سنگ شرف الشمس
سنگ شرف الشمس💛تشخیص اصالت، خواص و رمزگشایی دعا

سنگ شرف الشمس

سنگ شرف الشمس چیست؟ چگونه می‌توان شرف الشمس اصل را تشخیص داد؟ سنگ شرف الشمس از جمله سنگ‌های قیمتی است که در دست بسیاری از مسلمانان و شیعیان مشاهده می‌شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که سنگ شرف الشمس سنگ عقیق زرد رنگ است. اما بهتر است بدانید که واژه شرف الشمس در واقع به دعایی با این نام اشاره دارد. برخی از افراد این دعا را منسوب به حضرت علی (ع) دانسته و برخی دیگر آن را شامل 5 نام خداوند می‌دانند. نگین شرف الشمس سفید یا زرد در واقع یک سنگ عقیق است که دعای شرف الشمس بر روی آن حک شده است. استفاده از انگشتر شرف الشمس خواص و فواید بسیار زیادی به همراه دارد که همین امر باعث شده افراد زیادی اقدام به خرید انگشتر شرف الشمس کنند و از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش رزق و روزی و دوری از فقر اشاره داشت.

یکی از مسائلی که باید در خرید این سنگ زرد یا سبز به آن توجه داشته باشید اصل بودن سنگ است. اصل بودن سنگ شرف الشمس را می‌توان با روش‌های گوناگون تشخیص داد که از جمله آن‌ها می‌توان به خط انداختن روی شیشه و نسوختن در اتش اشاره داشت. همچنین باید در خرید انگشتر شرف الشمس به رعایت آداب لازم در نوشتن دعا نیز توجه داشته باشید. از این رو توصیه می‌شود که برای خرید این سنگ به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید. قیمت سنگ شرف الشمس سفید یا زرد با توجه به معیارهای گوناگونی از جمله خلوص و شفافیت سنگ و همچنین اندازه و وزن آن تعیین خواهد شد. در ادامه این مقاله به بررسی بیش‌تر دعای شرف الشمس و ارزش سنگ و انگشتر حاوی این دعا خواهیم پرداخت. با وبسایت خرید نقره سیلور 110 همراه باشید.

دعای شرف الشمس چیست؟

در بسیاری از احادیث و روایات به مزایای استفاده از انواع دعا و حرزهای گوناگون جهت دوری از گرفتاری‌ها و بلاها اشاره شده است. دعای شرف الشمس از جمله دعاهایی است که در بسیاری از روایات به استفاده از آن توصیه‌ شده است. دعای شرف الشمس در واقع دعایی منسوب به حضرت علی (ع) است. البته برخی از افراد نیز معتقدند که شرف الشمس شامل 5 اسم اعظم خداوند است. دعای شرف الشمس خواص و مزایای زیادی به همراه دارد که بنا بر روایات نقل شده نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد.

مزایای دعای سنگ شرف الشمس
مزایای دعای سنگ شرف الشمس

برخی از افراد تصور می‌کنند که شرف الشمس در واقع نگینی سفید، سبز، و یا زردرنگ و گران‌قیمت است که بر روی انگشتر قرار می‌گیرد. اما باید بدانید که این باور به طور کامل اشتباه است و شرف الشمس در واقع به دعایی گفته می‌شود که در روزی مخصوص نوشته می‌شود. این دعا معمولاً بر پشت نگینی زردرنگ حک می‌شود تا افراد بتوانند با استفاده از انگشتر این دعا را به همراه داشته و از خواص بی‌شمار آن بهرمند شوند. نوشتن این دعا بر روی نگین انگشتر باید در زمان خاص و با رعایت اداب مناسب آن انجام شود که در ادامه به بررسی بیش‌تر آن خواهیم پرداخت:

زمان نوشتن دعای شرف الشمس

روز شرف الشمس یا همان 19 فروردین ماه بین ساعت 11 پیش از ظهر تا ساعت 11 شب روزی است که می‌توان این دعا را بر روی انگشتر با نگین زردرنگ، طلا، و یا پارچه‌ای زردرنگ نوشت. گاه می‌توانید حاجت خود را نیز زیر دعا اضافه کرده و آن را لای قرآن قرار دهید. بر اساس مطالب نقل شده در کتاب‌های قدیمی از جمله السحاب اللئالی، شرف‌الشمس از جمله علومی است که می‌تواند در برطرف کردن بیماری، فقر، و گرفتاری و بلا موثر بوده و به صاحب خود بزرگی و عزت دهد.

نحوه نوشتن دعای شرف الشمس

نوشتن دعای شرف الشمس اداب خاصی دارد و هر کسی نمی‌تواند کار نوشتن این دعا را بر عهده گیرد. فردی که این دعا را می‌نویسد باید فردی پاک و معتقد باشد. نکته مهم دیگری که باید در نوشتن این دعا به آن توجه داشت متصل نشدن سوراخ میم، ستاره‌ها، و واوها به یکدیگر است. همچنین نویسنده دعا باید توجه داشته باشد که به هنگام نوشتن دعا خط‌های ستاره در اول و اخر کار هم را تقطیع نکنند. الف‌های دعای شرف الشمس نیز همگی باید به یک اندازه باشند. با توجه به تمامی این نکات اگر قصد خرید شرف الشمس زرد را دارید باید به افراد معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید تا از اصالت انگشتر و تاثیر دعای آن اطمینان کامل داشته باشید.

خواص شرف الشمس

همانطور که پیش‌تر گفته شد، دعای شرف‌ الشمس همانند سنگ اوپال خواص و فواید زیادی به همراه دارد و می‌تواند آرامش جسمانی و روانی فرد را تا حد زیادی افزایش دهد. از جمله خواص شرف الشمس می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • دفع بدی‌ها و حفاظت جان و مال
  • افزایش رزق و روزی
  • دفع فقر
  • دفع چشم رخم
  • گشایش امور و برآورده شدن آرزوها و حاجات
  • درمان عمومی روح و بدن
  • دفع انواع بیماری‌ها
  • ایمنی از دشمنان و بلایا و حفاظت در برابر گزند جانوران
  • پاکی و تصفیه سیستم گوارش
  • کسب مقام و عزت
خواص سنگ شرف الشمس
مهم ترین خواص سنگ شرف الشمس

نحوه‌ تشخیص سنگ شرف الشمس اصل

دعای شرف الشمس معمولا بر روی سنگ عقیق زردرنگ حکاکی می‌شود. اصل بودن سنگ در خواص و تاثیر دعا اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به فروش این نوع سنگ تقلبی می‌کنند و برخی از خریداران نمی‌توانند اصل یا تقلبی بودن سنگ را تشخیص دهند. روش‌های گوناگونی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اصل و تقلبی بودن سنگ شرف‌الشمس را تا حد زیادی تشخیص دهید. از جمله روش‌های تشخیص سنگ شرف الشمس اصل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • به دلیل سختی بالا می‌تواند روی شیشه خط بیندازد.
  • موادی که سختی بیش‌تر از سنگ عقیق نداشته باشند نمی‌توانند بر روی آن خط بیندازند.
  • سنگ اصل بر خلاف نگین‌های مصنوعی که از پلاستیک و پلیمر ساخته شده‌اند در اتش نمی‌سوزد.
  • گاه با قرار دادن انگشتر عقیق در مقابل نور می‌توانید اشکالی مانند کندوی زنبور یا حباب را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که در خرید سنگ شرف الشمس اصل نه تنها باید به اصل بودن سنگ توجه داشته باشید، بلکه باید صحیح نوشته شدن دعا و انجام آن بر اساس آداب را نیز مد نظر داشته باشید. تشخیص نوشته شدن صحیح دعا کاری مشکل و چه بسا غیرممکن است. از این رو اگر می‌خواهید از اصالت و کیفیت انگشتر شرف الشمس اطمینان کامل داشته باشید بهتر است برای خرید آن به فروشگاه‌های معتبر و مطمئن مراجعه کنید.

فواید ارزشمند سنگ شرف الشمس

معمولاً از نگین، آویز، و یا انگشتر شرف الشمس جهت حفظ ایمنی در سفر و دوری از انواع بلایا و گرفتاری‌ها استفاده می‌شود. همچنین استفاده از شرف الشمس می‌تواند از جان انسان محافظت کرده و وی را از تمام بدی‌ها حفظ کند. از دیگر فواید سنگ شرف الشمس می‌توان به افزایش قدرت بدنی و بهبود سیستم گردش خون و همچنین بهبود روند هضم و جذب غذا اشاره داشت. اگر انگشتر شرف الشمس را از فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید می‌توانید از اصالت و اعتبار انگشتر اطمینان کافی داشته و از فواید آن بهره ببرید.

قیمت انگشتر شرف الشمس زرد چقدر است؟

یکی از مسائلی که برخی از علاقمندان به سنگ‌های قیمتی و انواع حرز را نگران می‌کند قیمت خرید انگشتر یا سنگ است. قیمت انگشتر شرف الشمس به فاکتورها و عوامل گوناگونی بستگی دارد. به همین دلیل هم انگشترهای به ظاهر یکسان با قیمت‌های کاملا متفاوت در فروشگاه‌های گوناگون عرضه می‌شوند. یکی از عواملی که می‌تواند بر قیمت انگشتر شرف الشمس تاثیرگذار باشد رنگ انگشتر و سنگ به کار رفته برای ساخت آن است. شما می‌توانید با مراجعه به بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های سنگ‌های قیمتی شرف الشمس سفید و سنگ شرف الشمس سبز را نیز با خیالی اسوده و با قیمتی مناسب تهیه کنید.

از دیگر فاکتورهایی که می‌تواند بر تعیین قیمت سنگ شرف الشمس سبز یا زرد تاثیرگذار باشد می‌توان به اندازه انگشتر و وزن آن اشاره داشت. واضح است با افزایش اندازه و وزن انگشتر قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت. همچنین خلوص سنگ نیز معیار دیگری است که بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود. سنگ‌ عقیق سبز به طور کلی کمیاب نبوده و با قیمت مناسبی نسبت به دیگر سنگ‌ها به فروش می‌رسد. با این وجود هر اندازه خلوص و شفافیت سنگ بیش‌تر باشد قیمت انگشتر نیز افزایش خواهد داشت. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود و انتظاراتی که از ظاهر انگشتر دارید با مراجعه به معتبرترین فروشگاه‌ها بهترین سنگ شرف الشمس سفید یا زرد را خریداری کنید.

جنس انگشتر شرف الشمس چیست؟

با وجود آنکه اصالت و خلوص سنگ شرف الشمس سفید یا زرد اهمیت زیادی دارد، بدنه انگشتر را می‌توان با استفاده از متریال‌های گوناگونی طراحی کرد. با این وجود بسیاری از انگشترهای شرف الشمس با استفاده از نقره طراحی و ساخته می‌شوند تا علاوه بر زیبایی ظاهری از دوام بیش‌تری هم برخوردار باشند.

به طور خلاصه     

همانطور که خواندید، دعای شرف الشمس از جمله دعاهای بسیار محبوب نظر شیعیان است که بر اساس روایات گفته شده می‌تواند خواص و فواید زیادی به همراه داشته باشد. برخی از افراد دعای شرف الشمس را شامل 5 اسم خداوند، و برخی دیگر آن را دعایی منسوب به حضرت علی (ع) می‌دانند. نوشتن یا حک کردن دعای شرف الشمس اداب و اصول خاصی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوشتن دعا در روز 19 فروردین و به دست فردی معتقد و پاک اشاره داشت. از جمله خواص و فواید سنگ شرف الشمس سفید یا زرد می‌توان به رفع فقر و افزایش رزق و روزی، حفاظت از گزندهای جانوران، حفاظت از بلایا و آسیب‌ها، و همچنین دفع چشم زخم اشاره داشت.  شما می‌توانید برای برخورداری از فواید این سنگ از آن در قالب آویز، انگشتر، دستبند و نگین استفاده کنید. قیمت سنگ شرف الشمس سبز با توجه به فاکتورهای گوناگونی از جمله وزن و اندازه انگشتر و همچنین خلوص و شفافیت سنگ آن تعیین خواهد شد. با این وجود سنگ عقیق سبز سنگ کمیابی نبوده و معمولاً با قیمت مناسبی در فروشگاه‌ها عرضه میشود. اگر قصد خرید این انگشتر اصل را دارید بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان مراجعه کنید تا خریدی آسان و مطمئن داشته باشید و اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید نیز میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  1. مهم ترین خواص سنگ شرف الشمس چیست؟
    از مهم ترین خواص این سنگ میتوان به دفع بدی ها و محافظت، دفع فقر، دفع چشم زخم، دفع انواع بیماری هاو کسب مقام عزت اشاره کرد
  2. نحوه تشخیص اصالت سنگ شرف الشمس چیست؟
    برای تشخیص سنگ شرف الشمس اصل باید توجه کرد که در آتش نمیسوزد و با قرار دادن سنگ در مقابل نور خورشید میتوان اشکالی مانند کندو زنبود و حباب مشاهده کنید و این سنگ به دلیل سختی بالا توانایی خط انداختن بر شیشه را دارد.
  3. دعای شرف الشمس چیست؟ از جمله دعاهایی است که در روایات بسیاری به استفاده از آن توصیه شده است و درواقع دعایی منسوب به امام علی میباشد تما برخی دیگر آن را شامل ۵ نام خداوند میدانند.
  4. فواید سنگ شرف الشمس چیست؟
    از فواید این سنگ میتوان به حافظ در سفر، افزایش دهنده قدرت بدنی، بهبود در روند هضم و جذب و دور نگهداشتن بدی ها اشاره نمود.
4/5 - (8 امتیاز)