای سنگ مار است.

از این سنگ بیش از هر چیز در ساخت انواع تسبیح و انگشتر استفاده می‌شود. محبوبیت این سنگ دلایل گوناگونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به زیبایی این سنگ و همچنین خواص و فواید بی‌نظیر آن اشاره داشت. شاه مقصود در واقع نامی تجاری برای سنگی نیمه‌قیمتی به نام سرپانتین است. بسیاری از افراد شاه مقصود را به رنگ زردش می‌شناسند؛ اما این سنگ در رنگ‌های دیگری از جمله سبز، نباتی، قرمز، سیاه نیز یافت می‌شود.

معدن سنگ شاه مقصود

سنگ شاه مقصود به طور عمده در کشور افغانستان و از کوه‌های موجود در اطراف شهر قندهار یافت می‌شود. نام این سنگ در واقع از نام فردی با نام مسعود شاه گرفته شده است. مسعود شاه از سوی پادشاهان صفوی مسئولیت حکومت بر ناحیه افغانستان را بر عهده داشت و در دوران حکومت خود بر این ناحیه اهمیت زیادی به پیشرفت ناحیه مجاور امام زاده شاه‌آقا می‌داد. به همین دلیل هم به پاس زحمات شاه مسعود و اهمیت وی به امام زاده شاه‌آقا، نام سنگ سرپانتین که در کوه‌های اطراف آن ناحیه یافت می‌شد با نام شاه مقصود شناخته شد. سنگ شاه مقصود افغانی در سرتاسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در ساخت بسیاری از جواهرات و زیورالات به ویژه انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص سنگ شاه مقصود افغانی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از دلایل مهم محبوبیت و اهمیت بالای شاه مقصود خواص آن است. از جمله خواص و فواید این سنگ می‌توان به ایجاد نیرویی آرامش‌بخش اشاره داشت.اگر بخواهیم یکی دیگر از سنگ هایی که نیرویی آرامش بخش دارد نام ببریم، میتوانیم به سنگ عقیق یمنی اشاره کنیم. شما میتوانید درباره این سنگ در مجله سیلور110 مطالعه کنید. استفاده از این سنگ ارزشمند می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و هماهنگی در اعصاب را نیز افزایش دهد. همچنین از دیگر خواص سنگ شاه مقصود افغانی می‌توان به تقویت قلب و بهبود جریان خون اشاره داشت. از شاه مقصود برای درمان افسردگی، حالت‌های ضعیف، و بی‌خوابی نیز استفاده می‌شود. این سنگ می‌تواند کلیه را تقویت کرده و درمانی مناسب برای بیماران کبدی باشد. از دیگر خواص سنگ شاه مقصود افغانی می‌توان به تحریک اعصاب غدد چشایی و تقویت غدد اشاره داشت.

فواید و خواص سنگ شاه مقصود
بهترین فواید سنگ شاه مقصود، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود جریان خون و درمان افسردگی است.

به همراه داشتن این سنگ می‌تواند ستون فقرات را تقویت کرده و سردردهای عصبی و میگرنی را تا حد زیادی بهبود دهد. همچنین شاه مقصود برای درمان تنگی نفس نیز بسیار مناسب است. از دیگر خواص و فواید سنگ شاه مقصود می‌توان به افزایش قدرت تمرکز و خلاقیت و همچنین افزایش شادی و نشاط اشاره داشت. شما می‌توانید با استفاده از این سنگ ارزشمند نگرانی‌ها را رفع کرده و انرژی‌های مضر را از میان ببرید. علاوه بر این شاه مقصود می‌تواند قوای جنسی را افزایش داده و کسب و کار را رونق دهد.

روش نگهداری سنگ شاه مقصود

یکی از نکاتی که باید پس از خرید سنگ‌های قیمتی به آن توجه داشته باشید شیوه نگهداری از سنگ‌ها است. با نگهداری صحیح و مناسب از سنگ‌های قیمتی می‌توانید تا زمان بیش‌تری از زیبایی و جذابیت آن‌ها لذت ببرید. بهترین روش نگهداری این سنگ و تمیز کردن آن استفاده از آب گرم و صابون است. به خاطر داشته باشید که استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی می‌تواند رنگ‌ آن‌ها را کدر کرده و پس از مدت زمانی زیبایی آن‌ها را از بین ببرد. سعی کنید برای نگهداری سنگ شاه مقصود تنها از کمی آب و صابون و پارچه‌ای تمیز و لطیف استفاده کنید. همچنین بهتر است انگشتر شاه مقصود را جدا از سایر جواهرات نگهداری کنید.

نگهداری سنگ شاه مقصود
نگهداری از سنگ شاه مقصود شامل جدا کردن از سایر جواهرات و تمیز کردن با آب گرم و صابون و یک دستمال لطیف

تشخیص سنگ شاه مقصود اصل چگونه است؟

یکی از رایج‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در زمان خرید با آن مواجه می‌شوند تشخیص سنگ‌های اصل از نمونه‌های تقلبی و مصنوعی است. حقیقت این است که با وجود ابزارآلات پیشرفته امروزی و تولید حرفه‌ای سنگ‌های مصنوعی، تشخیص نمونه‌های اصلی سنگ‌ها کاری بسیار مشکل است. از این رو توصیه می‌شود که برای تشخیص سنگ شاه مقصود اصل از کمک افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه استفاده کنید. با این وجود نشانه‌هایی هستند که گاه توجه به آن‌ها می‌تواند به شما در تشخیص شاه مقصود اصل کمک کند. به طور مثال باید توجه داشته باشید که مهره‌های این سنگ نسبت به حجمی که دارند از وزن مناسبی برخوردار باشند. علت این است که معمولاً رزین‌های مصنوعی نسبت به حجمی که دارند از وزن بسیار کم‌تری برخوردار هستند.

همچنین بهتر است توجه داشته باشید که سنگ شاه مقصود قرمز و آبی به صورت طبیعی یافت نمی‌شود. برخی از افراد برای جذابیت بیش‌تر تسبیح‌ها و انگشترها اقدام به تولید شاه مقصود قرمز به صورت مصنوعی می‌کنند. از این رو بهتر است در تشخیص شاه مقصود اصل به رنگ سنگ نیز توجه کنید. همچنین بهتر است از خرید سنگ شاه مقصود که شبیه به شیشه و کاملاً بی‌رنگ است نیز خودداری کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که شاه مقصود معمولاً رنگ زرد متمایل به سبز تا سبز تیره دارد. از این رو سنگ‌هایی که دارای رنگ زرد سیر هستند به احتمال بالا به صورت مصنوعی تولید شده‌اند. در انتها توصیه ما به شما این است که برای خرید تسبیح شاه مقصود اصل به فروشگاه‌ اینترنتی نقره جات سیلور110 مراجعه کنید تا بتوانید از اصالت و کیفیت خرید خود اطمینان کامل داشته باشید.

سنگ شاه مقصود سفید

با وجود آنکه این سنگ معمولاً به رنگ سبز و زرد وجود دارد، یکی از انواع شاه مقصود به رنگ سفید نیز یافت می‌شود. البته بهتر است توجه داشته باشید که رنگ سنگ شاه مقصود سفید کاملاً سفید نبوده و کمی به سبز تمایل دارد. با توجه به این نکته بهتر است از خرید شاه مقصود سفید که رنگ آن کاملاً سفید یا شفاف است دوری کنید.

شارژ سنگ شاه مقصود چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت سنگ شاه مقصود فواید و خواص این سنگ است. بسیاری از افراد تنها برای بهره بردن از خواص و فواید سنگ شاه مقصود اقدام به خرید این سنگ می‌کنند. خواص این سنگ ارزشمند می‌توانند به شما برای برقراری تعادل جسمی و روحی در زندگی کمک کنند. اما اگر می‌خواهید تا مدت‌های طولانی از این سنگ استفاده کرده و از خواص ان بهرمند شوید باید این سنگ را در بازه‌های زمانی مشخص شارژ کنید. شارژ سنگ شاه مقصود به حفظ انرژی سنگ کمک خواهد کرد. اما بهترین روش برای شارژ سنگ شاه مقصود چیست؟

خوشبختانه شارژ سنگ‌های قیمتی و درمانی کار پیچیده‌ای نبوده و به راحتی قابل انجام است. تنها کافیست شاه مقصود را با استفاده از آب جاری شستشو داده و سپس آن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. انجام این کار تنها برای یک ساعت کافی خواهد بود. بهتر است شارژ این سنگ را ماهی یکبار انجام دهید.

در یک کلام

همانطور که گفته است، شاه مقصود از جمله سنگ‌های نیمه‌قیمتی است که به دلیل انواع خواص و فوایدی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. از این سنگ بیش‌تر برای طراحی و ساخت انواع جواهرات و زیورالات از جمله انگشتر استفاده می‌شود. همچنین تسبیح شاه مقصود نیز از شهرت بالایی برخوردار است. غنی‌ترین معدن سنگ شاه مقصود در کشور افغانستان واقع است. از جمله مهم‌ترین خواص و فواید شاه مقصود افغانی می‌توان به افزایش قدرت تمرکز و خلاقیت، افزایش شور و نشاط، و همچنین کاهش انرژی‌های منفی و غم و غصه اشاره داشت. تشخیص سنگ اصل کاری مشکل بوده و بهتر است برای آن از کمک افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. شما می‌توانید با شارژ این سنگ تا مدت‌های طولانی از خواص این سنگ ارزشمند بهرمند شوید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سنگ این ویدئو را تماشا کنید.

سوالات متداول:

  1. مهم ترین خواص سنگ شاه مقصود چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ شاه مقصود میتوان به تقویت ستون فقرات، تقویت کننده عملکرد قلب، بهبود دهنده جریان خون، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و آرامش بخش اشاره کرد.
  2. نحوه نگهداری سنگ شاه مقصود چگونه است؟
    بهتر است این سنگ را به دور از دیگر جواهرات نگه داری فرمایید و جهت شستشوی آن میتوانید از آب و صابون و پارچه لطیف استفاده نمایید.
  3. نحوه تشخیص اصالت سنگ شاه مقصود چیست؟
    سنگ شاه مقصود اصل اصل نسبت به حجم آن وزن سنگین ترین از سنگ تقلبی دارد که میتوانید به آن توجه فرمایید. و همچنین از خرید سنگ شاه مقصودی که شبیه به شیشه بی رنگ است خودداری کنید.
  4. انواع سنگ شاه مقصود چیست؟
    از انواع سنگ شاه مقصود میتوان به سنگ شاه مقصود سبز، سنگ شاه مقصود نباتی، سنگ شاه مقصود قرمز و سنگ شاه مقصود سیاه نیز اشاره کرد.
4/5 - (33 امتیاز)