سنگ عقیق سیاه
اشنایی با انواع سنگ عقیق سیاه و خواص آن😍 نحوه شارژ+تشخیص اصالت

یکی از نادر‌ترین و زیبا‌ترین و ارزشمندترین سنگ های عقیق، سنگ عقیق سیاه است که با زیبایی چشمگیر خود نظر بسیاری از علاقمندان به جواهرات را به خود جلب کرده است.در طول قرن‌ها استفاده از عقیق سیاه به‌شکل انگشتر ،گردنبند و… برای تمامی افراد از جمله مردان و  زنان رواج داشته است و دارای خواص زیادی می باشد؛از این رو  فرصت بی‌نظیری برای جلب رضایت سلیقه‌های مختلف و الزامات گوناگون با توجه به تنوع رنگ و کیفیت در این سنگ عقیق، در مقابل این محصول پدید آورده است.سنگ عقیق دارای ویژگی هایی همچون شادابی و ارامش روح،برطرف نمودن غم و اندوه میباشد.علاوه براین دارای اثرات فروانی است که میتواند انرژی های منفی که در محیط وجود دارند را نابود کند.
یکی از مسائلی مهمی که باید در خرید این سنگ سیاه مورد توجه افراد باشد،اصل بودن سنگ است.اصل بودن سنگ عقیق سیاه را می‌توان با روش‌های مختلف تشخیص داد از جمله آن‌ها می‌توان به خط انداختن روی شیشه و نسوختن در اتش اشاره کرد.قیمت سنگ عقیق خام با توجه به معیارهای گوناگونی از جمله خلوص و شفافیت سنگ و همچنین اندازه و وزن آن تعیین خواهد شد.درنتیجه توصیه می‌شود که برای خرید این سنگ به فروشگاه اینترنتی نقره جات سیلور110 مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی بیش‌تر فواید سنگ عقیق و تشخیص اصل بودن آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

شناخت سنگ عقیق سیاه

از جمله نایاب‌ترین سنگ‌ها و گران قیمت‌ترین سنگ عقیق ها، عقیق سیاه است که آن را می‌توان از طبیعت به دست آورد. سنگ عقیق سیاه در دسته خانواده کوارتز قرار دارد از این رو این سنگ اغلب در جواهرات به عنوان نگین جواهرات و به حالت محدب و گنبدی شکل صیقل داده می‌شود و به جواهرات شما جلوه خاص و منحصربه‌فردی می‌دهد.سنگ عقیق سیاه معمولاً برای نگین انگشتر و یا برای آویزهای گردنبند به کار می‌رود. این سنگ متنوع است و مدلهای مختلفی را شامل می شود.
آمریکای جنوبی و اروپای شرقی نیز در تولید طبیعی سنگ عقیق سیاه دست دارند. نکته جالب این است که در سال ۲۰۰۸، ناسا اعلام کرد یک منبع عقیق غیرمنتظره را روی سطح کره مریخ کشف کرده است.

بهترین خواص سنگ عقیق سیاه

سنگ عقیق سیاه نیز همانند سنگ عقیق سبز دارای خواص درمانی وماورایی می باشد:

از جمله خواص درمانی:

  1. باعث تنظیم و تعادل چاکرای اول (ستون فقرات) می شود.
  2. چشم زخم را دفع و انرژی های منفی را دور میکند.
  3. اختلافات استخوان و مغز استخوان و خون را کاهش میدهد.
  4. زخم های آلوده را ترمیم وعفونت های قارچی را از بین میبرد.
  5. برای برای دندان مفید است.
  6. باعث ایجاد تعادل در میل جنسی میشود.
  7. به درمان والتهاب و افتاب سوختگی کمک میکند.

از جمله خواص ماورایی:

  1. سنگی نیرو بخش است.
  2. سنگ قدرت ،جسارت،استقامت و صبرمیباشد.
  3. اعتماد به نفس را افزایش میدهد.
  4. به تغییرعادت های بد کمک میکند.
  5. ازبین برنده غم و اندوه است.
  6. به درمان استرس شدید روحی و روانی کمک میکند.
خواص سنگ عقیق سیاه
آشنایی با مهم ترین خواص سنگ عقیق سیاه

ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول با استفاده از سنگ عقیق سیاه

در افسانه ها آمده است که عقیق سیاه به علت اتفاقات فیزیکی که در اطراف فرد رخ می دهد  خود را حفظ می کند. بنابراین عقیق سیاه سنگی قدرتمند است و در روان بینی استفاده می شود. عقیق سیاه به رفع چالشهای زندگی بخصوص آن دسته که باعث تخلیه انرژی فرد می شوند، کمک میکند. باعث ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول می گردد که چاکرای اول ما را به دنیای فیزیکی وصل میکند و انرژی های کیهانی را به بدن فیزیکی و سطح مادی  میفرستد.

روش تشخیص سنگ عقیق سیاه اصل

همانگونه که گفته شد اصل بودن سنگ سیاه را می‌توان با روش‌های گوناگون تشخیص داد تا مطمئن شوید بابت یک سنگ با ارزش و اصل پول می دهید.تشخیص سنگ اصل از سنگ غیراصل کار دشواری است که توسط متخصصان انجام می‌شود ولی برای شناخت عقیق اصل چند راه ساده نیز وجود دارد. مورد اول،سنگ عقیق در آتش نمی‌سوزد،یا با سنگ عقیق می‌توانید بر روی شیشه خطی حک کنید ،این سنگ با اشیا نوک‌تیز خراش داده نمی شود و می‌توان در پرتو نور حباب‌های کندو مانندی در آن دید.سنگ عقیق اصل در تابستان خنک و در زمستان گرم می باشد،اما عقیق تقلبی اینگونه نیست در تابستان گرم و در زمستان سرد است.عقیق اصل به شفافیت عقیق مصنوعی نیست.همانگونه که گفته شد عقیق اصل روی شیشه خط می اندازاد اما شی نوک تیز روی آن اثری ندارد مگر این که درجه سختی بالاتری داشته باشد.هیچکدام از این نکات و روشها دلیل قطعی برای اثبات اصل یا تقلبی بودن سنگ عقیق سیاه نمی‌باشد پس اگر قصد خرید انگشتر عقیق سیاه مردانه و زنانه ارزان قیمت را دارید با ما همراه باشید در ادامه روش های دیگری برای تشخیص آن وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم؛

تشخیص اصل بودن عقیق سیاه براساس میزان سختی

سنگ عقیق سیاه از سختی بسیار بالایی برخوردار است.به همین سبب میتوان گفت که ملاکی بسیار محسوس برای تشخیص اصل بودن سنگ می باشد.بدین صورت که عقیق اصل به راحتی خط و خش دار نمیشود. اما مثلا روی شیشه میتوان به راحتی خط و خش بر روی سطح آنها ایجاد کرد.

تشخیص اصالت عقیق سیاه بر اساس حرارت دهی

به دلیل سختی بالا درجه ذوب سنگهای عقیق غالبا بالای ۲۰۰۰ درجه ساتیگراد می باشد.به این معناست که با قرار دادن یک قطعه عقیق بر روی آتش، آسیبی به آن وارد نمیشود و تغییر رنگ پیدا نمیکند.

تشخیص اصالت عقیق مشکی از دمای متضاد عقیق با فصل

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن  نشانه های سنگ عقیق سیاه  دمای آن است.عقیق در زمستان گرم و در تابستان سرد خواهد بود.به گونه ای که این اختلاف دما حس خواهید کرد و با لمس آن متوجه سرد یا گرم بودن آن خواهید شد.
نکته مهم :در موقع خرید عقیق گران قیمت حتما بابت اصل بودن گوهر از فروشنده شناسنامه بگیرید و یا به یک گوهر شناس نشان دهید.

فواید سنگ عقیق سیاه در روانشناسی

رنگ سیاه برخلاف عقیده اغلب افراد،رنگ نومیدی و عزا نیست بلکه نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است.سنگهای عقیق سیاه رنگ نماد خویشتنداری و انعطاف پذیری میباشند که آنها انرژی حفاظتی دارند؛بنابراین از نظر معنوی می توانید برای ایجاد نامرئی و مخفی شدن از نظر دیگران استفاده کنید.سنگ عقیق سیاه به شما کمک می کنند تا شما از ترس هایی که به طور خاص در وجود شما ایجاد میشود، تسکین دهند و این سنگ جهت ایجاد امنیت و اعتماد به نفس بالا برای شما به کار میرود. این یک رنگ عالی به عنوان سنگ مانع است.سنگهای مانع دارای توانایی های باور نکردنی هستند که برای کمک به تمرکز و تقویت تلاش های شما برای حفظ عناصر نامطلوب از زندگی شما کمک میکنند.

عقیق سیاه، سنگ چه ماهی است؟

عقیق سیاه سنگ متولدین فروردین، سنگ متولدین خرداد ، سنگ متولدین مرداد ، سنگ متولدین شهریور ، سنگ متولدین آذر ماه می باشد که افراد متولد در این ماه ها دارای ویژگی های خاص دارند که اغلب از تمرکز و اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند.

محصولات انگشتر عقیق سیاه در مقالات
انگشتر های زنانه و مردانه عقیق سیاه برای دیدن دیگر محصولات کلیک کنید

فلسفه سنگ عقیق سیاه اونیکس چیست؟

برخلاف تصورات مردم سنگ اونیکس،سنگ عقیق سیاه نیست.بلکه نام اونیکس (Onyx) از کلمه یونانی Nux، به معنای “ناخن” یا “سر پنجه تیز جانوران” گرفته شده است.دلیل انتخاب نام اونیکس این بود که سنگ اونیکس می تواند شامل رگه هایی روی خود باشد که رنگ مایه ای شبیه به رنگ پوست و گوشت انسان ها دارد.داستان از این قرار است که در بعد ظهر یک روز آفتابی ونوس (آفرودیت) الهه آسمانی عشق و زیبایی در حال چرت زدن بود.این سنگ قیمتی به طور عمده در سه رنگ (یا ترکیبی از رنگ‌ها) وجود دارد: سیاه، سیاه و سفید ،طوسی و سفید اما رایج‌ترین، معروف‌ترین و مرغوب ترین رنگ این گوهر، سیاه است. لازم به ذکر است که در صنعت جواهر سازی سنگ اونیکس را به طور مصنوعی رنگ می‌کنند یا آن را حرارت می‌دهند تا ظاهری فریبنده‌ تر و جلوه‌ای زیباتر پیدا کند.

خواص سنگ اونیکس

  1. کانی طبیعی اونیکس می‌تواند صاحبش را از چشم بد دور نگه دارد.
  2. میتواند از امواج منفی محافظت و تعادل را در فرد ایجاد کند.
  3. در دوران باستان از این سنگ به عنوان از بین برنده‌ی جادوی سیاه استفاده می‌شده است.
  4. نیروبخش و کاهش‌دهنده‌ی فشارهای روحی و عاطفی در افراد است؛ به خصوص برای ورزشکارانی که تحت استرس قرار دارند.
  5. اعتماد به نفس و اطمینان خاطر را افزایش می‌دهد.
  6. بهبود دهنده‌ی ناراحتی‌های گوش و اختلالات شنوایی است.
  7. اونیکس سنگ قدرت است و به همین علت باعث افزایش جسارت و تصمیم‌گیری می‌شود.
  8. این سنگ برطرف ‌کننده‌ی سستی و تنبلی است و نشاط و شادی را افزایش می‌دهد.

تفاوت سنگ عقیق سیاه یا سنگ اونیکس

تفاوت عقیق سیاه با اونیکس بر خلاف تصوارت عمومی سنگ اونیکس، عقیق سیاه نیست بلکه در نوع نوار و باندهای روی سنگ با یک دیگر تفاوت دارند. عقیق دارای نوارهای دوار رو به مرکز مانند حلقه است درصورتی که انیکس دارای نوارهای موازی و مستقیم است. نوارهای اونیکس معمولا دارای رنگ سیاه یا سفید است اما میتواند مجموعه از رنگها و با سایه های آبی تا ارغوانی باشد. عموما این باندها از روشن شروع و در قسمت تیره جدا می گردند. درعقیق لایه های بین باند ها می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند. درعقیق مقداری کمی شفافیت وجود دارد ولی در اونیکس عموما رنگها بصورت مات و یکنواخت هستند.

نحوه شارژ سنگ عقیق سیاه به چه صورت است؟

برای نگه داشتن حداکثر نوع قدرت هر نوع سنگ نیاز است که آن را شارژ نماییم.برای تمیز کردن سنگ عقیق و یا حتی دیگر سنگ‌های موجود در طبیعت روش‌های گوناگونی وجود دارد که با بهره‌گیری از هریک از این روش‌ها می‌توانید انگشتر عقیق خود را تمیز کرده و آن را شارژ نمایید تا همه قدرت و نیرویی که دارد،برگردانده شود.

  1. آتش یکی از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید انگشتر عقیق خود را تمیز کنید.
  2. با استفاده از گل میتوانیم سنگ عقیق خود را شارژ نماییم.
  3. انگشتر عقیق را با آب تمیز کنیم.
  4. پاکسازی با آب نمک

انواع سنگ عقیق سیاه

عقیق سیاه دارای انواع مختف از جمله عقیق سیاه یمنی، عقیق سیاه خراسانی و عقیق سیاه سلیمانی و…. وجود دارد که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

انواع سنگ عقیق سیاه
معرفی انواع سنگ عقیق سیاه

خواص سنگ عقیق سیاه خراسانی

عقیق خراسانی از جمله سنگ های بسیار ارزشمند است که ازآن در ساخت انواع انگشترها، دستبندها و تسبیح ها استفاده می شود. تاکید زیادی بر استفاده ازاین سنگ عقیق،در دین اسلام  شده است. این سنگ ارزشمند را در کشورهای هندوستان، یمن، چین و ایران استخراج نمود. ظاهر زیبا و جذاب این سنگ، جلوه زیادی به انگشترها می بخشد. انگشتر عقیق سیاه خراسانی از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار است. خواص این عقیق بر بسیاری از افراد روشن است. بسیاری از ائمه (ع)، خواص عقیق را توصیف نموده اند اما عقیق خراسانی علاوه بر سلامتی جسم و تاثیرات مادی خود، باعث شادابی روح و روان می میشود و از مهم ترین خواص ان میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش ثواب عبادات
  • برآورده شدن حاجات
  • دوری از گناه

خواص سنگ عقیق سیاه یمنی

یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین انواع عقیق سیاه، عقیق یمن است که منبع آن کشور یمن بوده و دارای قیمتی بالاتر نسبت به بقیه عقیق ها می باشد. درباره خواص سنگ عقیق یمنی در روایات آمده است که حضرت علی (ع) چهار انگشتر داشتند که هر کدام ارزش خاص خود را داشتند. انگشتر یاقوت برای نگه داشتن شرافت و زیبایی آن، انگشتر فیروزه برای غلبه بر دشمنان و یاری کردن، انگشتر صینی برای قدرتمند شدن، انگشتر عقیق یمنی برای محافظت از خود و دور کردن دشمنان و دفع بلاها به همراه خود داشتند. برای انجام کار های دشوار و مهم در زندگی حتما سنگ عقیق یمنی را همراه داشته باشید که با نیروی قوی خود مشکلات را برطرف می کند. سنگ عقیق یمنی برای بیماری های دهان، مری، نای، معده، روده، مثانه، پروستات، کیسه ی صفرا، کبد بسیار مفید است و درمانگری قوی است. این سنگ یمنی برای تسکین درد استخوان های بدن مفید است و اگر نمی توانید از درد استخوان، خود را تکان دهید، سنگ عقیق یمنی می تواند برای بهبودی شما معجزه کند.

آشنایی و شناخت سنگ راف عقیق سیاه

اغلب سنگ های طبیعی و دست نخورده را سنگ راف مینامند و دارای انواع اشکال هندسی می باشند.مهم ترین ویژگی این سنگ که افراد را به خود جذب میکند که جنس آن از عقیق باشد.از بهترین خواص سنگ راف عقیق سیاه میتوان به افزایش اعتماد به نفس، رزق و روزی، خوش شانسی، شجاعت، سلامتی و آرامش اشاره کرد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، سنگ عقیق سیاه از جمله سنگ‌های قیمتی بسیار محبوب و زیبا است که در ساخت و طراحی جواهرات و اشیاء تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.این سنگ با سنگ اونیکس متفاوت می باشد و بهتر است هنگام به خرید فاکتور های لازم از جمله نوع سنگ و جنس آن توجه داشته باشید.همچنین امروزه نیز با توجه به خواص سنگ عقیق سیاه می‌توان ارزش زیادی برای آن در نظر داشت. از جمله فواید این سنگ می‌توان به دور کردن انرژی منفی و دفع چشم زخم  اشاره داشت. شما می‌توانید با استفاده سنگ عقیق عفونت های قارچی را از بین ببرید. قیمت سنگ عقیق با توجه به نکات گوناگونی از جمله وزن و اندازه سنگ و همچنین خلوص و شفافیت سنگ آن تعیین خواهد شد. با این وجود سنگ عقیق سنگ کمیابی نبوده و معمولاً با قیمت مناسبی در فروشگاه‌ها عرضه میشود. اگر قصد خرید این انگشتر اصل را دارید بهتر است به دسته بندی های فروشگاه اینترنتی نقره سیلور110 مراجعه کنید تا خریدی آسان و مطمئن داشته باشید و اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید نیز میتوانید به این سایت مراجعه کنید.

4.3/5 - (10 امتیاز)