سنگ عقیق یمنی
بررسی تخصصی+خواص سنگ عقیق یمنی اصل😍معرفی انواع آن

سنگ عقیق یمنی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان عقیق یمنی اصل را تشخیص داد؟ خواص سنگ عقیق یمنی اصل چیست؟ عقیق یمنی یکی از سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است که به دلیل ظاهر جذاب و زیبا و همچنین خواص و فوایدی که به همراه دارد مورد توجه بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی قرار گرفته است. این سنگ به طور عمده از معادن واقع در کشور یمن استخراج می‌شود. سنگ عقیق یمنی اصل در رنگ‌های گوناگونی یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کبود، قهوه‌ای، نارنجی، و سبز اشاره داشت. از جمله خواص عقیق یمنی می‌توان به افزایش شادی و نشاط و دور کردن فقر و نداری اشاره کرد.

معمولاً تشخیص این سنگ کار افراد متخصص و باتجربه در این زمینه است. با این وجود توجه به برخی از نکات از جمله رنگ سنگ و آزمایش سختی آن می‌توانند به شما برای تشخیص اصل بودن آن کمک کنند. توصیه می‌شود جهت خرید انگشتر عقیق یمنی اصل به فروشگاه‌ها سیلور110 مراجعه کنید تا از کیفیت خرید خود اطمینان کامل داشته باشید. در ادامه به بررسی بیش‌تر خواص این سنگ خواهیم پرداخت:

ویژگی‌ها و مشخصات سنگ عقیق یمنی

عقیق یمنی از جمله سنگ‌های قیمتی است که با رنگ سرخ شهرت دارد و تقریباً همگان این سنگ را با همین مشخصه می‌شناسند. اما این گوهر ارزشمند را می‌توان در رنگ‌های گوناگون از جمله یاسی، قهوه‌ای، مشکی، پرتقالی، و کبود نیز یافت کرد. معادن سنگ عقیق از جمله بهترین، باکیفیت‌ترین، و قدیمی‌ترین معادن هستند. این سنگ باارزش بیش‌تر از کشور یمن استخراج می‌شود. معمولاً سنگ‌های عقیق یمنی از کیفیت و ارزش بیش‌تری نسبت به سنگ‌های استخراج شده از دیگر معادن برخوردار بوده و با قیمت بیش‌تری هم به فروش می‌رسند.

مشخصات سنگ عقیق یمنی اصل
مشخصات سنگ عقیق یمنی اصل: ساختاری یک دست که سنگ یشم روی آن خط نمی اندازد.

بسیاری از کلکسیون‌دارهای سنگ‌های قیمتی به جمع‌آوری سنگ‌های عقیق یمنی سرخ و قهوه‌ای علاقمند هستند. در کشور ایران بیش‌ترین کاربرد این سنگ مربوط به صنعت جواهرات و ساخت انواع زیورالات از جمله انگشتر است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن را نیز می‌توان آیات و روایاتی دانست که در باب خواص سنگ عقیق یمنی مطرح شده‌اند.

از جمله مهم‌ترین مشخصه‌ها و ویژگی‌های سنگ عقیق یمنی می‌توان به سختی میان 6.5 تا 7 موس و وزن مخصوص در حدود 2.6 اشاره داشت. نگین‌های این سنگ دارای شفافیت کم تا زیاد بوده و از نوع دانه‌های ریز کوارتز هستند. سنگ عقیق یمن اصل معمولاً در رنگ‌های نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، کبدی، عسلی، سوسنی، و سیاه یافت می‌شود. بسیاری از مردمان از گذشته‌های دور بر این باور بوده‌اند که استفاده ازعقیق یمنی می‌تواند از آن‌ها در برابر انواع حوادث و اتفاقات ناخوشایند محافظت کند.  

فواید و خواص سنگ عقیق یمنی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از این سنگ و محبوبیت آن روایات و احادیثی هستند که به خواص این سنگ ارزشمند اشاره می‌کنند. از جمله این روایات می‌توان به روایتی از امام صادق‌ (ع) اشاره داشت که در آن گفته شده است که همانند استفاده از سنگ شجر، استفاده از انگشتر عقیق یمنی می‌تواند فقر را از انسان دور کند. از جمله مهم‌ترین خواص معنوی سنگ عقیق یمنی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دور کردن فقر و نداری
  • افزایش رزق و روزی و فراخی
  • دفع بلا در برابر حوادث و خطرات گوناگون
  • از میان بردن ترس و افزایش شجاعت و دلاوری
  • محافظت در برابر چشم زخم
  • افزایش خوش‌شانسی و خوش‌اقبالی

همچنین سنگ عقیق می‌تواند خواص زیادی نیز برای بدن به دنبال داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

خواص سنگ عقیق یمنی
مهمترین خواص سنگ عقیق یمنی: دفع فقر، محافظت در برابر چشم زخم و دقع شر و بلا است.

خواص سنگ عقیق برای بدن

استفاده از این سنگ می‌تواند انواع بیماری‌ها و دردها از جمله بیماری‌های مربوط به کمردرد، پادرد، استخوان‌درد، و همچنین دردهای ماهیچه‌ای را تا حد زیادی درمان کند. حرکت فوق‌العاده این سنگ می‌تواند مدارات شفابخش را به سمت خود جذب کرده و یک انرژی شفابخش بسیاری قوی را تشکیل دهد. از دیگر خواص سنگ عقیق یمنی اصل برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • درمان انواع بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش
  • درمان انواع دردهای استخوانی به ویژه کمردرد
  • جلوگیری از خونریزی‌های شدید به ویژه برای بانوان
  • از میان بردن انواع ناراحتی‌های روحی و غم و اندوه
  • افزایش آرامش و شادی و نشاط
  • درمان انواع بیماری‌های پوستی از جمله آکنه
  • از میان بردن خستگی و کوفتگی چشم‌ها

سنگ عقیق یمنی اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

یکی از چالش‌های مهمی که بسیاری از علاقمندان به عقیق یمنی با آن مواجه می‌شوند نحوه تشخیص سنگ عقیق یمنی اصل است. متاسفانه برخی از سودجویان اقدام به فروش نمونه‌های تقلبی و مصنوعی این سنگ با قیمت‌های گزاف می‌کنند. توجه داشته باشید که تشخیص عقیق یمنی اصل کار سنگ‌شناسان و افراد باتجربه و متخصص در این زمینه است. برای تشخیص اصل بودن این سنگ باید از یک میکروسکوپ نیز استفاده کنید. انواع اصل و طبیعی این سنگ معمولاً رنگی یکنواخت دارند و ساختار سنگ و رنگ داخل این گوهر آنچنان نرم و یکدست هستند که معمولاً در نظر چشم غیرمسلح سنگ کاملاً یکدست به نظر می‌رسد.

با قرار دادن سنگ در مقابل نور می‌توانید در داخل آن حالتی روغنی را مشاهده کنید. البته سنگ‌هایی که رگه‌های طبیعی و کمی رنگدانه داشته باشند نیز به شرط درخشان و شفاف بودن و حرارت ندیدن از ارزش زیادی برخوردار خواهند بود. روش دیگری که می‌توانید برای تشخیص عقیق یمنی اصل از آن استفاده کنید آزمایش سختی سنگ است. به طور مثال اگر یک سنگ یشم بر روی سنگ عقیق کشیده شده و بر روی آن خط بیندازد، می‌توانید مطمئن باشید که سنگ عقیق تقلبی است. همچنین بهتر است به هنگام خرید این سنگ به رنگ‌ سنگ نیز توجه داشته باشید. به طور کلی اگر می‌خواهید از خرید خود اطمینان کافی داشته باشید بهتر است به فروشگاه‌ خرید نقره سیلور110 سر بزنید.

معروف‌ترین انواع سنگ عقیق یمنی

عقیق یمنی انواع بسیار گوناگونی دارد. هر یک از انواع این سنگ در رنگ‌های خاصی یافت شده و خواص منحصر به فردی دارند. اگر قصد شما از خرید نگین عقیق یمنی استفاده از خواص این سنگ است، بهتر است پیش از اقدام به خرید درباره انواع عقیق یمنی مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نوع را متناسب با خواسته‌های خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین انواع سنگ عقیق یمنی خواهیم پرداخت:

سنگ عقیق یمنی کبود

سنگ عقیق یمنی کبود از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع سنگ‌های عقیق است که به دلیل رنگ جذاب و ظاهر دلربای خود نظر بسیاری از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی را به خود جلب کرده است. رنگ این سنگ آبی بوده و از جمله خواص و فواید مهم آن می‌توان به دور کردن فقر اشاره داشت. همچنین استفاده از این سنگ می‌تواند عمکلرد معده را بهبود داده و اعتیاد و انواع اختلالات عصبی را از میان بردارد. برای شارژعقیق یمنی کبود می‌توانید آن را هفته‌ای یک بار در آب جاری بشویید و سپس مقابل نور خورشید قرار دهید. شارژ انگشترعقیق یمنی کبود می‌تواند خواص آن را به خوبی حفظ کند. این نوع سنگ عقیق به عنوان سنگ مخصوص متولدین ماه‌های مهر، دی، بهمن، مرداد، و شهریور معرفی شده است.

سنگ عقیق یمنی سبز

سنگ عقیق یمنی سبز از دیگر انواع عقیق یمنی است که در ساخت بسیاری از جواهرات و زیورالات مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عهد باستان، عقیق یمنی سبز به عنوان یک حرز عالی شناخته می‌شد و از نظر مصونیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. قدیمیان باور داشتند که استفاده از این سنگ می‌تواند تشنگی را رفع کرده و از بروز تب جلوگیری کند. از جمله مهم‌ترین خواص سنگ عقیق یمنی سبز می‌توان به ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن و بهبود خستگی‌های ذهنی و جسمی اشاره داشت. همچنین از این سنگ می‌توان برای بهبود دیابت و متعادل‌ کردن درصد قند خون نیز بهره برد. این سنگ به عنوان سنگ تولد ماه‌های مهر، بهمن، دی، شهریور، و مرداد شناخته می‌شود.

سنگ عقیق یمنی نارنجی

از دیگر انواع این سنگ می‌توان به سنگ عقیق یمنی نارنجی یا پرتقالی اشاره داشت. این سنگ همانطور که از نامش پیداست به رنگ نارنجی روشن در طبیعت یافت می‌شود. رنگ جذاب و زیبای این نوع سنگ از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن است. برخی از انگشترهای عقیق یمنی نارنجی رنگی متمایل به قهوه‌ای نیز دارند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان بهترین انگشتر عقیق یمنی نارنجی را خریداری کرده و از اصالت و کیفیت خرید خود اطمینان کافی داشته باشید.

به طور خلاصه

همانطور که گفته شد، عقیق یمنی از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب است. مهم‌ترین و باکیفیت‌ترین منابع این سنگ در کشور یمن واقع شده‌اند و سنگ‌هایی که از این معادن استخراج می‌شوند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. سنگ عقیق یمنی انواع بسیار گوناگونی داشته و معمولاً در رنگ‌های سبز،  قرمز، قهوه‌ای، نارنجی، و کبود یافت می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این سنگ ارزشمند خواص و فواید آن است که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان انواع دردهای استخوانی از جمله کمردرد، از بین بردن انرژی‌های منفی و غم و ناراحتی، و همچنین افزایش شادی و نشاط اشاره داشت. از جمله محبوب‌ترین انواع عقیق یمنی نیز می‌توان به سنگ عقیق یمنی نارنجی، سبز، و کبود اشاره داشت که هر یک خواص و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1.  مهم ترین خواص سنگ عقیق یمنی چیست؟
    از مهم ترین خواص سنگ عقیق یمنی میتوان به افزایش دهنده رزق و روزی، از بین برنده ترس، افزایش دهنده خوش شانسی، دفع کننده فقر، محافظ دربرابر چشم زخم، درمان کننده انواع بیماری های پوستی و از بین برنده خستگی اشاره نمود.
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ عقیق یمنی چیست؟
    برای تشخیص سنگ عقیق یمنی اصل نیازمند میکروسکپ هستید و همچنین میتوانید با توجه به سختی سنگ عقیق یمنی سنگ اصل از بدل را تشخیص دهید به طوری که اگر سنگ یشم بر روی عقیق خط بیندازد عقیق تقلبی میباشد.
  3.  انواع سنگ عقیق یمنی چیست؟
    از انواع سنگ عقیق یمنی میتوان به سنگ عقیق یمنی کبود، سنگ عقیق یمنی سبز، سنگ عقیق یمنی نارنجی و قهوه ای اشاره کرد.
  4.  نحوه نگهداری سنگ عقیق یمنی چگونه است؟
    بهتر است سنگ عقیق یمنی را به دور از مواد شیمیایی و اسیدی ، ضربه و حرارت نگه داری کنید و جهت پاکسازی آن میتوانید از آب و آب نمک استفاده نمایید.
3.9/5 - (31 امتیاز)